پیش بازی یوونتوس - میلان؛ فرصتی برای انتقام گیری بانوی پیر

پیش بازی یوونتوس - میلان؛ فرصتی برای انتقام گیری بانوی پیر

وبسایت رسمی برنامه نود - بزرگ ترین مسابقه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ایتالیا بین تیم های یوونتوس و میلان برگزار خواهد شد.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های یوونتوس و میلان در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ایتالیا (کوپا ایتالیا)، ساعت 23.15 چهارشنبه 6 بهمن 1395 در ورزشگاه یوونتوس شهر تورین برگزار خواهد شد. هم اکنون یوونتوس با 48 امتیاز در صدر جدول سری آ حضور دارد و میلان با 37 امتیاز، مکان هفتم جدول را در اختیار گرفته است. فاصله یوونتوس صدرنشین با تیم دوم جدول سری آ یعنی رم فقط یک امتیاز بوده و بر خلاف فصل گذشته، رقابت بسیار جذابی در صدر جدول برای فتح اسکودتو وجود دارد. این دو تیم به تازگی یک مسابقه تماشایی و جذاب را در سوپر کاپ ایتالیا برگزار کردند که میلان با برتری 5-4 در ضربات پنالتی، توانست این جام را در دوحه قطر فتح کند تا دومین شکست بیانکونری مقابل روسونری در فصل جاری رقم بخورد.

دیدار رفت تیم های میلان و یوونتوس در سری آ نیز به لطف تک گل مانوئل لوکاتلی 18 ساله، به سود میلان خاتمه یافته بود. این مسابقه بهترین فرصت برای انتقام گیری بانوی پیر بابت 2 شکست اخیر مقابل روسونری است. یوونتوس در مرحله قبلی کوپا ایتالیا توانست تیم آماده آتالانتا را با نتیجه 3-2 شکست بدهد که پائولو دیبالا، ماریو مانژوکیچ و میرالم پیانیچ گل های بیانکونری را به ثمر رساندند. میلان نیز با گل های یورای کوچکا و جاکومو بوناونتورا توانست تیم همشهری یوونتوس یعنی تورینو را با نتیجه 2-1 از پیش رو بردارد.

یوونتوس پس از شکست تلخ به فیورنتینا، توانست در هفته 21 سری آ از سد لاتزیو عبور کند ولی همچنان شاگردان ماسیمیلیانو آلگری تحت فشار انتقادات قرار دارند. میلان نیز پس از حذف تورینو از کوپا ایتالیا، طی دو دیدار اخیر سری آ مقابل تورینو و ناپولی فقط یک امتیاز گرفته و امید هواداران روسونری هر روز کم و کمتر می شود. به جز مسابقه تیم های یوونتوس-میلان در مرحله یک چهارم نهایی کوپا ایتالیا، 3 دیدار حساس دیگر یعنی ناپولی-فیورنتینا، اینتر-لاتزیو و رم-چزنا برگزار می شود.

گفتنی است که ناپولی در نخستین مسابقه از مرحله یک چهارم نهایی با یک گل بر فیورنتینا غلبه کرده و راهی مرحله نیمه نهایی شد تا با برنده جدال سنتی یوونتوس-میلان رو به رو شود. همه مراحل مسابقات جام حذفی ایتالیا موسوم به کوپا ایتالیا به صورت تک بازی برگزار و تیم میزبان به قید قرعه انتخاب می شود اما مرحله نیمه نهایی به صورت رفت و برگشت خواهد بود.

پس از برد 2-0 یوونتوس مقابل لاتزیو و به آغوش کشیدن پائولو تالیاونتو داور بازی توسط جان لوئیجی بوفون، جنجال های زیادی در رسانه های ایتالیایی ایجاد شد که آلگری سرمربی یوونتوس به شدت بابت این جنجال سازی ها، چنین رسانه هایی را با لقب «احمق»، مورد سرزنش قرار داد زیرا برخی از آنها اعتقاد داشتند که یوونتوس با داور تبانی کرده است. یوونتوس در دیدار اخیر مقابل لاتزیو به گواه بسیاری از کارشناس ها، یک تحول تاکتیکی بزرگ را تجربه کرد و آلگری ترجیح داد تا از کلیه عناصر تهاجمی خویش استفاده نماید. ارائه یک بازی تهاجمی و تماشاگر پسند در مقابل لاتزیو همان کیمیایی بود که هواداران یوونتوس طی 6 ماه اخیر در حسرت آن قرار داشتند.

نکات آماری بازی

از آخرین قهرمانی میلان در کوپا ایتالیا، 14 سال می گذرد.

یوونتوس از 20 مسابقه اخیر لیگ، در 16 بازی به پیروزی رسیده است.

یوونتوس با برتری 2-0 مقابل لاتزیو به رکورد 27 برد خانگی پیاپی دست یافت.

گونزالو هیگوایین طی 15 بازی اخیری که در ترکیب اصلی یوونتوس قرار گرفته، 14 گل را به ثمر رسانده است.

آخرین رویارویی این دو تیم در کوپا ایتالیا به فینال فصل گذشته همین مسابقات مربوط می شود که در نهایت با قهرمانی یوونتوس به پایان رسید. جدال سنتی یوونتووس و میلان طی فصل جاری، یک فینال زودهنگام برای کوپا ایتالیا خواهد بود.

از سال 2010 به بعد و طی 21 تقابل اخیر این دو تیم در کلیه رقابت ها اعم از بازی های رسمی و دوستانه، 13 برد نصیب یوونتوس و 6 برد نصیب میلان شده است در حالی که تنها 2 نتیجه مساوی در کارنامه تیم های یوونتوس و میلان وجود دارد.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

یوونتوس: کلودیو مارکیزیو، ماریو لمینا، پاتریس اورا، رونالدو ماندراگورا، فدریکو ماتیلو به علت مصدومیت قادر به همراهی بیانکونری نبوده و مارکو پیاتسا نیز در ترکیب اصلی یوونتوس حضور نخواهد داشت. مهدی بن عطیه نیز به همراه تیم ملی مراکش در مسابقات جام ملت های آفریقا حضور دارد. ماسیمیلیانو آلگری قصد دارد که به چند بازیکن خود که در مسابقه نفس گیر مقابل لاتزیو به میدان رفتند، استراحت بدهد. احتمالاً لئوناردو بونوچی و اشتفان لیخشتاینر در ترکیب اصلی بانوی پیر قرار خواهند گرفت. معمولاً جیجی بوفون در مسابقات جام حذفی جای خود را به نتو در درون دروازه یوونتوس می دهد.

میلان: همگان منتظر هستند تا اولین حضور جرارد دلوفئو خرید زمستانی میلان را ببینند. او به تازگی از اورتون به میلان ملحق شده و از شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی روسونری در دیدار مقابل یوونتوس برخوردار نیست. ریکاردو مونتولیوو هافبک روسونری در این بازی غایب بوده ولی احتمالاً مانوئل لوکاتلی، سوسو و یورای کوچکا در ترکیب اصلی میلان به میدان خواهند رفت.

ترکیب احتمالی دو تیم از نگاه وبسایت یوونتوس و روزنامه توتو اسپورت:

4464