حمایت ژاوی از پیوستن ستارگان فوتبال به لیگ فوتبال چین

حمایت ژاوی از پیوستن ستارگان فوتبال به لیگ فوتبال چین

وبسایت رسمی برنامه نود - ستاره سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا اعتقاد دارد در آینده ای نزدیک بازیکنان بیشتری به لیگ چین خواهند پیوست.

به گزارش وبسایت نود، در حالیکه توز، اکسل ویتسل، اوسکار و جان اوبی میکل اخیرا به لیگ چین پیوسته‌اند، ستاره سابق بارسلونا از این نقل و انتقالات به عنوان اتفاقی سازنده یاد کرد. او در مصاحبه با نشریه Sun در این خصوص اعلام کرد:

در حال حاضر باید لیگ چین را جدی گرفت، برای سال های طولانی تنها مقصد بازیکنان بزرگ دنیا لیگ‌های معتبر اروپایی بودند اما در حال حاضر به نظر می‌رسد چین برنامه ریزی خوبی دارد. با توجه به اینکه چین از نظر اقتصادی شرایط خوبی دارد، با پیشنهاهای وسوسه کننده می‌تواند بازیکنان بزرگی را جذب کند، آن‌ها در حال حاضر بازیکنان بزرگی را به خدمت گرفته‌اند اما به نظر می‌رسد این تنها ابتدای مسیر آن‌ها است. بازیکنان زیادی به لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا می‌پیوستند اما آن‌ بازیکنانی به MLS می‌رفتند که در پایان دوران حرفه‌ای فوتبال خود قرار داشتند اما چین شرایط متفاوتی را رقم زده است، آن‌ها بازیکنانی را به خدمت می‌گیرند که در اوج دوران حرفه‌ای خود قرار دارند. باشگاه‌ها اروپایی توانایی رقابت با دستمزدی که باشگاه‌های چینی به بازیکنان فوتبال می‌دهد را ندارند و با این تفاسیر باید در سال‌های آینده منتظر باشیم که لیگ چین، به لیگی پر ستاره تبدیل شود. در حال حاضر اکثر بازیکنان می‌خواهند در 4 یا 5 لیگ معتبر دنیا به میدان بروند و در لیگ قهرمانان اروپا رقابت کنند اما اگر باشگاه‌های چینی بتوانند ستارگان فوتبال را به خدمت بگیرند و مربیان بزرگی را در کنار این ستارگان قرار دهند، می‌توانند به یکی از مقاصد اصلی بازیکنان جهان تبدیل شوند.

1899