انقلاب هاوه لانژ زمان به سود ایران/ رسیدن به جام جهانی آرزو نیست

انقلاب هاوه لانژ زمان به سود ایران/ رسیدن به جام جهانی آرزو نیست

تیم ملی ایران دیگر برای رسیدن به جام جهانی دغدغه چندانی نخواهد داشت.

به گزارش کاپ، جام جهانی فوتبال از سال 2026 با حضور 48 تیم برگزار خواهد شد.  جیانی اینفانتینو طرح عجیبش را امروز به تصویب رساند تا شاهد یک انقلاب در مهمترین بازی های فوتبال در عرصه ملی باشیم.

تعداد بازی ها از 64 به 80 می رسد. مسابقات دیگر در گروه های چهارتیمی به انجام نمی رسد و تیمها در 16 گروه سه تیمی رو در روی هم قرار می گیرند.

در دور نخست دیگر نتیجه مساوی نداریم و اگر دو تیم در پایان 90 دقیقه به تساوی رسیدند در ضربات پنالتی تیم برنده مشخص می شود. از هر گروه دو تیم به مرحله بعدی صعود می کند. از آنجا دیگر باید با وقت های اضافی خداحافظی موقتی داشته باشیم. فقط مسابقات نیمه نهایی و فینال در صورتی که در وقت قانونی برنده نداشته باشد در دو وقت اضافه پیگیری می شود ودر غیر اینصورت بازی ها فورا به ضیافت پنالتی ها می رسد.

فیفا با این طرح، می خواهد مشارکت کشورها را افزایش دهد و همچنین سودآوری بیلیونی هم داشته باشد. سهمیه اروپا به 16 افزایش پیدا کرده است. آفریقایی ها سهمیه نه و نیم را دارند و آسیا هم با رشدی 4 سهمیه ای از 4 و نیم، به هشت و نیم رسیده است. آمریکای جنوبی سهمیه 6 و نیم را خواهد داشت. آمریکای شمالی هم به هیمن صورت و اقیانوسیه هم بی دغدغه یک سهمیه خواهد داشت.

با این تفاسیر تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی 2026 دیگر دغدغه حضور در جام جهانی را نخواهد داشت. اگر ابر قدرت های آسیا را همین تیمها بدانیم؛ ایران به همراه کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، عربستان، امارات، قطر، چین، عراق و یکی دو تیم دیگر بی دغدغه جهانی خواهند شد.

اما به هر حال این طرح مخالفان زیادی هم دارد. باشگاه های اروپایی از فرسایشی بودن این رقابت ها گله مند هستند و خیلی ها هم افزایش 12 تیمی رقابت ها را به بی کیفیت شدن جام جهانی منجر می دانند.