پیش‌بازی هفته بیست و سوم دسته اول

پیش‌بازی هفته بیست و سوم دسته اول

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از روزنامه خبر ورزشی ملوان صدرنشین بازی ها در خانه تیم اکسین البرز به میدان می رود و در صورت پیروزی دراین دیدار به حضور خود در صدر جدول ادامه خواهد داد حتی  اگر سپیدرود در بازی معوقه با فجر سپاسی پیروز شود. 

اکسین در 5 بازی انجام داده با یحیی گل محمدی نباخته و حتی گل هم نخورده اما این ها برای صعود به لیگ برتر کافی نیست. مس هم در نیم فصل نخست در 11 بازی از 17 بازی مساوی کرد اما اصلا جایگاه خوبی در جدول رده بندی نداشت و اوضاع این تیم در جدول رده بندی آن قدر بد شد که زمزمه هایی مبنی بر برکناری منصور ابراهیم زاده وجود داشت. اما امروز که مس کرمان می برد مدعی صعود به لیگ برتر شده است.  تیم یحیی گل محمدی برای اینکه مدعی صعود شود باید پیروز شود. شکت نخوردن و گل نخوردن برای صعود به لیگ برتر کافی نیست. 

گل گهر سیرجان یکی دیگر از مدعیان صعود به لیگ برتر در خانه تیم ایرانجوان بوشهر به میدان می رود و تنها پیروزی است که این تیم را به عنوان مدعی در جدول بازی ها نگه خواهد داشت. 

جای شکرش باقی است که تیم های دسته اولی از گرفتن بازیکن خارجی محروم هستند. و گرنه با توجه به مشکلات مالی که تیم های دسته اولی دارند احتمالا تا به این جای کار چند تیم دسته اولی از پنجره زمستانی محروم شده بودند. چند تیم با کسر امتیاز و شاید یکی دو تیم هم به دسته پایین تر فرستاده شده بودند. 

خوشبختانه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مثل کمیته انضباطی فیفا نیست که چنین بلاهایی را بر سر تیم های ایرانی بیاورد و حالا حالاها تیم های دسته اولی می توانند به تعهدات مالی خود در قبال بازیکنان و کادر فنی بد قولی کنند. 

یکی از مهمترین بازی های این هفته بازی مس کرمان و بادران تهران است. مس کرمان در 5 بازی دور برگشت در 4 بازی پیروز شده و تنها در یک بازی مساوی کرده. اگر مس کرمان امروز هم پیروز شود آنوقت می توانیم از این تیم به عنوان یکی از مدعیان جدید صعود به لیگ برتر یاد کنیم. 

اما غلام حسین پیروانی – سرمربی فجر سپاسی با وجود استعفاء در بازی امروز با نساجی روی نیمکت تیم شیرازی خواهد نشست. 

نساجی – فجر سپاسی صعود و سقوط  نساجی از دو بازی اخیر خود در کرمان یک امتیاز به دست آورده است و این برای تیمی که مدعی صعود به لیگ برتر است نتیجه خوبی به حساب نمی آید. با توجه به کثرت  مدعیان نساجی اگر خواهان صعود به لیگ برتر است باید بازی های خارج از خانه را هم با پیروزی پشت سر بگذارد چه رسد به بازی های خانگی. مصاف امروز نساجی با تیم فجر سپاسی خواهد بود که در قعر جدول قرار دارد و یکی از نامزدهای سقوط است. البته نساجی تیم از پیش برنده این دیدار نیست. فجر سپاسی چیزی برای از دست دادن ندارد و همه هم و غم خود را بکار می گیرد که پیروز شود. 

فولاد یزد – مس رفسنجان  نامزد سقوط  فولاد یزد هم اکنون یکی از نامزدهای سقوط است اما این شانس را دارد که در بازی های پیش رو  با کسب نتایج خوب در جدول بازی ها باقی بماند. فولاد امروز با مس رفسنجان مسابقه می دهد که در میانه های جدول قرار دارد. نه داعیه صعود به لیگ برتر دارد و نه خطر سقوط به دسته پایین تر را حس می کند.از اینرو بی دغدغه به میدان می آید و برای کسب سه امتیاز تلاش می کند. پیروزی در چنین بازی هایی به مس کمک خواهد کرد برنامه ریزی بهتری برای فصل آینده داشته باشد. هر چند که شرایط میزبانی در این بازی به سود فولاد یزد است. 

آلومینیوم اراک – خونه به خونه  بهترین بازی  آلومنیوم اراک بعد از دو شکست پی یا پی هفته پیش با پیروزی روحیه آور در برابر خیبر خرم آباد خود را پیدا کرد و انتظار می رود در بازی های باقی مانده نمایش های خوبی داشته باشد. از آنجایی که دیگر کمتر تماشاگر اراکی است که در این فصل انتظار صعود داشته باشد آلومینیوم در بازی های پیش رو می تواند بدون دغدغه و با آرامش فوتبال کند و این می تواند کمک زیادی به مهدی پاشازاده برای پیروزی های جدید بکند. حریف این هفته آلومینیوم تیم خونه به خونه است که به اندازه کافی امتیاز از دست داده و برای صعود به لیگ برتر باید در بازی های باقی مانده بهترین تیم باشد. 

مس کرمان – بادران  جدال مدعیان در سایه

مس کرمان در 5 بازی دور برگشت تنها یک مساوی کرده و در 4 دیدار پیروز شده است. این متفاوت با نتایجی است که تیم در دور رفت گرفته و اگر همین روند را داشته باشد محتمل است مدعی صعود به لیگ برتر شود. بادران هم همانند مس کرمان فعلا مدعی در سایه است و برای اینکه به طور جدی مدعی صعود به لیگ برتر شود باید در بازی های باقی مانده فوق العاده نتیجه بگیرد. با توجه به همسایگی دو تیم در جدول رده بندی می توان گفت این بازی برای دو تیم بازی 6 امتیازی است. تیم پیروز در جدول مدعیان باقی می ماند اما تیم بازنده شانس صعودش بسیار کمرنگ خواهد شد.

اکسین البرز – ملوان  بازی حیاتی برای تیم گل محمدی  از زمانی که یحیی گل محمدی به اکسین آمده این تیم باختی نداشته و در 5 بازی سپری شده گلی هم نخورده اما با این روند طبیعتا صعود به لیگ برتر دست نیافتنی نخواهد بود. به خاطر اینکه اکسین هم اکنون 9 امتیاز از صدرنشین عقب است و از آنجایی که بازی ها در یک گروه برگزار می شود کثرت مدعیان کار صعود را سخت تر کرده است. بازی امروز با ملوان بازی شش امتیازی برای اکسین است. ملوان اگر این بازی را ببازد در صدر جدول باقی می ماند اما اکسین اگر نتیجه را واگذار کند اختلاف امتیازش با تیم صدرنشین به 12 امتیاز افزایش خواهد یافت. 

ایرانجوان بوشهر – گل گهر تلاش برای پیروزی  ایرانجوان بوشهر با امتیازات حساسی که در بازی های اخیر از دست داده دوباره به قعر جدول نزدیک شده است. این بدین معنی است برای اینکه شرایط بهتری در جدول رده بندی پیدا کند دوباره باید چند بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد. البته در بازی های اخیر ایرانجوان ارایه گر بازی های خوبی بوده و بیشتر به دلیل عدم استفاده از موقعیت ها امتیاز از دست داده است. جدال امروز ایرانجوان با تیم چهارم جدول خواهد بود یعنی گل گهر. هر دو تیم برای پیروزی بازی خواهند کرد چون کسب یک امتیاز به خصوص برای تیم میهمان نتیجه خوبی نخواهد بود. 

نفت مسجد سلیمان – استقلال اهواز  منطقه خطر  نفت مسجد سلیمان به منطقه خطر نزدیک است و این بدین معنی برای ماندن در جمع تیم های دسته اولی دست کم باید در بازی های خانگی پیروز شود. حریف امروز نفت مسجد سلیمان تیم استقلال اهواز است که از این پس با هدایت علی حنطه به میدان خواهد آمد. علی حنطه ششمین مربی استقلال اهواز است و هیچ بعید نیست در پایان بازی های تعداد مربیان این تیم به 11 مربی برسد. یعنی به اندازه یک تیم. نکته تاسف بار اینکه هنوز امتیازات استقلال اهواز دو رقمی نشده و با این شرایط شانس زیادی برای ماندن در جمع تیم های دسته اولی ندارد. 

راه آهن – خیبر خرم آباد نبرد برای ماندن  این دومین بازی تیم راه آهن با هدایت سیروس دین محمدی خواهد بود. در بازی نخست راه آهن ارایه گر بازی خوبی در برابر بادران بود و به یک امتیاز  شیرین دست یافت. راه آهن بر خلاف دور رفت اقتدار ندارد و با امتیازاتی که از دست داد از دور صعود خارج شد و طبیعتا در هفته های باقی مانده باید مراقب سقوط به رده های پایین تر نباشد. در نقطه مقابل خیر خرم آباد به منطقه خطر نزدیک است و تا سقوط فاصله زیادی ندارد. بنابراین این تیم در هفته های پیش رو حتی در خانه حریفان باید با نیت کسب امتیاز وارد میدان شود.