طرف حساب ذوب آهن سازمان لیگ است نه مسلمان

طرف حساب ذوب آهن سازمان لیگ است نه مسلمان

کارشناس حقوقی فوتبال توضیحاتی درباره ادعای مدیرعامل باشگاه ذوب آهن پیرامون وضعیت محسن مسلمان ارائه کرد.

به گزارش کاپ،عبدالصمد ابراهیمی در این باره عنوان کرد:سعید آذری گفته که پرسپولیس یا حق رشد محسن مسلمان را بپردازد یا این بازیکن را برگرداند. همواره برای سازندگی در فوتبال احترام قائل بوده و هستم و این حق باشگاههای سازنده است که بابت پرورش بازیکنان ،حق و حقوقی داشته باشند.با این وجود در این میان نمی دانم آذری کدام حق رشد یا همان حق آموزش را مطالبه می کند؟ حق رشد به بازیکنانی تعلق می گیرد که در یک باشگاه پرورش یافته و قبل از بیست و سه سالگی روانه تیم دیگری شوند.در این حالت باشگاه گیرنده، باید بیست درصد قرارداد جدید بازیکن را به باشگاه قبلی و پرورش دهنده پرداخت کند.

وی ادامه داد:محسن مسلمان در لیگ سیزدهم به عنوان بازیکن قرضی به پرسپولیس آمد و بازیکن قرضی حق رشد ندارد.سال قبل هم که قطعی در پرسپولیس بازی کرد و  بازیکن زیر بیست و سه سال نبود و قاعدتا حق آموزش و رشد شامل او نمی شد.اگر منظور از مطالبه وجه، توافق احتمالی برای صدور رضایت نامه بازیکن بوده باشد این موضوع ارتباطی به بازیکن ندارد که محروم شود یا قرارباشد برگردد.یک بار نساجی بابت همین موضوع و عدم پرداخت مبلغ رضایت نامه محمدعباس زاده خواستار محرومیت او شد که من به عنوان وکیل محمد دفاعیه ای تنظیم و اعلام نمودم این موضوع ارتباطی به بازیکن ندارد و پرونده بسته شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد:نکته دیگر اینکه وقتی ضمان نقل ذمه به ذمه ( ونه ضمان ضم ذمه به ذمه) صورت می گیرد متعهد اول مبری می شود.سازمان لیگ پرداخت این بدهی را ضمانت کرده تا از محل مطالبات پرسپولیس بپردازد، پس طرف حساب ذوب ، سازمان لیگ است.