لحظه به لحظه با برنامه 90/ LIVE

لحظه به لحظه با برنامه 90/ LIVE

برنامه 90 روز 18 بهمن لحظاتی پس از ساعت 24 آغاز شد.

به گزارش کاپ، حاشیه های لحظه به لحظه این برنامه به شرح زیر است:

02:42- صحبت های علیرضا اسدی

دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: 

وظیفه دبیرکل این است که در حوزه های حقوقی و انضباطی رای را انشا می کند تا به لیگ و باشگاهها اعلام می شود.

علیرضا اسدی درباره مشکلات رخ داده برای تراکتورسازی اظهار داشت:

کتمان حقیقت چیزی را درست نمی کند. فدراسیون فوتبال شرح وظایفی دارد. شرح وظایف آن در قبال باشگاههاست و باشگاه ها به صورت مستقل با فیفا مرتبط هستند و یوزر و پسورد دارند. ما برای این که ساختار خود را هماهنگ کنیم، سیستم را به صورت اتوماسیون درآوردم.

وی افزود: ما از نظر کمیته ای به اینترنت متصل هستیم و با باشگاهها از این طریق مرتبطیم. چون سیستم دستی بوده است.

وظیفه دبیرکل این است که در حوزه های حقوقی و انضباطی رای را انشا می کند تا به لیگ و باشگاهها اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: 

فرآیند این پرونده ها به این ترتیب است که وقتی روزی 100 نامه را رسیدگی کنید با توجه به تفاوت فرآیندها، این مسایل در ذهن نمی ماند چون در ذهن انسان نمی ماند. 23 کشور در دنیا TMS داخلی دارند. آیا احتمال دارد فیفا در قبال یک بازیکن اشتباه فاحش کند؟ مثلا یک محکومیت غلط بدهند؟ اسدی اظهار داشت: در بحث استقلال از کلمه تحریف استفاده شد. مگر ما نامه را ضمیمه نامه اصلی نکردیم؟

اسدی گفت: ما در حوزه داخلی هم مشکلات مالی داریم به همین خاطر تمام اشتباهات به سمت آن معطوف شده است.

دبیر کل فدراسیون فوتبال درباره این که چرا به عالیشاه و نوراللهی اجازه داده شد که راهی تراکتورسازی شد، تصریح کرد: 

باشگاه آن ها مقصر است که آن دو رفته اند. ما کمیته خاص رسیدگی داریم. فدراسیون با خاطی برخورد می کند و نیاز نیست ما جار بزنیم. وقتی 70 درصد طلب باشگاهها را تلویزیون نمی دهد، در متن نامه گفتیم که این نقل و انتقال از نظر کمیته انضباطی اشکال ندارد. ما هر کمکی بتوانیم به این سه بازیکن و باشگاه تراکتورسازی می کنیم.

01:59- بخش دوم صحبت های نجفی:

نجفی تصریح کرد: 

کمیته مربوطه باشگاه تراکتورسازی نیز پس از رای فیفا تشکیل شد و حق اعتراض نداشت چون زمان گذشته بود؛ این رای به دلیل اینکه صرف نظر از مبلغ بدهی پرداخت به بازیکن، قسمتی دارد که برای فسخ قرارداد بوده غیر موجه است؛ در رای فیفا نوشته شده به دلیل اینکه باشگاه تراکتورسازی در دوره قرارداد با حمزه یونس مطالبات او را نداده با جریمه و محرومیت مواجه شده است.

مشاور حقوقی بین‌الملل باشگاه تراکتورسازی اضافه کرد:

دیدگاه فیفا نسبت به باشگاه‌های ایرانی تغییر کرده است؛ در همین رای اعلام شده به دلیل فسخ قرارداد غیر موجه با سه بازیکن باشگاه تراکتورسازی را با این محرومیت مواجه کرده است. احتمالا در ساختار باشگاه در جهت اینکه این مدارک به درستی بررسی و ترجمه شود و به مدیرعامل اطلاع‌رسانی گردد قصوری شده که این اتفاقات رخ داده است.

نجفی بیان داشت: 

باشگاهی را دیدم که تمام بایگانی آن در صندوق عقب یک ماشین است و این مشکل در فوتبال ایران وجود دارد. ما هنوز باید پول حمزه یونس را بدهیم و جریمه سر جای خود است اما با این حال باید محرومیت را هم سپری کنیم؛ این مسائل به ایراد تشکیلات ساختار حقوقی ما در فوتبال ایران برمی‌گردد؛ بازیکن قست اول‌اش 90 هزار دلار بوده که 30 هزار دلار را دریافت کرده و بعد ایران را ترک کرده اما حالا تمام 600 هزار دلار قراردادش را می‌خواهد.

01:45- مشاور حقوقی بین المللی تراکتورسازی گفت: شرایط کنونی باشگاه بسیار خاص و دشوار است و بیش از 10 پرونده مشابه به من سپرده شده است.

 آرش نجفی اظهار داشت: 

در راستای دستوری که سردار صادر کرد و قرار شد کمیته مطالبات برای جلوگیری از وقایع احتمالی تشکیل شود. کمیته در انتهای آبان ماه برگزار شد و من در همین ایام به باشگاه پیوستم. این رای، در ابتدا به صورت یک رای خلاصه از طرف فیفا به باشگاه و فدراسیون فرستاده شد.

وی افزود: 

بعد از آن باشگاه این فرصت را داشته که به دادگاه بین المللی ورزش شکایت کند. با توجه به این که کمیته تشکیل نشده بود و احتمالا مشاوران قبلی مدارک یا ترجمه های آن را نداشتند، مدارک به دست فرد مربوطه نرسید. این مساله سبب شد که امگان اعتراض از بین برود.

مشاور حقوقی بین المللی تراکتورسازی اذعان دشت: 

شرایط کنونی باشگاه بسیار خاص و دشوار است و بیش از 10 پرونده مشابه به من سپرده شده است. صرف نظر از مبلغ بدهی، حتی اگر اعتراض می شد به دلیل این که باشگاه در دوره محافظت شده فسخ کرده مشمول بند 4 می شد. پرونده های متعدد ایران در فیفا در اتاق حل اختلاف فیفا مطرح می شود و دیدگاه فیفا نسبت به تیمهای ایرانی عوض شده است. به دلیل فسخ زودهنگام با سه بازیکن، باشگاه به این جریمه محکوم شده است.

وی در ارتباط با قرارداد بستن با دو بازیکن سرباز بیان داشت: سعی مان این است که با آسیب شناسی مشکلات را حل کنیم. 

01:28- آمار و ارقام مربوط به بازی گسترش و سیاه جامگان:

سیاه جامگان در 15 بازی تنها یک برد داشته است.نخستین تقابل دو تیم که با نتیجه یک بر یک خاتمه یافته است.

01:13- صحبت های محمد فنایی، کارشناس داوری در برنامه 90 درباره بازی پرسپولیس و تراکتور:

* من واقعا این صحنه را چندین بار دیدم، اگر  دقت کنید متوجه می شوید که کار کمک داور در عدم اعلام آفساید چقدر ارزشمند بود.

* داور باید هادی محمدی را به خاطر خطا روی سروش رفیعی اخراج می کرد.

* داور به اشتباه یک موقعیت گلزنی را از مهدی طارمی گرفت.

* بیرانوند روی فرزاد حاتمی مرتکب خطای پنالتی نشد.

* اگر داور حرکت محمد ایرانپوریان را می دید یک کارت زرد به او می داد.

* سروش رفیعی در صحنه ای که روی کرار خطا کرد مستحق دریافت کارت زرد نبود.

* فرزاد حاتمی دارد بازی را شلوغ می کند، دنبال بهانه جویی است تا درگیری ایجاد کند، او به درستی کارت زرد گرفت.

* کامیابی نیا باید از بازی اخراج می شد، او به داور توهین کرده و از الفاظ رکیک استفاده کرده است.

* فرزاد حاتمی به درستی از بازی اخراج شد.

01:11- آمار و ارقام مسابقه پرسپولیس و تراکتور از نگاه برنامه 90

سنگین‌ترین شکست تراکتورسازی مقابل پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر اتفاق افتاد.پرسپولیس با 565 دقیقه گل نخوردن رکورددار لیگ برتر شد.شکست 3 بر صفر سنگین‌ترین باخت قلعه‌نویی مقابل پرسپولیس است.

بهترین میزبان لیگ شانزدهم موفق شد بهترین تیم مهمان  این فصل را شکست دهد.گل ثانیه 87 مهدی طارمی سریع‌ترین گل لیگ شانزدهم بود.طارمی با 36 گل دوازدهمین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر است.گل زدن بیش از یک گل به تراکتورسازی پس از هفت فصل برای پرسپولیسنخستین شکست خارج از خانه تراکتورسازی رقم خورد.

01:05- رکوردهای بیشترین اختلاف با تیم دوم در ادوار مختلف لیگ

01:01- هرگاه تیمی بیش از 13 امتیاز از رقیب خود پیش بوده، در دربی موفق به برد نشده است!

00:48- بیشترین نتایج پیش بینی شده در برنامه 90 درباره دربی

00:39-در کلیپ مربوط به دربی علیرضا نیکبخت صحبت های جالبی مطرح کرد.

علیرضا نیکبخت: 

جو گیر شدم که بعد از قهرمانی پرسپولیس گفتم چه کسی گفته من استقلالی ام؟ من یک پرسپولیسی ام. شما تا به حال جو گیر نشده اید؟ با تمام احترامی که برای پرسپولیسی ها قائل هستم اما من ذاتا استقلالی هستم.

00:30- در کلیپ برترین ها، حسینی بازیکن صبا زننده زیباترین گل هفته شناخته شد و پاس سروش رفیعی به مهدی طارمی به عنوان پاس هفته برگزیده شد.

تیرک دروازه: حمید بوحمدان(مقابل سایپا)کار تیمی: استقلال خوزستان(برابر پدیده)موقعیت از دست رفته: دریسا دیاراسوبا(مقابل استقلال خوزستان)

حرکات تکنیکی: عبدالله کرمی، محمدزبیر نیک‌نفس، بهنام برزای، گادوین منشا، برونو، محمدصادق بارانی، آرش رضاوند، رسول نویدکیا، محسن مسلمان، مهدی مومنی، حمیدرضا علی‌عسگری، جلال‌الدین علی‌محمدی، روزبه شاه‌علی‌دوست، علی قلی‌زاده، عباس عسگری، سید محسن کریمی، کیوان امرایی، محمد مطلق‌زاده، مرتضی رنجبر، محمدرضا خلعتبری و کمال کامیابی‌نیا

مهار برتر: میلاد فراهانی(مقابل صنعت نفت)

00:23-  فردوسی پور: 

کی روش که نشان داده از هیچ چیزی نمی گذرد شروع کرد به دادن بیانیه، بیانیه پشت بیانیه و در نهایت هم بازیکنان پرسپولیس را به تیم ملی دعوت نکرد.

تعداد پیامک ها از 1 میلیون نفر هم عبور کرد.

00:14- فردوسی پور: 

همه مردم از دعوای این دو مربی خسته شده اند. مگر می شود کی روش از بازیکنان پرسپولیس بگذرد؟ برانکو هم با مصاحبه های خود کی روشی را عصبی کرد که از هیچ چیز نمی گذرد.

00:05-برای دومین بار در سال های اخیر برنامه ۹۰ در نخستین دقایق روز سه شنبه آغاز شد.

00:04- اعلام مسابقه برنامه