لیزارازو: برای جایزه بهترین مربی جهان، قلبم با زیدان است

لیزارازو: برای جایزه بهترین مربی جهان، قلبم با زیدان است

وبسایت رسمی برنامه نود - بیسنته لیزارازو، مدافع اسبق تیم ملی فرانسه در مورد شانس های هموطنش زیدان برای کسب جایزه بهترین مربی سال صحبت کرد./

به گزارش وبسایت نود، لیزارازو، بازیکن اسبق تیم ملی فرانسه در مورد مربیگری زیدان گفت :

برای کسی مثل دشان در دوران بازیگری تبدیل شدنش به یک مربی قابل پیش بینی بود اما در مورد زیزو این گونه نبود .هر کسی روش خود را دارد. مسلما زیدان به خودش گفته که مربیگری بهترین راه برای بازگشت به فوتبال است و در این مسیر به جلو حرکت کرد. او در مربیگری فوق العاده بوده است و تصمیم گیری های بی نظیری دارد. انهایی که زیدان را نمی شناسند درک نمی کنند که تا کجا می تواند پیش برود|، بسیار متواضع است، با آرامش مدرکش را گرفت، همه جوانب را بررسی کرد، نگاه کرد، گوش کرد و در نهایت تصمیم گرفت که مربیگری را آغاز کند. بی نظیر است که در چند ماه چمپیونزلیگ را برد و تیمش 39 بازی نباخته  است. او همه رکورد ها را می شکند. زیدان اهل تصمیم های ناگهانی نیست. او برای  بلندمدت تصمیم می گیرد و می داند که چه کار می کند. دوران فوتبالش در تیم ملی فرانسه بی نظیر بوده است. به عنوان مربی هم شروع فوق العاده ای داشت و به نظرم برای مربیگری هم به صورت بلندمدت به فعالیتش ادامه خواهد داد. بردن چمپیونزلیگ خیلی مشکل است ، حتی برای مربیان باتجربه هم همین طور است.

لیزارازو در مورد عملکرد زیزو و شانس های وی برای کسب جایزه بهترین مربی سال جهان در مراسم فردا اظهار داشت:

زیزو به خوبی توانسته با استعدادها آشنا شود. در دوران فوتبالش درون زمین خوب کار می کرد. نیازی نداشت که با بقیه حرف بزند چون با پاهایش ارتباط برقرار می کرد. از بیرون  بی نظیر بود. با رونالدو رابطه خوبی دارد و به نظرم کاملا متضاد بنیتز است. نیازی نیست که به دنبال بهتر کردن بازیکنی باشی که سالی 50 گل می زند. نمی توان گفت که زیدان چطور مربی ایست اما بردن چمپیونزلیگ مقابل اتلتیکو لحظه فوق العاده ای برایش بود. قبل از ضربات پنالتی با لبخند با رونالدو صحبت می کرد. آرامش برای بازیکنان بزرگ خیلی مهم است. برخی مربیان بیش از حد هیجان زده هستند و استرس دارند . این می تواند به تیمشان ضرر بزند. نیازی نیست که به تیم استرس زیادی بدهی. زیدان می داند که چه کار می کند. سانتوس، زیدان و رانیری تفاوت هایی دارند. زیدان در پنج ماه چمپیونزلیگ را برده و حتی در رئال هم این فوق العاده است. سانتوس هم تیم بهتری در مسابقات نداشت اما قهرمان شد. رانیری با لستر از نظر من دستاوردش کمتر است چون در سطح اروپا موفق نشده هر چند که لیگ پیش روی اوست. مقایسه کردن مشکل است اما قلبم با زیزوست.

1140