کمک سه باشگاه برزیلی برای بازسازی ترکیب چاپکوئنسه

کمک سه باشگاه برزیلی برای بازسازی ترکیب چاپکوئنسه

وبسایت رسمی برنامه نود - دو ماه پیش سقوط هواپیمای چاپکوئنسه باعث شد تا تیم فینالیست جام باشگاه های آمریکای جنوبی 71 نفر از اعضایش شامل کادرفنی، بازیکنان و مدیرانش را از دست بدهد.

به گزارش وبسایت نود، باشگاه چاپکوئنسه در دو ماه اخیر سعی کرد ترکیب خود را از نو بسازد چرا که 19 عضو این تیم در سانحه هوایی کشته شدند. چاپکوئنسه در حال حاضر تمرینات پیش فصل خود را پیگیری می کند تا برای بازی 29 ژانویه که اولین بازی رسمی فصل است آماده شود.

تیم برزیلی با استفاده از اعضای تیم جوانان، بازیکنان قرضی و چند خرید تیم را از نو ساخته است. با وجود آن که بازیکنان سرشناسی مثل مایکون، ریکلمه، زی روبرتو، لوکاس سیلوا، کاکا، رونالدینیو و آدریانو پیرامون باشگاه برزیلی مطرح شدند در 48 روز اخیر هیچ ستاره ای برای امید بخشیدن به هواداران سوگوار چاپکوئنسه به این تیم ملحق نشد. روی کاستا، مدیر ورزشی چاپکوئنسه در مورد شرایط تیم برزیلی گفت:

برای بازی دوستانه مقابل پالمیراس ترکیب تیم را تکمیل کردیم و هدفمان همین بود. حالا سرمربی این تیم وگنر مانچینی در مورد نیازها تصمیم می گیرد. روی برخی بازیکنان سرمایه گذاری کردیم تا در صورت فروش احتمالی انها در آینده درآمدزایی کنیم. برخی بازیکنان را هم به صورت قرضی با بند خرید به خدمت گرفتیم. سعی می کنیم که از نظر مالی شرایط بهتری پیدا کنیم.

روی کاستا 21 بازیکن را در تیم چاپکوئنسه گرد هم َآورده است. پالمیراس، کروزیرو و فلامنگو سه باشگاهی بودند که بازیکنانشان را به صورت قرضی به چاپکوئنسه دادند تا این بازیکن پا بگیرد. باشگاه فلامنگو در اقدامی قابل احترام، لوئیز آنتونیو را به صورت قرضی به چاپکوئنسه داد و حتی حاضر شد که بخشی از دستمزد این بازیکن را بپردازد تا در اقدامی خیریه هیم باشد. در روز 25 ژانویه برزیل و کلمبیا در دیداری دوستانه به مصاف هم می روند که درامد حاصل از بلیط فروشی این بازی به خانواده های قربانیان سانحه هوایی می رسید.

فاجعه هوایی تیم چاپکوئنسه باعث شد که در توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام تعداد هواداران این تیم 4.8 میلیون نفر افزایش یابد. تا آن زمان 24مین تیم لیگ برزیل از نظر طرفدار بودند و اکنون هفتم هستند.

1140