مخالفت ونگر با ایده حذف قانون آفساید

مخالفت ونگر با ایده حذف قانون آفساید

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی آرسنال با ایده حذف قانون آفساید به شدت مخالفت است.

به گزارش وبسایت نود، آرسن ونگر در نشست خبری امروز خودش به اظهارات روز گذشته مارکو فان باستن که به عنوان مدیر توسعه فنی فیفا فعالیت می کند واکنش نشان داد. فان باستنایده هایی چون حذف قانون آفساید و ضربات پنالتی را مطرح کرده که با واکنش اهالی فوتبال مواجه شده است.

ونگر در این مورد به نقل از میرور به خبرنگاران گفته:

تغییر قوانین به تنهایی یک اتفاق مثبت محسوب نمی شود بلکه پیشرفت کردن باید هدف واقعی باشد. بعضی از ایده ها قابل بحث هستند اما بعضی دیگر از ایده ها چندان جالب نیستند. ایده ای که بنظر من جالب نیست حذف قانون آفساید است چون فکر می کنم این قانون کاری می کند که بازیکنان بتوانند در زمین یک تیم را تشکیل دهند. این قانون کیفیت بزرگ این ورزشی تیمی است. آفساید قانون هوشمندانه ای است که بازیکنان به وسیله آن می توانند از هوش شان استفاده بکنند بنابراین خیلی مهم است که این قانون حفظ شود.

در کل فراموش نکنیم که آفساید باعث پیشرفت فوتبال شده است. مردم می گویند این قانون باعث شده تیم ها جمع و جورتر بازی کنند اما تکامل بازی همیشه اینگونه رخ داده است. دفاع برای خط حمله مشکل درست می کند و خط حمله راه حل را پیدا می کند و واکنش نشان می دهد و دفاع بار دیگر یک مشکل جدید درست می کند. باید این روند را حفظ کنیم. برای پیشرفت بازی فوتبال مهم است که دشواری هایی در سر راه باشد.

2031