مندیتا: آزپیلیکوئتا الگوی خوبی برای بازیکنان انگلیسی است

مندیتا: آزپیلیکوئتا الگوی خوبی برای بازیکنان انگلیسی است

وبسایت رسمی برنامه نود - مندیتا اعتقاد دارد ضعف بازیکنان انگلیسی در بازی در چند پست، باعث محدود شدن آن ها در فوتبال اروپا شده است.

به گزارش وبسایت نود، گایزکا مندیتا ستاره پیشین فوتبال اسپانیا که سابقه حضور در فوتبال انگلیس را هم در کارنامه اش دارد، در مصاحبه اخیرش با Squawka به مقایسه بازیکنان اسپانیایی و انگلیسی در قاره سبز پرداخته است، او در صحبت هایش از سزار آزپیلیکوئتا بازیکن چلسی تمجید کرده است:

اگر به بازیکنان تیم ملی انگلیس نگاه کنید، می بینید که بازیکنان با کیفیت زیادی در این تیم حضور دارند که می توانند در قاره اروپا به تیم های دیگر بروند و حتی در تیم های اسپانیای فوتبال بازی کنند. اما فکر می کنم تفاوت در بین بازیکنان انگلیسی و مثلاً اسپانیایی، در آموزش آن ها باشد و این چیزی بود که همان بدو ورودم به انگلیس متوجه آن شدم. در اسپانیا، آموزش به فوتبالیست ها طوری است که آن ها قادرند در هر پستی در زمین بازی کنند. مثلاً آزپیلیکوئتا را ببینید، می تواند در پست دفاع راست، چپ، میانی و حتی خط هافبک بازی کند. و این چیزی است که در مورد اکثر بازیکنان اسپانیایی صدق می کند.

اما در انگلیس این طور نیست، بازیکنان بیشتر در یک پست عادت به بازی دارند و سخت است که تغییر پست دهند و به همین علت بازی و حضورشان در زمین محدود به همان یک پست می شود و به همان نسبت هم فرصت بازی پیدا می کنند. این موضوعی است که به نظرم باید دچار تغییر شود.

1878