مشحون: تا ریال آخر غرامت قرارداد بائرمن را می‌گیریم

مشحون: تا ریال آخر غرامت قرارداد بائرمن را می‌گیریم

سایت رسمی برنامه نود – رئیس فدراسیون بسکتبال می‌گوید شکایت از سرمربی سابق تیم ملی به جریان افتاده. مشحون از قرارداد امضا شده با بائرمن کاملا دفاع می‌کند

درک بائرمن که تا اول هفته سرمربی تیم ملی ایران بود روز گذشته رسما کارش را در تیم ووزبرگ آلمان آغاز کرد. این سرمربی آلمانی که قرار بود چهارشنبه این هفته در ایران کلاس مربیگری برگزار کند ناگهان از راه دور استعفا داد و به سرعت کار جدیدش را شروع کرد. رفتن ناگهانی بائرمن از ایران شبهات زیادی درباره قرارداد او ایجاد کرد. شایعه شده برخلاف ادعای فدراسیون قرارداد این مربی چهار ساله نبوده و او بدون قرارداد با فدراسیون ایران از کشور خارج شده. محمود مشحون در گفت‌وگو با سایت نود به این شبهات پاسخ می‌دهد.

بائرمن رسما کارش را در آلمان شروع کرد. ایشان یا قرارداد نداشته یا بندی در قراردادش بوده که به او اجازه فسخ قرارداد می‌داده وگرنه چطور در آلمان قرارداد امضا کرده؟من برای چندمین بار تاکید می‌کنم که ما با ایشان قرارداد 4 ساله داریم. شرایط این قرارداد می‌گوید اگر بخواهیم تغییری منجمله فسخ در آن بدهیم باید با رضایت دو طرف باشد. براساس قرارداد هر دو طرف اگر بخواهند فسخ کنند ضمن رضایت طرف مقابل باید جریمه هم بدهند. سوال این بود که چطور با وجود این قرارداد و رعایت نشدن شرایطی که شما می‌گویید ایشان توانسته در آلمان قرارداد امضا کند؟این سوال را ما از فدراسیون جهانی پرسیده‌ایم. پرسیده‌ایم که ایشان بدون فسخ قرارداد می‌تواند قرارداد امضا کند یا نه؟ منتظریم پاسخ بدهند. براساس پاسخ این استعلام عمل می‌کنیم و تا ریال آخر غرامت را می‌گیریم.شاید شرایط تیم آلمانی برایش بهتر بوده و ترجیح داده‌اند با پرداخت غرامت قطع همکااری کنند.من یک میلیمتر درباره ایشان کم نگذاشته‌ام. حقوق ایشان را حتی از قبل می‌دادیم و اصلا هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند داشته باشد. عجیب اینکه در شخصیت ایشان هم نمیدیدم که این کار را انجام بدهند. به خاطر همین از آن روز در شوک هستیم. واقعا برای هیچ‌کدام از اعضای فدراسیون قابل باور نیست کاری که ایشان انجام داد. به ما می‌گوید مشکل خانوادگی دارم و بچه‌ام نمی‌تواند دوری من را تحمل کند. یک سال و نیم پیش این احساس را نسبت به زن و بچه‌اش نداشت؟ من این حرف را اصلا قبول نکردم از ایشان و در پاسخ به ایمیلی که فرستاده بود هم نوشتم. ایشان یک مربی حرفه‌ای هستند و این حرف‌ها اصلا معنی ندارد. این حرکت تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن‌هم پیشنهاد بهتر تیم آلمانی است.در گفت‌وگو با رادیو گفتید ایشان حقوق ماه آینده‌اش را هم گرفته. وضعیت این پول چه می‌شود؟برمی‌گرداند. به ما ایمیل زده و گفته هر جریمه‌ای باشد پرداخت می‌کنم. من اصلا شده که سه ماه پیش به او حقوق دادیم.چرا حقوق ایشان را پیشاپیش پرداخت کردید؟مشکلات بسیار زیادی برای حواله پول وجود داشت ضمن اینکه صرافی باید پیدا می‌کردیم که فاکتور دولتی به ما بدهد. ایشان چند بار برای چند روز به آلمان رفت و من به خاطر اینکه پول کمتری برای حواله پول خرج شود و مشکلات اداری نداشته باشیم به او پیش میدادیم. شاید هم ایشان وضعیت نامشخص فدراسیون را دیده و ترجیح داده برود. شایعه رفتن شما از فدراسیون بسیار جدی شده.یک نفر حتی یک اشاره هم درباره این موضوع نکرده است. اگر قرار به رفتن من باشد که کسی تعارف ندارد. من بازنشسته تربیت بدنی هستم و مجوز دولت دارم. امروز بازنشسته نشدم. من بازنشسته بودم که دعوت به کار در فدراسیون شدم. هیچکس چیزی به من نگفته. می‌گویند مشحون دو تابعیت دارد؛ خیر اینطور هم نیست. امروز هم شاهین طبع را به عنوان جانشین ایشان معرفی کردید. با ایشان ادامه می‌دهید؟ایشان بهترین گزینه فعلی ما بودند چون چند سال است کنار تیم ملی هستند و یکی از بهترین‌های ایران و آسیا به شمار می‌روند. تصمیم درباره سرمربی تیم ملی برعهده شورای فنی خواهد بود.

39046