پیش بازی اورتون - منچستر سیتی؛ یاران گواردیولا، محکوم به پیروزی

پیش بازی اورتون - منچستر سیتی؛ یاران گواردیولا، محکوم به پیروزی

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر سیتی در هفته بیست و یکم لیگ برتر به مصاف اورتون خواهد رفت.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های اورتون و منچستر سیتی در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر انگلیس، ساعت 17 یکشنبه 26 دی 1395 در ورزشگاه گودیسون پارک بندر لیورپول به قضاوت مارک کلتنبرگ برگزار خواهد شد. اورتون با 30 امتیاز در رده هفتم جدول حضور داشته در حالی که منچستر سیتی 42 امتیازی، رقابت تنگاتنگی را در پله چهارم جدول با سایر تیم های مدعی دارد. اورتون پس از باخت دردناک در دربی مرسی ساید، طی 3 بازی اخیر لیگ شکست نخورده هر چند که شاگردان رونالد کومان با پذیرفتن باخت 2-1 مقابل اورتون در ورزشگاه گودیسون پارک، وداعی زودهنگام با جام حذفی داشتند.

وضعیت منچستر سیتی طی هفته های اخیر با افت و خیزهای فراوانی همراه بوده ولی شاگردان پپ گواردیولا طی 6 بازی اخیر در کلیه ها رقابت ها، فقط یک باخت به لیورپول داده اند. منچستر سیتی در مسابقه اخیر مقابل وستهم یونایتد در دور سوم جام حذفی توانست یک برتری قاطع را با ارائه یک بازی بسیار خوب کسب کند. هم اکنون اختلاف امتیاز بین تیم های دوم تا ششم جدول، فقط 4 امتیاز بوده و در صورت لغزش هر یک از تیم های مدعی، اوضاع بالای جدولی ها کاملاً در کورس قهرمانی دگرگون خواهد شد. تقابل رونالد کومان و پپ گواردیولا دو عضو تیم رؤیایی بارسلونا تحت هدایت یوهان کرایوف در اوایل دهه 1990 میلادی، از نکات بارز این بازی است.

نکات آماری بازی:

اورتون طی 7 تقابل اخیر با منچستر سیتی در لیگ برتر، طعم برد را نچشیده است. پس از 4 باخت پیاپی سیتیزن ها در گودیسون پارک بین سال های 2010 تا 2013، اکنون اوضاع به نفع آنها تغییر کرده و آبی های آسمانی در 3 سفر اخیر به این ورزشگاه شهر لیورپول، 2 بار پیروز شده اند.

طی 15 تقابل اخیر این دو تیم در کلیه رقابت ها، 5 برد برای اورتون، 6 برد برای منچستر سیتی و 4 مساوی ثبت شده است.

اورتون طی 10 بازی خانگی نخست فصل جاری فقط یک بار باخت ولی تافی ها طی 3 بازی اخیر خانگی، متحمل 2 شکست تلخ در گودیسون پارک شده اند. (باخت خانگی به لیورپول در لیگ و لستر در جام حذفی)

منچستر سیتی طی 6 سفر اخیر به گودیسون پارک فقط 2 بار پیروز شده است. به جز لیورپول، هنوز هیچ تیمی در فصل جاری لیگ برتر، نتوانسته از سد اورتون در این ورزشگاه عبور کند.

طی 6 مسابقه اخیر اورتون در لیگ برتر، حداقل 2 گل توسط تافی ها در 5 بازی به ثمر رسیده است. جالب این که دقیقاً همین آمار برای تیم منچستر سیتی نیز صدق می کند.

از 5 گل اخیر اورتون به منچستر سیتی در لیگ مسابقات لیگ برتر، 3 گل توسط روملو لوکاکو به ثمر رسیده است. از سپتامبر 2013 یعنی زمانی که این مهاجم بلژیکی در مسابقات لیگ برتر به میدان رفته، تنها سرخیو آگوئرو و هری کین توانسته اند بیش از وی گلزنی کنند؛ آگوئرو، کین و لوکاکو به ترتیب با 77، 59 و 54 گل زده در لیگ برتر از سپتامبر 2013 تاکنون

از 9 گل اخیر منچستر سیتی به اورتون در مسابقات لیگ برتر، 6 گل با مشارکت مستقیم یحیی توره به ثمر رسیده است. (3 گل و 3 پاس گل)

سرخیو آگوئرو طی 164 مسابقه لیگ برتر با پیراهن منچستر سیتی، 113 گل زده و 26 پاس گل را در کارنامه دارد.

رحیم استرلینگ طی فصل جاری لیگ برتر توانسته در 9 گل تیم خود نقش مستقیم را ایفا کند. (5 گل و 4 پاس گل)

لیتون بینس تاکنون 49 پاس گل در لیگ برتر به ثبت رسانده و بهترین مدافع گل ساز در تاریخ این مسابقات محسوب می شود.

منچستر سیتی طی 7 مسابقه اخیر لیگ برتر 3 بار باخته در حالی که طی 24 بازی پیش تر، به همین تعداد باخت در کارنامه سیتیزن ها ثبت شده بود.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

اورتون: ادریسا گانا هافبک سنگالی اورتون به علت حضور در جام ملت های آفریقا قادر به همراهی اورتون در این بازی نیست. او با 93 تکل، بیشترین تعداد تکل در فصل جاری لیگ برتر را به نام خود ثبت کرده است. همگان منتظر نخستین بازی مورگان اشنایدرلین با پیراهن اورتون هستند. این بازیکن فرانسوی به تازگی از منچستر یونایتد به اورتون پیوسته و تقابل وی با تیم دیگر شهر منچستر جالب توجه خواهد بود. مارتین استکلنبرگ، متیو پنینگتون و جیمز مک کارتی در سراسر هفته، مشغول تمرین با اورتون بودند تا مجدداً به ترکیب این تیم برگردند. حضور استکلنبرگ هلندی درون دروازه تافی ها، یادآور مهار 2 ضربه پنالتی یاران منچستر سیتی توسط وی طی دیدار پیشین این دو تیم در پاییز اخیر است. یانیک بولاسی، دومینیک کالورت-لوین و محمد بشیچ به علت مصدومیت قادر به همراهی اورتون نبوده و حضور برایان اوویدو نیز به علت مصدومیت در هاله ای از ابهام قرار دارد.

منچستر سیتی: فرناندینیو همچنان محرومیت 4 جلسه ای خود را سپری می کند در حالی که ایلکای گوندوعان نیز به علت یک مصدومیت شدید، تا پایان فصل قادر به همراهی سیتیزن ها نیست. ونسان کمپانی هم به تمرینات سیتی برگشته ولی گواردیولا برای قرار دادن وی در ترکیب اصلی تیمش ریسک نخواهد کرد. لروی سانه که طی 4 بازی اخیر منچستر سیتی حضور نداشته، همچنان به علت مصدومیت از شانس چندانی برای بازی برخوردار نیست. فرناندو نیز به علت مصدومیت، تا روز شنبه با تیمش تمرین نکرد و احتمالاً در این بازی غایب است اما خبر خوش برای هواداران سیتی، بازگشت کوین دی بروینه از بیماری می باشد. همگان منتظر تماشای گابریل ژسوس پدیده 19 ساله تیم ملی برزیل در پیراهن منچستر سیتی هستند اما هنوز مراحل ثبت قرارداد وی تکمیل نشده و وی قطعاً در این بازی حضور نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464