BEST ELEVEN هفته هفدهم/قدرت نمایی پرسپولیس درحضوربچه خیابان فلاح

BEST ELEVEN هفته هفدهم/قدرت نمایی پرسپولیس درحضوربچه خیابان فلاح

هفته هفدهم با حضور پررنگ پرسپولیسی ها در ترکیب منتخب به پایان رسید.

به گزارش کاپ، هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر امروز با انجام 5 بازی به اتمام رسید که ماحصل آن تثبیت صدرنشینی پرسپولیس و توقف تمام تیم های بالانشین از تراکتور و ذوب آهن تا نفت و استقلال و پیکان بود. در انتهای جدول نیز تیم های ماشین سازی و سایپا راه به جایی نبردند اما صبا توانست بعد از 8 هفته به پیروزی برسد.

باترین های هفته هفدهم همراه کاپ، باشید.

دروازه بان:

محسن فروزان: دروازه بان جدید صبای قم در اولین بازی اش به قدری درخشید که باید سه امتیاز این مسابقه را به نام او سند زد. فروزان بعد از پشت سر گذاشتن محرومیتش با چند سیو فوق العاده مانع از گلزنی پیکانی ها شد و مقدمات پیروزی تیمش را فراهم کرد.

مدافعین:

محمدانصاری:مدافع بااخلاق پرسپولیس هر هفته پیشرفت فوق العاده ای در بازی اش به چشم می خورد. او در برابر ساسان انصاری آقای گل لیگ برتر به طرز فوق العاده ای ایستادگی  کرد و اجازه نداد ساسان به همراه خط حمله آتشین فولاد دروازه پرسپولیس را باز کند

محمد طیبی:اگر بازی استقلال تهران و استقلال خوزستان را دیده باشید مطمئنا به توانایی بالای بازیکن مورد علاقه کی روش پی می برید. طیبی دربرابر مهاجمین استقلال و جوان های علیرضا منصوریان به خوبی ایستادگی کرد و یکی از عوامل پیروزی تیم سیروس پورموسوی بود.

حسین ماهینی: قرار گرفتن حسین ماهینی در ترکیب بهترین های هفته اتفاقات جدیدی نیست. شماره 13 سرخپوشان تهرانی در اوج دوران بازیگری اش قرار دارد او هم در خط حمله کمک حال تیمش است و هم در کارهای دفاعی عصای دست سیدجلال و محمدانصاری.

مسعود ابراهیم زاده: مزد بازی های خوب این فصلش را با دعوت شدن به اردوی امارات تیم ملی گرفت. ابراهیم زاده در برابر ماشین سازی با اعتماد به نفسی بالا به میدان رفت و کمالوند هم با اعتماد به او پنالتی دقیقه 92 را به او دادتا گل پیروزی بخش آبی زردهای تبریز را به ثمر برساند و آنها را فاتح دربی  نوین تبریز کن د.

هافبک ها:

محمدزبیر نیک نفس: هافبک خوش آتیه صنعت نفت آبادان در بازی برابر تراکتورسازی توانایی بالای خود را در بازی با تراکتور به رخ همه کشید. این بازیکن 23 ساله و سنندجی ضمن به ثمر رساندن یک گل فوق العاده در مرکز میدان مهندس حملات تیمش بود و به خوبی توپ را به گردش می آورد.

توحید غلامی: بازیکن جوانی که در استقلال فرصت خودنمایی پیدا نکرد و حالا علی  دایی به او این شانس را داده است تا خود واقعی اش را نشان دهد. غلامی که در بازی جام حذفی مقابل سپاهان اخراج شده بود حالا دوباره در نقش جهان چهره ویژه ای از خود به نمایش گذاشت . او با یک گل تماشایی اثبات کرد که اعتماد علی دایی به او بی اساس نبوده است.

پیام صادقیان: روزبه روز و هفته به هفته پیام به پیام صادقیانی که همه می شناسند نزدیک تر می شود. بازیکنی که با پاس های فوق العاده اش همه را متحیر کرده است و حالا در این هفته با یک گل انفرادی تکنیک بالایش را به رخ کشید گرچه گل او در دقایق آخر پرپر شد.

مهاجم ها:

مهردادمحمدی: موتور بازیکن تهرانی سپاهان روشن شده است. محمدی هر هفته سورپرایز جدیدی را برای طلایی پوشان به نمایش می گذارد. بدون تردید پیروزی بزرگ شاگردان عبدالله ویسی مرهون بازی فوق العاده مهرداد محمدی است.

وحیدامیری: هرکاری که می خواهد با فولاد انجام می دهد. وحید امیری باز هم در زمانی که باید به داد برانکو رسید. مقابل فولاد دبل کرد و پاس گل هم داد.

مهدی طارمی: مهاجم تنگستانی پرسپولیس با این که گل نزد اما نمایش کم نظیری داشت. بدون تردید اگر ضربه قیچی برگردان او تبدیل به گل می شد از همین الان بهترین گل فصل به نام او سند خورده بود. طارمی گل سوم را هم با هوش بالایش برای علی علیپور فراهم کرد.

بهترین بازیکن هفته: مهرداد محمدی

قل کوچک برادران محمدی در این هفته گل کاشت. این بازیکن هم به مسعود حسن زاده پاس گل داد و هم توانست به زیبایی هرچه تمام تر با یک ضربه چیپ میلاد فراهانی را تسلیم کند. محمدی اگر شانس بیشتری داشت و ضربه سرش به جای تیر به تور می رسید الان تنها بازیکن هفته هفدهم بود که توانسته بود دبل کند.محمدی در این هفته پرچم بچه های خیابان فلاح را بالا برد.

بازیکن ناکام هفته: وحید طالب لو

نقش شماره یک در پیروزی پرسپولیس مقابل فولاد را دروازه بان تیم اهوازی بازی کرد. وحید طالب لو که با حضورش در فولاد دوباره به روزهای اوجش نزدیک شده بود در برابر پرسپولیس با سقوطی بزرگ مواجه شد. طالب لو انواع و اقسام اشتباهات را مقابل مهاجمین زهردار پرسپولیس مرتکب و به سختی تنبیه شد.

مربی هفته: برانکو ایوانکوویچ

شاید بازی با فولاد آخرین چالش بزرگ برانکو در بازی های خارج از خانه این فصل بود که سرمربی کروات با سربلندی از آن بیرون آمد. برانکو آنقدر باهوش است که دیگر خودش را درگیر جنگ رسانه ای با کی روش نکند و حواسش به تیم خودش باشد. نتیجه این درایت پروفسور فوتبال ایران صدرنشینی با اختلاف 4 امتیاز است.

مربی ناکام هفته: نعیم سعداوی

هیچکس، حتی خوشبین ترین هوادار پرسپولیس هم فکر نمی کرد تیمش در اهواز بتواند به این راحتی فولاد را زمین گیر کند اما این اتفاق افتاد. سعداوی که در دور رفت و در بدترین زمان ممکن توانست پرسپولیس را متوقف کند این بار در برابر تیم اسبقش حرفی برای گفتن نداشت و از دقیقه یک دست ها را بالا برده بود.

پدیده هفته: امید جهانبخش

بازیکن 23 ساله صبای قم در باربر پیکان کاری کرد کارستان. امید جهانبخش با یک گل هوشمندانه صبا را بعد از هفته ها به پیروزی رساند. صمد مرفاوی باید ممنون بازیکن تهرانی تیمش باشد که با گل زیبایش بعد از مدت ها صمد را با برد آشتی داد.

بازگشت هفته: صمد مرفاوی

یکی از سخت ترین کارهای ممکن برای صمد مرفاوی بردن است. او در تیم هایی فعالیت داشته که با مشکلات زیادی گریبانگیر هستند به خاطر همین هم بود که تیمش پس از برد مقابل سایپا در هفته هفتم دیگر رنگ پیروزی را ندید و 7 هفته پیاپی باخت تا اینکه سرانجام در هفته هفدهم با شکست پیکان بالانشین دوباره متولد شد.

بازی کسل کننده هفته:سایپا – ذوب آهن

جدال شاگردان مجتبی حسینی و حسین فرکی تنها بازی بدون گل هفته هفدهم بود. این بازی موقعیت های زیادی را هم به خود ندید و دو تیم نتوانستند سه امتیاز را که از نان شب برایشان واجب تر بود به دست بیاورند.

بازی هفته: تراکتور- صنعت نفت

هیچکس فکرش را هم نمی کرد در روزی که پرشورهای تبریزی از حضور در استادیوم محروم بودند شاگردان امیر قلعه نویی و فیروز کریمی چنین بازی پرافت و خیز و جذابی را به نمایش بگذارند. نبرد تراکتور و صنعت نفت با نتیجه 2-2 به اتمام رسید و هر دو تیم موقعیت های دیگری هم برای پیروزی در این مسابقه داشتند.

گل هفته: حسن بیت سعید

مهاجم استقلال خوزستان زننده زیباترین گل هفته بود. گل او بالاتر از گل های توحید غلامی، محمدزبیر نیک نفس و محمد ابراهیمی به عنوان بهترین گل هفته را از آن خود کرد. این بازیکن سوسنگردی با یک ضربه ایستگاهی از زاویه بسته با چاشنی اشتباه سیدحسین حسینی توانست تیمش را پیش بیندازد و مقدمات پیروزی آبی های خوزستان را فراهم کند.