لیورپول 2 - 3 سوانزی؛ شگفتی بزرگ در آغاز هفته بیست و دوم لیگ جزیره

لیورپول 2 - 3 سوانزی؛ شگفتی بزرگ در آغاز هفته بیست و دوم لیگ جزیره

وبسایت رسمی برنامه نود - کلمنت در آنفیلد دست به شاهکار زد و موفق شد لیورپولِ مدعی را با نتیجه 3-2 شکست دهد و از قعر جدول فاصله بگیرد.

به گزارش وبسایت نود، سوانزی که پیش از شروع هفته بیست و دوم لیگ جزیره، در رده آخر جدول قرار داشت، در اولین بازی این هفته، موفق شد پیروزی ارزشمندی را کسب کند. آن ها اولین باخت لیورپول را در این فصل در آنفیلد رقم زدند و با سه امتیاز این مسابقه، خود از قعر جدول فاصله گرفتند و البته ضربه محکمی به میزبان زدند.

در بازی آغازین هفته بیست و دوم لیگ برتر انگلیس، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد با قضاوت کوین فرند میزبان سوانزی بود. ترکیب دو تیم برای این مسابقه به این شرح بود:

لیورپول:

مینیوله - کلاین، کلاوان، لاورن، میلنر - هندرسون، جان، واینالدوم - لالانا، فیرمینو، کوتینیو

نیمکت: کاریوس، استوریج، اوریگی، ماتیپ، وودبرن، مورنو، لوکاس

سوانزی

فابیانسکی - اولسن، ماوسن، فرناندز، ناوتن، کورک، کارول، فر، سیگوردسون، رودلیج، یورنته

قرمزهای آنفیلد در حالی پای به این مسابقه گذاشتند که بعد از بازی مقابل سیتی و آن برد 1-0 شیرین مقابل تیم پپ، شرایط خیلی خوبی را تجربه نکرده بودند. تیم کلوپ پس از آن برد، فقط در بازی تکراری مقابل پلیموث رنگ برد را دیده بود. و در دو بازی قبلی خود در لیگ برتر هم مساوی کرده بود. از طرفی انتظار می رفت لیورپول بتواند در این بازی مقابل تیم بیستم جدول پیروز شود. اما کلمنت نقشه خوبی برای خنثی کردن قوای لیورپول کشیده بود.

در نیمه اول بازی خیلی جذابی را شاهد نبودیم. دو تیم کمتر توانستند روی دروازه حریف خطر ایجاد کنند و به ندرت شاهد موقعیت جدی گل بودیم. لیورپول طی دو صحنه فرصت برای گلزنی داشت. ابتدا ضربه سر امره جان به اوت رفت و سپس ضربه برگردان لالانا، راهی اوت شد. در آن سمت سوانزی که سخت دفاع می کرد، روی یک صحنه توسط کارول، تیر دروازه لیورپول را هم به لرزه در آورد.

اما در نهایت نیمه نخست، در شرایطی پایان یافت که پاس های بی دقت در نزد بازیکنان دو تیم، از کیفیت بازی کاسته بود.

ولی هر چقدر نیمه اول کسل کننده بود، نیمه دوم جذاب و پر گل از آب در آمد. در همان ده دقیقه ابتدایی نیمه دوم، شاهد به ثمر رسیدن سه گل بودیم که تیم میهمان با زدن دو گل شوک بزرگی به میزبان وارد کرد.

دقیقه 48: کرنر از جناح راست، با دخالت راتلج در محوطه شش قدم همراه شد، او توپ را برای یورنته فراهم کرد و ضربه تمام کننده مهاجم اسپانیایی، سوانزی را به یک گل روحیه بخش رساند.

دقیقه 53: هنوز 5 دقیقه از گل اول نگذشته بود که باز هم آسیب پذیری دفاع لیورپول روی سانتر از جناحین به وضوح دیده شد. سانتر از جناح چپ این بار با ضربه سر پر قدرت یورنته همراه شد و مینیوله این بار هم مغلوب شد.

دقیقه 55: فشار لیورپول بعد از خوردن گل دوم، به شدت افزایش یافت تا این که سانتر دیدنی میلنر از جناح چپ با ضربه فرمینو، لیورپول را خیلی زود به جریان بازی برگرداند.

بعد از این که لیورپول به گل اول رسید، روحیه گرفت و بر فشارش افزود، این تیم موقعیت های زیادی خلق کرد تا این که به گل تساوی رسید. اتفاقی شبیه به گل اول رقم خورد.

دقیقه 69: باز هم سانتر از جناح چپ، این بار واینالدوم سانتر کرد، فرمینو به خوبی توپ را استپ کرد و با یک ضربه پای چپ تمام کننده به گوشه دروازه، بازی را 2-2 کرد.

اما این پایان کار نبود، سوانزی نهایت استفاده را از دفاعِ بی دقت و آسیب پذیر لیورپول برد. 5 دقیقه بعد از گل دوم لیورپول، سوانزی به گل سوم رسید.

دقیقه 74: فرار به عمق دفاع لیورپول با تعلل مدافعین میزبان همراه شد و سیگوردسون از موقعیت استفاده کرد و با ضربه پای چپ بازی را 3-2 کرد.

بعد از این گل، سوانزی به لاک دفاعی فرو رفت و میزبان سراپا حمله شد. شوت دیدنی لوورن توسط فابیانسکی مهار شد. سپس لالانا طی یک صحنه دو بار به موقعیت گل رسید ولی ضربات او به دروازه راه پیدا نکرد. لیورپولی ها در پانزده دقیقه پایانی هر چه زدند به جایی نرسید تا در نهایت با شکست زمین بازی را ترک کنند. به این ترتیب میزبان از تملک 74 درصدی خود روی توپ، نتوانست استفاده ای ببرد.

این اولین باخت لیورپول در این فصل در آنفیلد بود. سوانزی با کسب این برد، فعلاً به رده هفدهم صعود کرد.

 دانلود خلاصه بازی لیورپول 2-3 سوانزی

1878