اختلاف نظر کارشناسان داوری انگلیس در صحنه جنجالی دیدار وستهام و منچستر یونایتد

اختلاف نظر کارشناسان داوری انگلیس در صحنه جنجالی دیدار وستهام و منچستر یونایتد

وبسایت رسمی برنامه نود - یکی از صحنه های جنجالی بازی تیم های وستهام و منچستر یونایتد، صحنه اخراج سفیان فقولی بازیکن وستهام در دقیقه 15 این دیدار بود.

به گزارش وب سایت نود، کارشناسان داوری فوتبال انگلیس در مورد صحنه اخراج فغولی نظرات متفاوتی دارند. یکی از داوران بازنشسته انگلیسی اخراج بازیکن وستهام در دیدار برابر منچستر یونایتد را تصمیمی کاملاً اشتباه از سوی داور مسابقه خواند و اظهار داشت ادامه این بازی کاملاً تحت الشعاع این تصمیم اشتباه قرار گرفت. این در حالیست که هاوارد وب داور مشهور انگلیسی اظهار داشت که تصمیم مایک دین داور مسابقه برای اخراج بازیکن وستهام را کاملاً درک می کند.

به گزارش The Sun، مارک هالسی درباره صحنه اخراج سفیان فغولی بازیکن تیم وستهام در دیدار برابر منچستر یونایتد گفت:

ابتدا فکر می کردم که فیل جونز از زمین اخراج شده است. فیل جونز با کف پا به سمت فغولی آمد و اقدام به دفع توپ کرد. این صحنه یک تکل 50-50 بود که هر دو بازیکن برای دفع توپ اقدام کردند و اگر اتفاقی هم افتاده باشد، به نظر می رسید که سفیان فغولی خطایی مرتکب نشده است. به نظرم در این صحنه خطای خاصی اتفاق نیفتاد و یک برخورد معمولی بود. مایک دین صحنه را ندید و وقتی که به صحنه درگیری آمد، فیل جونز را در حالیکه مشاهده کرد که از درد به خود می پیچید.

این تصمیم مایک دین با انتقادات بسیار زیادی در محافل فوتبالی انگلیس مواجه شده و سرمربی تیم فوتبال وستهام هم درباره این صحنه گفته بود که بازیکن تیمش مستحق اخراج نبوده و حرکت فیل جونز بازیکن منچستر یونایتد بسیار خطرناک تر از تکل فغولی بوده است. گری نویل که به عنوان کارشناس در شبکه اسکای اسپورت به تفسیر این بازی می پرداخت، در خصوص عملکرد داور مسابقه اینگونه گفت که مایک دین قضاوت بسیار ضعیفی داشت.

از سویی دیگر، هاوارد وب داور باسابقه و مهشور انگلیسی هم در مورد این صحنه اینگونه اظهار نظر کرده که او به خوبی تصمیم مایک دین در نشان دادن کارت قرمز مستقیم به سفیان فغولی را درک می کند. هاوارد وب در ستون یادداشت خود در روزنامه Times نوشت:

شاید این تکل با نیروی مضاعف روی پای بازیکن حریف زده شد اما به دلیل آنکه این تکل با سرعت بالایی زده شد، تصور می شود که بازی خطرناک از سوی بازیکن انجام گرفته است. بنده قصد انتقاد از این تصمیم مایک دین را ندارم زیرا وقتی سرعت چنین تکلی خیلی زیاد باشد، شبیه یک تکل خطرناک به نظر می رسد. وقتی بازیکنی به این شکل از زمین جدا می شود و برخورد شدیدی با بازیکن حریف پیدا می کند، حتماً ریسک اخراج شدن را هم پذیرفته است.

2081