BEST ELEVEN هفته هجدهم/ بهترین ها در قرق استقلالی ها و تراکتوری ها

BEST ELEVEN هفته هجدهم/ بهترین ها در قرق استقلالی ها و تراکتوری ها

هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر با تثبیت صدرنشینی پرسپولی سو بازگشت شکوهمند استقلال همراه بود.

به گزارش کاپ، هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر برگزار شد و در نهایت نتایج جالبی هم رقم خورد که ماحصل آن تثبیت صدرنشینی پرسپولیس،  پیروزی تیمهای تراکتور و ذب آهن و صعود استقلال به رده چهارم جدول رده بندی بود. در قعر جدول هم جدال تیم های صبا و ماشین سازی برنده نداشت اما سایپا با شکست سیاه جامگان خودش را به تیمهای بالادستی نزدیک کرد. هفته هجدهم یکی از کم گل ترین هفته های لیگ بود که تنها 9 گل داشت و دو تیم میزبان هم در آن شکست خوردند.

با ترین های هفته هجدهم همراه کاپ باشید:

دروازه بان:

محمدرضا اخباری: گلر جوان تراکتورسازی که در انی فصل بالا و پایین های زیادی داشته است پس از یک هفته وقفه، دوباره ستاره تیمش بود. او در بازی با پیکان نمایش منحصر به فردی داشت و با چند سیو تاثیر گذار علی الخصوص در دقایق پایانی از علل اصلی کسب سه امتیاز برای تیم قلعه نویی بود.

مدافعان:

مجید حسینی: مدافع جوان آبی پوشان تهرانی هر هفته پخته تر می شود. شماره 33 که نشان داده می تواند جایگزین خلفی برای پژمان منتظری باشد این بار برای تیمش گل هم زد تا نشان دهد شم گلزنی اش هم بالاست.

خالد شفیعی: به زیبایی توانست جلوی مهاجمان پیکان را بگیرد. گادوین منشا و شهریار مغانلو به جز یکی دو صحنه نتوانستند از پس مدافع باتجربه تراکتور بربیایند. شفیعی در این فصل برای چندمین بار است که در بین بهترین های هفته قرار می گیرد.

وریا غفوری: نمایش بی نقصی مقابل صنعت نفت آبادان داشت. هم پاس گل داد و هم در طول 90 دقیقه اجازه خودنمایی به بازیکنان سرعتی صنعت نفت را نداد. وریا پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت نسبتا طولانی اش، منصوریان را از سمت راست اسوده خاطر کرد.

وحید محمدزاده: یکی از بهترین بازیکنان لیگ تا به اینجا که مورد نظر کی روش هم قرار گرفته در این هفته هم نمره قبولی گرفت. وحید محمدزاده قوی هیکل در برابر فولاد و مهاجمانش باهوش و سریع بود و اجازه خودنمایی به آنها را نداد. همچننی توانست با بهره گیری از استایل مناسبش روی گل تیمش تاثیر مستقیم داشته باشد.

هافبک ها:

امید ابراهیمی: همه کار کرد و قرار گرفتنش در ترکیب بهترین ها اصلا جای تعجب ندارد. امید ابراهیمی بازهم نشان داد بی تردید یکی از بهترین های ایران در پست خودش است. روی دو گل تاثیر مستقیم داشت و جنگ های میانه میدان را هم از آن خود کرد.

محمدرضا عباسی: هفته هاست در ترکیب تیمش جا افتاده است. هم تکنیک خوبی دارد و هم از هوش بالایی برخوردار است. حسینی این بار با یک گل، توانایی بالایش را بولد کرد. گل سه امتیازی او ذوب آهن را چسبیده به بالاسری هایش نگه داشت.

معین عباسیان: بی تردید بهترین ایستگاهی زن ایران در حال حاضر شماره 23 پدیده است. او در عین حال شاید بدشانس ترین هم باشد که ضربه آزادهای فوق العاده اش راه به جایی نمی برد. عباسیان در برابر نفت هم با فوتبال فانتزی اش موقعیت های خوبی برای هم تیمی های ایجاد کرد و ضربات و شتهای خودش هم با درخشش فراهانی و با چاشنی بدشانسی به گل تبدیل نشد اما در تیم اصلی هفته یک جا برای خودش رزرو کرد.

مهاجمان:

محمدرضا خلعتبری: بعد از 391 روز گل زد. اولین گلش در سال 95 در لیگ برتر بود. مورچه اتمی حالا دیگر با تجربه فوتبال ایران در دومین بازی اش برای سایپا گلزنی کرد؛ آن هم از نوع سه امتیازی اش. بارها خط دفاعی تیم حریف را به هم ریخت و بی شک یکی از بهترین ها بود.

محمد ابراهیمی: دو هفته است که پایش به گلزنی باز شده است. دو هفته است که با حرکات در عرض و تکنیک فراوان و شوتهای با دقتش به داد تیم قلعه نویی می رسد. شماره 10 شیرازی الاصل تراکتور، محبوب تر از قبل نزد پرشورها شد.

مهدی طارمی: حتی در روزی که ر وی فرم هم نباشد بازهم کار خودش را می کند. ماموریتش را به نحو احسن انجام می دهد. هر چند اگر موقعیت های زیادی را از دست بدهد. طارمی با تنها گلش در  روزی که کار پرسپولیسی ها گره خورده بود توانست سه امتیاز ارزشمند به حساب تیمش واریز کند.

بهترین بازیکن هفته: امید ابراهیمی

شماره 6 آبی پوشان تهرانی لیاقت این عنوان را بدون تردید داشت. امید ابراهیمی این هفته ها دوباره همان امید ابراهیمی معروف شده است. همان بازیکنی که یک تنه میانه میدان را جمع می کند. هم کمک حال مدافعین است  هم عصای دست فاز هجومی تیم. او مقابل صنعت نفت همه این کارها را کرد تا نشان دهد هنوز هم ستاره اصلی آبی پوشان تهرانی است. ابراهیمی همچنین خط و نشانی برای آندو و جپاروف، هافبک های جدید تیم کشید.

بازیکن ناکام هفته: مهدی مومنی

بازیکن فصل گذشته استقلال تهران که در این تیم دوران کابوس واری داشت حتی با بازگشت به استقلال خوزستان هم نتوانسته دوران خوب گذشته را تکرار کند. او پایش به گلزنی بسته شده وحتی از روی نقطه پنالتی هم قادر نبود این طلسم را بشکند. مومنی اگر پنالتی اش را گل کرده بود الان آبی های خوزستان هم انتقام باخت رفت را از ویسی گرفته بودند و هم به صف بالانشینان اضافه شده بودند.

بهترین مربی هفته: علیرضا منصوریان

در این انتخاب تردید نکنید. هر چه قدر هم به منصوریان انتقاد وارد باشد باید به شهامت او احسنت گفت. منصوریان با جوان های فوق العاده جویای نامش در آبادان کاری کرد کارستان. تیم او به راحتی موفق به شکست تیمی شد که هفته گذشته تراکتور را در تبریز متوقف کرده بود. بنزین سبز منصوریان امیدوار کننده ظاهر شد.

مربی ناکام هفته: فیروز کریمی

شکست سنگین و خانگی و دور از انتظار صنعت نفت مقابل تیمی رقم خورد که هیچ کس تصورش را نمی کرد بتواند با این نتیجه به پیروزی برسد. آن هم در روزهایی پر بحران و پر فشار. آن هم با این نتیجه. آن هم در برابر تیمی که در نیم فصل دوم عالی کار کرده بود. اقای خاص فوتبال ایران پس از دو هفته موفق در برابر استقلال هیچ حرفی برای گفتن نداشت.

بازگشت هفته: وریا غفوری

مدافع ملی پوش استقلال پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیتش دوران باشکوهی به میادین داشت. او از غیبت مگویان استفاده کرد و از ابتدا برای تیمش مقابل صنعت نفت به میدان رفت و ضمن دادن یک پاس گل، بازی کم نقصی را هم ارائه داد تاخیلی زود دوران پسا مصدومیت را با موفقیت پشت سر بگذارد.

گل هفته: مجتبی حقدوست

گل اول استقلال به صنعت نفت آبادان بهترین گل این هفته بود. گلی که از روی ارسال فوق العاده وریا غفوری از سمت راست آغاز شد و به ضربه تک ضرب و هوشمندانه مجتبی حقدوست به پشت سر هوری ختم شد. این گل هم زیبا بود هم تاکتیکی.

پدیده هفته: نداشتیم

بازی هفته: استقلال خوزستان – سپاهان

جدال تیمهای پورموسوی و ویسی بسیار تماشایی و پر موقعیت بود. هر دو تیم شانس های زیادی برای گلزنی داشتند. این بازی در کنار موقعیت هایش، حواشی فراوانی هم داشت. اخراج پورموسوی و گرفتن دو پنالتی تنها بخشی از این حواشی بود.

بازی کسل کننده هفته: ماشین سازی – صبا

این مسابقه گلی نداشت. تیم صبا هم اکثرا فوتبال بسته ای را به نمایش می گذارد و همین مساله باعث شد تا بازی چندان افت و خیز بالایی نداشته باشد.