افشاگری اسطوره والیبال برزیل: 7 ورزشکار روس در المپیک لندن دوپینگ کردند

افشاگری اسطوره والیبال برزیل: 7 ورزشکار روس در المپیک لندن دوپینگ کردند

وبسایت رسمی برنامه نود - اسطوره والیبال برزیل که تیمش در فینال رقابت‌های المپیک لندن و در یک بازی دراماتیک مغلوب روسیه شد اعلام کرد 7 بازیکن این ترم در آن زمان دوپینگ کرده بودند. 

به گزارش سایت نود،‌"جیبا" که در آن رقابت‌ها کاپیتان تیم ملی برزیل بود پیش از این هم گفته بود آن دیدار در شرایط عادی برگزار نشده است. روسیه در شرایطی مدال طلای رقابت‌های المپیک لندن را به دست آورد که در دو ست ابتدایی مغلوب برزیل شد اما سه ست متوالی از این تیم گرفت و قهرمان شد.

"جیبا" شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی کشورش حاضر شد و اعلام کرد می‌داند 7 بازیکن تیم ملی روسیه در آن رقابت‌ها از مواد نیروزا استفاده می‌کرده‌اند. ستاره سابق والیبال برزیل گفت منابع مهمی در فدراسیون جهانی والیبال و آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ این اطلاعات را در اختیار او قرار داده‌اند.

فدراسیون جهانی والیبال در واکنش به این اظهارات اعلام کرد این نهاد در آن زمان اطلاعی از دوپینگ ورزشکاران روسیه نداشته و مدرکی برای بررسی این اتفاق وجود نداشته است. FIVB همچنین اعلام کرد همکاری‌های لازم با مراجعه ذی‌صلاح را در دستور کار دارد و از جیبا دعوت می‌کند در صورتی که مدارکی دارد آن را در اختیار این فدراسیون قرار دهد.ژ

39046