سوانزی 0-4 آرسنال؛ آتش بازی توپچی ها در ولز

سوانزی 0-4 آرسنال؛ آتش بازی توپچی ها در ولز

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال با برد 4 گله مقابل سوانزی فعلاً به رده سوم جدول لیگ برتر انگلیس رفت.

به گزارش وبسایت نود، تیم فوتبال آرسنال بعد از سه نتیجه ناامیدکننده اخیر در بازی های خارج از خانه، این هفته توانست به یک برد مهم و پر گل مقابل سوانزی قعر جدول دست پیدا کند. تیم ونگر با دو گل به خودی حریف، 4-0 موفق به شکست میزبان شد.

در یکی از شش بازی همزمان عصر شنبه از هفته بیست و یکم لیگ جزیره، آرسنال در ورزشگاه لیبرتی میهمان سوانزی بود. دو تیم با این ترکیب روانه میدان شدند:

سوانزی

فابیانسکی، ناتن، فرناندز، ماوسن، کینگزلی، کی، دایر، کورک، راتلج، سیگوردسون، یورنته

آرسنال

چک، گابریل، کوشیلنی، موستافی، مونرئال، رمزی، ژاکا، سانچز، ایووبی، ژیرو، اوزیل

ذخیره ها:

اوسپینا، نایلز، هولدینگ، آدلایده، چمبرلین، لوکاس، ولبک

دو تیم در حالی پای به این مسابقه گذاشتند که هر دو با توجه به شرایط جدول به دنبال امتیاز گرفتن بودند. نتیجه نگرفتن آرسنال در سه بازی گذشته خارج از خانه موجب شد این تیم در کورس قهرمانی عقب بیفتد و یاران ونگر در این بازی فقط به فکر سه امتیاز بودند. از طرفی، پل کلمنت در اولین بازیش در ورزشگاه خانگی سوانزی به دنبال امتیاز گرفتن از آرسنال مدعی بود. علاوه بر این با توجه به شرایط جدول، سوانزی نیاز به کسب امتیاز داشت.

سوانزی در این بازی، بهتر کار را آغاز کرد و سعی کرد تا با پرس روی خط دفاع آرسنال، این تیم را در خلق موقعیت ناکام بگذارد، همین اتفاق هم افتاد و تا اواسط نیمه نخست، آرسنال نه تنها به موقعیت خاصی نرسید، بلکه در مقابل حریف، حرف خاصی برای گفتن نداشت. طی همین بازه زمانی، حتی سوانزی به موقعیت خوبی رسید که سیگوردسون در استفاده از فرصت بی دقت عمل کرد. اما برخلاف جریان بازی، یاران ونگر با تیزهوشی به گل اول رسیدند.

دقیقه 37: هشت دقیقه مانده به پایان نیمه اول، آرسنال به گل روحیه بخشی رسید که جریان بازی را تغییر داد. سانتر توسط سانچز، با ضربه سر اوزیل همراه شد، توپ او بلاک شد، اما ژیرو حاضر و آماده در مقابل دروازه بود تا گلزنی کند. او باز هم در این مسابقه ناجی آرسنال شد.

اما آرسنال در نیمه دوم به بهترین شکل از اشتباهات خط دفاع حریف بهره برد و با زدن سه گل، یک پیروزی شیرین را بدست آورد.

دقیقه 54: آرسنال که نیمه دوم را خوب شروع کرده بود، با اشتباه کورک به گل بعدی رسید تا خیالش بابت برد راحت تر شود. سانتر ایووبی از جناح راست با اثرگذاری کورک همراه شد و توپ از بالای سر فابیانکسی به درون دروازه رفت.

در ادامه ژیرو که مصدوم شده بود، زمین بازی را ترک کرد و به جای او چمبرلین به زمین رفت.

دقیقه 67: اشتباهات مدافعین سوانزی تمامی نداشت و این بار ناتن گل به خودی زد. باز هم ایووبی روی گل آرسنال تاثیر گذاشت، جالب است یک بار دیگر او به سمت دروازه سانتر کرد و این بار هم اشتباه مدافع سوانزی، باعث شد آرسنال به گل برسد.

دقیقه 73: اما سانچز هم از فرصت استفاده کرد و آمار گل های خود را افزایش داد. این بار چمبرلین در نقش سازنده گل ظاهر شد، البته اشتباه راتلج نیز روی گل سانچز موثر بود. به هر شکل ستاره شیلیایی موفق شد چهاردهمین گل فصلش را به ثمر برساند.

در نهایت آرسنال با کسب این برد 44 امتیازی شد و فعلاً به رده سوم رفت. سوانزی هم با تحمل چهاردهمین شکست فصل خود، در رده آخر جدول قرار گرفته است. به این ترتیب کلمنت در اولین بازی خانگی خود در لیگ جزیره، شروع تلخی را تجربه کرد.

آرسنال با زدن این 4 گل، در بازی های خارج از خانه این فصل لیگ برتر، به رکورد 27 گل رسید که بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ جزیره است.

2021