پیش بازی بایرن مونیخ - شالکه؛ ماموریت غیرممکن برای آبی های سلطنتی

پیش بازی بایرن مونیخ - شالکه؛ ماموریت غیرممکن برای آبی های سلطنتی

وبسایت رسمی برنامه نود - از هفته نوزدهم رقابت های بوندس لیگا بایرن مونیخ به مصاف شالکه خواهد رفت.

به گزارش وبسایت نود، در دیداری حساس از هفته نوزدهم بوندس لیگا روز شنبه تیم های بایرن مونیخ و شالکه در ورزشگاه آلیانتس آرنا مونیخ به مصاف هم خواهند رفت. این بازی از ساعت 18 به وقت ایران با قضاوت آغاز خواهد شد.

اخبار و وضعیت دو تیم

• بایرن مونیخ پس از گذشت 18 هفته با کسب 45 امتیاز صدر نشین جدول بوندس لیگا است و شالکه با 21 امتیاز تیم یازدهم جدول است.

• بایرن مونیخ در بازی قبلی خود در زمین برمن برد 2-1 را کسب کرد و شالکه در ورزشگاه خانگی 1-0 مغلوب فرانفکورت شد.

• برای این بازی فرانک ریبری و ژروم بواتنگ به دلیل مصدومیت نمی توانند بایرن مونیخ را همراهی کنند.

• شالکه برای این بازی غایبنی چون امبولو، بابا، کوکه، دی سانتو و اوشیدا خواهد داشت.

• شالکه در 7 بازی آخر خود در بوندس لیگا تنها دو برد کسب کرده آن هم مقابل تیم های درامشتات و اینگول اشتات. در این مدت آن ها متحمل 4 شکست شده اند.

• در 8 بازی رسمی آخر بایرن مونیخ با برد زمین را ترک کرده است. از این تعداد 7 بازی در رقابت های بوندس لیگا بوده است.

نکته ویژه بازی

فیلیپ لام کاپیتان بایرن مونیخ در این بازی می تواند پانصدمین بازی رسمی خود برای بایرن مونیخ را انجام دهد. او اکنون این نفرات را بالاتر از خود می بیند، باستین شواین اشتایگر (500 بازی)، برند دورنبرگر (501 بازی)، فرانتس بکن بائر (526بازی)، گئورگ شوراتزنبرک (541 بازی)، کلاوس آوگنتالر (545 بازی)،  گرد مولر (560 بازی)، سپ مایر (612 بازی)، اولیور کان (632 بازی).

حقایق بازی

♦ دو تیم قبل از دیدار شنبه 93 بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن 48 برد برای بایرن مونیخ و 18 برد برای شالکه بوده است.

♦ در بازی های قبلی بازیکنان بایرن مونیخ 195 و بازیکنان شالکه 101 گل به ثمر رسانده اند.

♦ گرد مولر با 18 گل و کلاوس فیشر با 10 گل بهترین گلزنان دو باشگاه در این رویارویی محسوب می شوند.

♦ اولیور کان با 28 بازی و کلاوس فیتچل با 29 بازی باسابقه ترین بازیکنان در این رویارویی هستند.

♦ شالکه در 12 بازی پیاپی مقابل بایرن مونیخ موفق به کسب برد نشده است (10 باخت و 2 تساوی). آخرین برد شالکه مقابل بایرن مونیخ به نیمه نهایی جام حذفی در فصل 2010/11 برمی گردد که آبی های سلطنتی با تک گل رائول گونزالس بایرن مونیخ را در آلیانتس آرنا شکست دادند.

♦ در این 12 بازی بازیکنان شالکه تنها موفق به زدن 5 گل شده اند که دو تا از این گل ها گل به خودی بوده است (بادشتوبر و رافینیا). در این مدت بازیکنان بایرن مونیخ 33 بار دروازه شالکه را باز کرده اند.

♦ بعد از بازگشت اولی هوینس به سمت ریاست باشگاه بایرن مونیخ 8 برد متوالی کسب کرده است.

♦ بایرن مونیخ در 63 بازی خانگی متوالی در بوندس لیگا مقابل تیم هایی که در نیمه دوم جدول قرار داشته اند شکست نخورده است (58 برد و 5 تساوی). آخرین باخت آن ها به فوریه 2009 و بازی مقابل کلن رده یازدهمی برمی گردد که در آلیانتس آرنا 2-1 مقابل این تیم شکست خوردند.

♦ شالکه 3 بازی آخر خارج از خانه خود را واگذار کرده است. آن ها از سال 2000 تاکنون هرگز 4 شکست متوالی خارج از خانه نداشته اند.

♦ شالکه تا اینجا از 30 امتیاز ممکن مقابل تیم های نیمه بالای جدول تنها 2 امتیاز کسب کرده است. 4 بازی بعدی آن ها مقابل تیم های بالای جدول است، بایرن مونیخ، کلن، هرتا برلین و هوفنهایم.

♦ بایرن مونیخ در ماه فوریه رکورد 25 بازی بدون شکست را در کارنامه دارد. آخرین باخت آن ها در این ماه به 5 سال قبل و شکست 1-0 مقابل بازل برمی گردد.

ترکیب احتمالی دو تیم

7899