وکیل فدراسیون بسکتبال پاسخ می‌دهد: پیگیری پرونده بائرمن به کجا رسید؟

وکیل فدراسیون بسکتبال پاسخ می‌دهد: پیگیری پرونده بائرمن به کجا رسید؟

وبسایت رسمی برنامه نود - درک بائرمن سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال حدود 2 هفته پیش بدون اطلاع از ایران خارج شد و از راه دور با فدراسیون ایران قطع همکاری کرد.

به گزارش سایت نود، فدراسیون بسکتبال آن زمان اعلام کرد براساس قراردادی که بین دو طرف منعقد بوده، هرکدام از طرفین در صورت فسخ قرارداد باید غرامت پرداخت کند. مهدی یوسفی صادق‌لو عضو حقوق‌دان هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال درباره وضعیت پیگیری این پرونده به سایت نود گفت:

شکواییه در ۱۰- ۱۵ صفحه تظنیم و برای ارسال به BAT (مرجع حل اختلاف فدراسیون جهانی بسکتبال) تنظیم شده است. بر اساس بند ۱۰۰ قرارداد منعقد شده میان فدراسیون بسکتبال و بائرمن، هر یک از طرفین در صورت فسخ یک جانبه قرارداد باید مبلغی را به عنوان خسارت پرداخت کنند. در این قرارداد مشخص شده که اگر فسخ قرارداد از طرف مربی باشد، فدراسیون حق مطالبه یکماهه دستمزد وی را دارد. البته علاوه بر این خسارت مالی تقاضاهای دیگری را هم در شکوائیه تنظیم شده مطرح کردیم و از جمله مسئولیت مدنی و مسئولیت حرفه ای.

این وکیل پایه یک درباره بخش دوم شکواییه فدراسیون گفت: 

در رابطه با مسئولیت مدنی به این موضوع اشاره شده که باورمن به جز بند قرارداد، با اقدامات خود به سازمان ورزش کشورمان هم خسارتی را وارد کرد که آن را مطالبه کردیم از جمله خط زدن ۹۰ درصد بازیکنان اصلی تیم ملی؛ این کار بنا به پیشنهاد شخص باورمن انجام شد که در کل ساختار تیم ملی را متحول کرد ضمن اینکه انتقادات زیادی را هم به همراه داشت، اما از آنجا که خواست و پیشنهاد سرمربی تیم ملی بود، فدراسیون به آن عمل کرد. علاوه بر این به خسارت هایی هم بابت بازی های تدارکاتی پیش بینی شده توسط وی اشاره شده است. هر شخصی که سکان رهبری یک تیم را برعهده داشته باشد، اعم از مربی یا معلمان ورزش برای شغل و حرفه خود نظام خاصی را دارد بر این اساس فردی که چنین مسئولیتی دارد اگر در حین کار بدون دلیل موجه تیم را ترک کند، به واسطه  خساراتی که از حیثیت شغل حرفه وارد می کند، باید مجازات شود. این مجازات می تواند به صورت محرومیت یا جریمه نقدی باشد یا هر مجازات دیگری که از طرف نهادهای مورد نظر مشخص شود.

39046