اسم‌های جذاب در لیگ فوتبال افغانستان

اسم‌های جذاب در لیگ فوتبال افغانستان

به گزارش "ورزش سه"، اویس عزیزی، گلر 23 ساله افغان ها مورد توجه علی دایی در تیم نفت قرار گرفته بود که انتقال این بازیکن به فوتبال ما منتفی شده است. این بازیکن بزرگ شده کشور دانمارک است که به تیم ملی افغانستان خدمت می کند. حضور بازیکنان افغانستانی در فوتبال ایرانی هنوز به فعلیت نرسیده اما بد نیست این اتفاق در ذهن مدیران باشگاهی ما شکل بگیرد چراکه به جز حمایت فوق العاده طرفداران افغان، مزیت این کار ادای دین به همسایه فارسی زبان و عزیز ماست.

 اما بد نیست مروری بر فوتبال افغانستان داشته باشیم .افغانستان که در اوج جنگ های داخلی خود در فوتبال ،به صفر رسیده بود در مقدماتی جام جهانی 2018 در حالی کار را آغاز کرد که در رنکینگ بالاتر از کره شمالی،تایلند،ترکمنستان،سوریه و... قرار گرفته بود .

فوتبال افغانستان 8 تیم در لیگ اصلی خود دارد .این تیم ها عبارتند از: 1. سیمرغ البرز،2. شاهین آسمانی، 3. توفان هریرود،4. عقابان هندوکش، 5. موج‌های آمو، 6. قهرمانان میوند آتالان، 7. بازهای دی اسپین غربازان، 8. موج‌های اباسین

با این اسم های جذاب لیگ افغانستان به صورت مجتمع برگزار می شود و اگر مساله امنیت در این همسایه دوست داشتنی حل بشود آنها نیز لیگ خود را به شکل سراسری و در مسابقات رفت و برگشت برگزار خواهند کرد.