آرسنال 1-2 واتفورد؛ شوک غیرمنتظره در غیاب سرمربی

آرسنال 1-2 واتفورد؛ شوک غیرمنتظره در غیاب سرمربی

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال در هفته بیست و سوم لیگ برتر مقابل واتفورد شکست خورد.

به گزارش وبسایت نود، آرسنال در دیدار هفته بیست و سوم لیگ برتر انگلیس در خانه مقابل تیم واتفورد 2-1 شکست خورد تا بعد از کسب چند امتیاز ارزشمند در دقایق پایانی، این بار شکست تلخی را در غیاب ونگر تجربه کند.

در یکی از چند بازی همزمان روز سه شنبه از هفته بیست و سوم لیگ برتر انگلیس، آرسنال در غیاب ونگر که دومین جلسه از محرومیتش را پشت سر می گذاشت، به مصاف واتفورد رفت. دو تیم با این ترکیب روانه زمین شدند:

آرسنال

چک، گابریل، کوشیلنی، موستافی، مونرئال، کوکلین، رمزی، اوزیل، ایووبی، سانچز، ژیرو

ذخیره ها:

اوسپینا، گیبز، بیرین، نایلز، چمبرلین، والکات، پرز

واتفورد

گومز، بریتوس، پرودل، کابول، کچکارت، بهرامی، یانمات، کاپوئه، کلورلی، دینی، نیانگ

آرسنال در حالی پای به این مسابقه گذاشت که هفته قبل در لیگ برتر بردی ارزشمند را در لحظات پایانی به دست آورد و در هفته های اخیر هم توانسته بود با کسب امتیازات شیرین در اواخر بازی، خودش را در جدول لیگ برتر به رتبه خوبی برساند، یاران ونگر امیدوار بودند با توجه به برد پرگل در دیدار قبلی خود در جام حذفی مقابل ساوتهمپتون، در این مسابقه هم پیروز از زمین خارج شوند.

ولی توپچی ها در همان 15 دقیقه ابتدایی بازی شوک عظیمی را دریافت کردند. واتفورد موفق شد میزبان را غافلگیر کند و در همان یک ربع آغازین مسابقه، دو گل به ثمر برساند.

دقیقه 10: واتفورد صاحب یک ضربه آزاد شد که کلورلی توپ را برای کابول فرستاد، ضربه او با اندکی شانس به رمزی برخورد کرد و منحرف شد و کاری از دستان چک برنیامد تا میهمان به گل اول بازی برسد.

 دقیقه 13: سه دقیقه از زدن گل اول می گذشت که شوک دوم به میزبان وارد شد. حرکت خوب کاپوئه با ضربه او به سمت دروازه همراه شد، اما چک در نوبت اول مانع گلزنی حریف شد اما در نهایت دینی از چند قدمی دروازه، گل دوم را به ثمر رساند.

به این ترتیب واتفورد مزد شروع خیلی خوبش را گرفت و توانست در همان 13 دقیقه ابتدایی مسابقه به دو گل برسد.

بعد از این گل آرسنال ضربه دیگری خورد. رمزی که شب خوبی را هم پشت سر نمی گذاشت مصدوم شد و در دقیقه 20 جای خود را به چمبرلین داد تا یکی از تعویض های آرسنال از دست برود.

نیمه اول در حالی پایان یافت که شوک دو گل زودهنگام واتفورد باعث شد آرسنال نتواند در نیمه نخست موقعیت خاصی روی دروازه تیم ماتزاری ایجاد کند و البته دفاع خوب میهمان هم در ناکامی بازیکنان آرسنال موثر بود. به این ترتیب نیمه اول بازی 2-0 به پایان رسید.

نیمه دوم با شروع توفانی آرسنال آغاز شد، توپچی ها که نمی خواستند امتیازی را در خانه از دست بدهند یا حداقل شکست نخوردند در پانزده دقیقه ابتدایی نیمه دوم به سمت دروازه حریف حمله ور شدند. ضمن این که از ابتدای نیمه دوم ژیرو زمین بازی را ترک کرد و والکات که در بازی قبل هتریک کرده بود به زمین آمد.

آرسنال مزد بازی خوبش را گرفت و در دقیقه 58 به گلی روحیه بخش رسید تا نسبت به ادامه بازی امیدوارتر باشد. 

دقیقه 58: سانتر خوب سانچز روی تیر دورتر با ضربه تمام کننده ایووبی همراه شد تا آرسنال به بازی برگردد.

بعد از این گل همچنان حملات آرسنال ادامه داشت، با حضور پرز در زمین، تمام نیروهای هجومی توپچی ها در زمین حاضر بودند اما واتفورد به شدت از دروازه خودی دفاع می کرد و مجال گلزنی به آرسنال نداد. بهترین موقعیت میزبان در دقیقه 86 ایجاد شد که ضربه لوکاس پرز به تیر دروازه برخورد کرد تا آرسنال در نهایت در رسیدن به گل تساوی ناکام بماند.

در این مسابقه شش بازیکن از دو تیم کارت زرد گرفتند که سهم هر تیم سه اخطار بود.

به این ترتیب تیم ونگر بعد از مدت ها در این فصل در خانه شکست خورد، باختی که در کورس رقابت با تیم های بالا و پایین خود در جدول، ضربه محکمی به این تیم وارد کرد. توپچی ها با تحمل چهارمین باخت شان در این فصل (دومین باخت در خانه) با 47 امتیاز به رده سوم رفتند. واتفورد هم با این برد به رده سیزدهم رفت.

این برای اولین بار بود که آرسنال با حضور موستافی در زمین شکست می خورد. ضمن این که توپچی ها بعد از هفت برد پیاپی در لیگ برتر مقابل واتفورد، این بار شکست تلخی را پذیرفتند. این برای اولین بار از سال 2007 بود که واتفورد موفق می شود در یک بازی میان هفته در لیگ برتر پیروز شود. 

1878