منچستر یونایتد، جای رئال مادرید را در صدر جدول ثروتمند ترین باشگاه های دنیا گرفت

منچستر یونایتد، جای رئال مادرید را در صدر جدول ثروتمند ترین باشگاه های دنیا گرفت

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر یونایتد فصل گذشته بالاترین میزان درآمدی که تاکنون در تاریخ فوتبال توسط یک باشگاه به دست آمده را ثبت کرد و این درآمد بی سابقه آنها را برای اولین بار پس از سال 2004 به صدر جدول ثروتمند ترین باشگاه های دنیا رساند.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، قهرمان 20 دوره رقابت های لیگ برتر، تا حد زیادی به لطف رشد 100 میلیون یورویی درآمد های تجاری خود، درآمد سرسام آور 689 میلیون یورویی کسب کرد. رئال مادرید به رده سوم سقوط کرده و پشت سر بارسلونا قرار گرفته که دوم شده است. هر سه باشگاه سال گذشته بالاتر از 600 میلیون یورو درآمد زایی داشته اند.

منچستر سیتی برای اولین بار به جمع 5 باشگاه برتر راه یافته و پشت سر بایرن مونیخ رده چهارمی قرار گرفته است. در حالیکه لستر سیتی هم پس از قهرمانی تاریخی در لیگ برتر و راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار به جمع 20 تیم ثروتمند دنیا راه پیدا کرده است.

20 باشگاه پردرآمد دنیا در فصل 2015/16، رقم هنگفت 7.4 میلیارد یورو تولید کرده اند که نسبت به سال قبل از آن رشد 12 درصدی داشته است. 8 تیم لیگ برتری حاضر در جمع 20 تیم، نزدیک به نصف این مبلغ (3.2 میلیارد یورو) تولید کرده اند. دن جونز، یکی از سهامداران گروه کسب و کار ورزشی در Deloitte در این رابطه گفت:

منچستر یونایتد برای اینکه جایگاه خود در صدر جدول درآمد زا ترین باشگاه های دنیا را پس بگیرد، 11 سال صبر کرد و آنها رشد درآمد تجاری فوق العاده ای داشته اند که به آنها کمک کرده تا این جایگاه را به دست آورند. در سال های اخیر، توانایی آنها برای تأمین امنیت همکاری تجاری با ارزش، عامل مهمی در بازگشت مجدد این باشگاه به صدر جدول پولی دنیای فوتبال داشته است. این یعنی، آنها با توجه به غیبت در لیگ قهرمانان اروپا و ضعف پوند مقابل یورو، برای سال آینده رقابت سختی برای حفظ جایگاه خود با تیم های رئال مادرید و بارسلونا خواهند داشت و در دراز مدت باشگاه های دیگری هم با معاملات مشابه وارد بازار تجاری خواهند شد و از تجربه یونایتد استفاده خواهند کرد.

1771