مالک لایپزیگ: لیگ برتر انگلیس در برنامه های ما جایی ندارد؛ در مونیخ روی ورزش های دیگر سرمایه گذاری خواهیم کرد

مالک لایپزیگ: لیگ برتر انگلیس در برنامه های ما جایی ندارد؛ در مونیخ روی ورزش های دیگر سرمایه گذاری خواهیم کرد

وبسایت رسمی برنامه نود - دیتریش ماتشیتس مالک کمپانی ردبول می گوید قصد ندارند در لیگ برتر فعالیت داشته باشند.

به گزارش وبسایت نود، کمپانی ردبول 10 سال قبل سرمایه گذاری اش در فوتبال را آغاز کرد و اکنون باشگاه های تحت حمایت این غول تولید کننده نوشابه های انرژی زا در فوتبال آلمان و اتریش خودنمایی می کنند. آر بی لایپزیگ که تحت حمایت های مالی ردبول فعالیت خود را آغاز کرد اولین فصل حضورش در بوندس لیگا را سپری می کند و نیم فصل اول عملکردی بارونکردنی داشت. قبل از پایان سال میلادی 2016 اخبار متعددی مبنی بر حضور ردبول در فوتبال انگلستان و خرید سهام باشگاه وستهام پخش شدند اما دیتریش ماتشیتس مالک ردبول سرمایه گذاری در لیگ جزیره را به صورت کامل رد می کند.

ماتشیتس در مصاحبه با روزنامه سالرزبورگ ناخریشتن درباره سرمایه گذاری ردبول در فوتبال انگلیس گفت:

این مسئله حتی در حد حدس و گمان هم نیست و جایگاهی در برنامه های ما ندارد. این کار می تواند پس از موفقیت در پروژه لایپزیگ یک حماقت هم باشد. این کار از دید ورزشی هم اشتباه خواهد بود چون همه چیز با هم در یک جا قاطی می شوند و این طبق مقرارت یوفا نیست.

دیتریش ماتشیتس مالک اتریشی 72 ساله ردبول روابط نزدیکی با اولی هوینس رئیس باشگاه بایرن مونیخ دارد. این دو نفر در آینده یک پروژه مشترک در مونیخ خواهند داشت و طی آن با هزینه حدود 100 میلیون یورو یک سالن چند منظوره در مونیخ دایر خواهند کرد. از این سالن برای رقابت های هاکی روی یخ و بازی های بسکتبال استفاده خواهد شد. سالن کنونی که تیم بسکتبال بایرن مونیخ از آن استفاده می کند ظرفیت پایینی دارد و هوینس قصد دارد ضمن تقویت تیم بسکتبال بایرن مونیخ، یک سالن بزرگ تر و با امکانات بیشتر برای این تیم فراهم کند.

این سالن در پارک المپیک مونیخ ساخته خواهد شد و طبق گفته ماتشیتس در سال 2019 به بهره برداری خواهد رسید.