مارادونا: درخشش ناپولی تمام ایتالیا را به احترام وا داشت؛ عملکرد ساری معجزه آسا بوده است

مارادونا: درخشش ناپولی تمام ایتالیا را به احترام وا داشت؛ عملکرد ساری معجزه آسا بوده است

وبسایت رسمی برنامه نود - ستاره سابق فوتبال آرژانتین با یادآوری بازی های ناپولی در سال های گذشته که تحسین همگان را به دنبال داشت، از عملکرد مائوریسیو ساری تمجید کرد و ابراز اطمینان کرد که این تیم ایتالیایی می تواند رئال مادرید را به دردسر بیندازد.

به گزارش وب سایت نود، دیگو مارادونا ستاره سابق تیم فوتبال ناپولی ایتالیا در گفتگویی با تلویزیون Piuenne اظهار داشت:

در این چند روز در شهر ناپل بسیار سر شوق آمده ام. مردم رقابت های قهرمانی ایتالیا را از سی سال پیش به خاطر دارند و خاطرات بسیار خوبی را برای من زنده کردند. هیچ کسی در خیابان نیست که خاطرات خوب گذشته را برای من یادآوری نکند. با گذشت این همه سال، علاقه و اشتیاق مردم شهر ناپل باز هم فوق العاده زیاد و باور نکردنی است. آنها به خوبی می دانستند که ما برای پیروز شدن برابر حریفانی به میدان می رویم که بعضی از آنها رقبای بسیار سخت و قدرتمندی بودند. سال های ابتدایی تیم خیلی قدرتمندی نداشتیم اما به مرور یک تیم برجسته و فوق العاده شگفت انگیزی ساختیم.

مارادونا که طی هفت سال حضور در ناپولی 188 بازی برای این تیم انجام داد و 81 گل هم به ثمر رساند، در ادامه صحبت هایش گفت:

به همین دلیل بود که شور و اشتیاق جمعیت حاضر در سن پائولو در یک فضای متفاوت جان تازه ای به ما می دادند. من به خوبی این مسئله را درک می کردم که ناپولی فقط نماد فوتبال برای یک شهر نبود. ما برای کل ایتالیا بازی می کردیم و همه جا پیروز می شدیم. مردم شهر ناپل احساس تحسین از سوی دیگران و برتری داشتند. تیم فوتبال ناپولی کاری کرد که مردم این شهر دیگر مضحکه دیگران نباشند و همه ایتالیا به آنها احترام بگذارند. به رئیس وقت باشگاه گفته بودم که باید تیمی را برای قهرمانی در ایتالیا بسازد در غیر اینصورت من از این تیم جدا خواهم شد. هر هفته حدود هشتاد هزار تماشاگر برای تماشای مسابقات ما به استادیوم می آمدند. لیاقت و شایستگی تماشاگران و هواداران ما بیشتر از اینها بود و رئیس باشگاه هم به خوبی این مسئله را درک می کرد.

مارادونا در ابتدا از منتقدان سرمربی ناپولی بود، اما اکنون تغییر عقیده داده و در خصوص عملکرد تیم فعلی ناپولی و ساری سرمربی این تیم اینگونه اظهار کرد:

ساری با بازیکنانی که در اختیار دارد، واقعاً معجزه کرده است. او بازیکنان زیادی را در خط هافبک تیمش از دست داد اما با این وجود عملکرد بسیار خوبی در رقابت های این فصل داشته است. با توجه به مصدومیت و غیبت میلیک، او کار خود را با مرتنس و اینسینیه ادامه داد و عملکرد فوق العاده ای در این فصل ارائه کرد. بازی زیلینسکی را خیلی دوست دارم. به نظرم وقتی میلیک هم به شرایط مطلوب آمادگی برسد، آنگاه ناپولی به تیم کاملی تبدیل خواهد شد که همه حریفان واقعاً باید از رویارویی با آن وحشت داشته باشند.

مارادونای 56 ساله به نقش مؤثر میلیک در ترکیب ناپولی اشاره کرده و ادامه داد:

با حضور میلیک فکر می کنم ناپولی می تواند در مقابل رئال مادرید واقعاً حرفی برای گفتن داشته باشد و یک بازی خوب را به نمایش بگذارد. کاری کنید هیچ کس در شهر مادرید نتواند تصور کند که ناپولی یک تیم از پیش بازنده است. در طول این سالها، خیلی از تیمها و هوادارانی که ناپولی را تیمی از پیش بازنده می پنداشتند، بعد از بازی با این تیم پشیمان شده و اشک شان در می آمد. فقط تیم های رئال مادرید و بارسلونا هستند که می توانند با تکیه بر بازیکنان شان به پیروزی برسند، پس شما باید به کار تیمی و گروهی روی بیاورید. به همین دلیل ناپولی چیزی از تیم های بزرگ و تراز اول کم ندارد زیرا این تیمها به واسطه کار تیمی و گروهی به بالاترین سطح در فوتبال رسیده اند. هواداران ناپولی استحقاق فتح اسکودتو را دارند. هدف ناپولی نباید کسب عنوان سوم سری آ باشد.

در ادامه مارادونا در خصوص مهاجم آرژانتینی فصل پیش ناپولی هم اینگونه اظهار نظر کرد:

اشتباه بزرگ هیگواین این بود که دور از چشم باشگاه و بدون اطلاع مسئولان تیم برای انتخاب تیم جدیدش اقدام کرد. اگر او شفاف تر عمل می کرد، تا این حد مورد تنفر و خشم هواداران قرار نمی گرفت. برای ترک ناپولی راه های زیادی وجود دارد زیرا جدایی از ناپولی داستانی متفاوت از سایر تیم های جهان دارد.

مارادونا دقایق پایانی حضورش در تمرین ناپولی را پشت سر می گذاشت تا به دیدار مدیر باشگاه ناپولی رفته و در خصوص این مسئله گفتگو کند که به عنوان سفیر ناپولی در جهان معرفی شود. کاپیتان سابق تیم ملی آرژانتین در خصوص فعالیت به عنوان سفیر ناپولی هم گفت:

بعد از بازی با رئال مادرید بار دیگر با مدیر باشگاه دیدار خواهم کرد. او در عرصه تجارت یک تاجر و بازرگان بزرگ است و اگر بتوانم بین او و افراد واجد شرایط پل ارتباطی مناسبی ایجاد کنم، در آن صورت می توانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم.

2081