پیش بازی لستر سیتی - چلسی؛ شکار روباه ها، تضمین صدرنشینی آبی ها

پیش بازی لستر سیتی - چلسی؛ شکار روباه ها، تضمین صدرنشینی آبی ها

وبسایت رسمی برنامه نود - چلسی در هفته بیست و یکم لیگ برتر به میهمانی تیم مدافع عنوان قهرمانی می رود.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های لستر سیتی و چلسی در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر انگلیس، ساعت 21 شنبه 25 دی 1395 در ورزشگاه کینگ پاور شهر لستر به قضاوت آندره مارینر برگزار خواهد شد. هم اکنون چلسی با 49 امتیاز و فاصله 5 امتیازی نسبت به لیورپول در صدر جدول لیگ قرار گرفته در حالی که لستر سیتی با کسب 21 امتیاز در رده پانزدهم جدول جا خوش کرده است. روباه ها پس از کسب 4 امتیاز از دو بازی ایام کریسمس توانستند به وضعیت خود در جدول سر و سامان داده و موقتاً از منطقه فانوس به دست ها دور شوند. شاگردان کلودیو رانیری در جام حذفی نیز یک برد ارزشمند را در زمین اورتون به دست آوردند.

از طرف دیگر، نوار بردهای تیم چلسی پس از 13 بازی پیاپی لیگ توسط تاتنهام پاره شد تا همچنان جذابیت صدر جدول حفظ شود. شاگردان آنتونیو کونته موفق شدند باخت 2-0 به تاتنهام را با پیروزی 4-1 مقابل پتربورو در جام حذفی، تا حدودی جبران کنند. درگیری بین آنتونیو کونته و دیگو کاستا اردوی چلسی را وارد بحران تازه ای کرده و حتی احتمال پیوستن این مهاجم اسپانیایی به لیگ چین نیز وجود دارد. تقابل سرمربی های ایتالیایی این دو تیم، بازگشت انگولو کانتو به شهر لستر و همچنین تقابل کلودیو رانیری با تیم سابق خود از نکات جالب  این بازی است.

نکات آماری بازی:

لستر سیتی طی 9 تقابل اخیر با چلسی در لیگ برتر، فقط یک بار پیروز شده است. آبی های لندن طی 4 سفر اخیر به لستر توانسته اند به 3 برد دست یابند که 2 برد چلسی در دوران مربیگری کلودیو رانیری بود.

چلسی در صورت عبور از سد لستر سیتی می تواند برای اولین بار از فصل 10-2009، به دو برد در مقابل مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یابد.

دیگو کاستا که طی 3 رویارویی اخیر با لستر، در 2 بازی گلزنی کرده به علت اختلاف با آنتونیو کونته از فهرست چلسی خط خورده است. او طی 11 بازی اخیر بیرون خانه تیم چلسی در لیگ برتر توانسته در 11 گل آبی ها تأثیر مستقیم ایفا کند. (9 گل و 2 پاس گل)

لستر سیتی تا پایان هفته بیستم در فصل گذشته لیگ برتر، مجموعاً 40 امتیاز گرفته بود در حالی که چلسی پس از 20 هفته در فصل جاری توانسته 49 امتیاز را به دست آورد.

ترکیب اصلی چلسی با فقط 19 تغییر در طول فصل جاری لیگ برتر، دارای کمترین میزان تغییرات در بین کلیه تیم های حاضر است. از این 19 تغییر در ترکیب اصلی چلسی، 10 تغییر طی 5 بازی اخیر صورت گرفته است.

آخرین بار که آنتونیو کونته به عنوان سرمربی متحمل 2 باخت پیاپی بیرون خانه در بازی های لیگ شد، به ماه می 2011 و دوران حضور وی در تیم سیه نا مربوط می شود.

تعداد بردهای چلسی در ماه دسامبر از کل تعداد بردهای لستر در فصل جاری لیگ برتر بیشتر بوده است.

از 21 امتیاز لستر سیتی در فصل جاری لیگ برتر، 18 امتیاز در بازی های خانگی به دست آمده و لستر سیتی طی 25 بازی اخیر خانگی در لیگ برتر فقط 2 بار باخته است.

در 10 بازی از 12 رویارویی اخیر این دو تیم در کلیه رقابت ها، حداقل 2 گل توسط تیم چلسی به ثمر رسیده است.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

لستر سیتی: ریاض محرز، اسلام سلیمانی و دنیل آمارتی به علت حضور در جام ملت های آفریقا، قادر به همراهی لستر سیتی نیستند. این 3 بازیکن مجموعاً 9 گل و 6 پاس گل را در فصل جاری لیگ به ثبت رسانده اند. جیمی واردی پس از 3 جلسه محرومیت به ترکیب روباه ها بازگشته و مصدومیت اندی کینگ نیز کاملاً برطرف شده است. احمد موسی پس از درخشش در مسابقه اخیر جام حذفی و به علت غیبت 3 ستاره آفریقایی دیگر لستر سیتی از شانس خوبی برای حضور در ترکیب اصلی این تیم برخوردار بوده و حتی برخی گمانه زنی ها حاکی از حضور ویلفرد اندیدی هافبک دفاعی جدید لستر در ترکیب اصلی می باشد. حضور لئوناردو اویوآ مهاجم آرژانتینی لستر در این بازی به علت مصدومیت در هاله ای از ابهام قرار دارد.

چلسی: جان تری پس از دریافت کارت قرمز در دیدار با پتربورو، از حضور در این بازی محروم است. حضور مارکوس آلونسو در این بازی به علت مصدومیت نامعلوم بوده و شاید نیتان آکه در ترکیب اصلی آبی ها قرار بگیرد. باشگاه چلسی به تازگی ترجیح داده تا دوره قرضی آکه در بورنموث را خاتمه داده و او را به اردوی خویش فرا بخواند. احتمالاً ادن هازارد پس از استراحت در بازی مقابل پتربورو، به ترکیب اصلی چلسی برگشته ولی حضور ویکتور موزس در ترکیب اصلی به علت انتقادهای اخیر علیه وی، نامعلوم است.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464