نقد داوری دربی جنجالی تبریز

نقد داوری دربی جنجالی تبریز

به گزارش "ورزش‌سه"،  تیم داوری بازی تراکتور  و ماشین سازی را وحید کاظمی، علی میرزابیگی و علی اکبر نوری تشکیل داده بودند که کارشان با انتقاد شدید تراکتوری ها مواجه شده است.

غیاثی درباره این قضاوت می نویسد: *باور بفرمائید خیلی مشتاق قضاوت بی عیب و ایراد داوران جوان هستم اما نمی دانم چرا بعضی از آنها دوست ندارند این آرزوی من بر آورده شود؟ *امروز وحید کاظمی داور جوان بازی مرتکب چند اشتباه  پیاپی مهم شد. ابتدا در دقیقه ٧٤ بازی بی دلیل خطای بازیکن تراکتورسازی اعلام داشت اگر در این صحنه خطایی بوده باشد این بازیکن ماشین بود که با بالا آوردن پایش مقابل صورت کیانی مرتکب خطای بازی خطرناک شده بود کیانی چون خود را محق می دید خلاف قانون به داور اعتراض کرد و با کارت زرد دوم اخراج شد اگر داور اشتباه نمی کرد یقیناً او اخراج نمی شد.

*در دقیقه ٨٠ بازیکن ماشین سازی سعی کرد توپ شوت شده به وسیله کرار را در حالتی که دو دستش روی زمین بود، هد کند که توپ به دست چپش که روی زمین بود برخورد کرد و داور اعلام پنالتی نمود. اما طبق قانون برای هند بودن باید بازیکن عمداً دستش را به توپ بزند و چون این شرط اصلی در این صحنه رخ نداده بود صحنه برخورد توپ به دست بازیکن ماشین سازی پنالتی نبود.

 *اما اگر با شک زیاد قبول کنیم تصمیم داور درست بوده باشد که نبود باید از ایشان پرسید چگونه حرکت رو به جلوی حداقل سه متری دروازه بان را قبل از زدن ضربه ندیدی؟

باز هم عرض می کنم از نحوه چیدمان دپارتمان داوری حیرانم. نمی دانم چگونه به داوران کم تجربه که تعداد قضاوتشان در لیگ به اندازه انگشتان یک دست نیست بی دلیل بهاء داده و اعتماد می کند و آنها را داور بازیهای حساس و شبیه دربی می گذارد.