پیش بازی لیورپول - منچستر سیتی؛ باز هم گواردیولا و کلوپ به یکدیگر رسیدند

پیش بازی لیورپول - منچستر سیتی؛ باز هم گواردیولا و کلوپ به یکدیگر رسیدند

وبسایت رسمی برنامه نود - حساس ترین مسابقه هفته نوزدهم لیگ برتر بین دو مدعی قهرمانی یعنی لیورپول و منچستر سیتی برگزار می شود.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های لیورپول و منچستر سیتی در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر، ساعت 21 شنبه 11 دی 1395 در ورزشگاه آنفیلد بندر لیورپول به قضاوت کریگ پاوسون برگزار خواهد شد. لیورپول با 40 و منچستر سیتی با 39 امتیاز به ترتیب در رده های دوم و سوم جدول رده بندی حضور داشته و جدی ترین تعقیب کننده های تیم صدرنشین چلسی هستند. شاید تساوی در این بازی بیش از همه به سود چلسی است ولی تیم پیروز در مسابقه حساس تیم های لیورپول و منچستر سیتی می تواند شانس بیشتری برای تعقیب چلسی و حتی کسب عنوان قهرمانی داشته باشد.

علاوه بر حساسیت این بازی از لحاظ وضعیت جدول، یک دلیل دیگر نیز برای جذابیت این مسابقه وجود دارد که همانا تقابل دو مربی پیشرو و تراز اول یعنی یورگن کلوپ و پپ گواردیولا است. این دو مربی مطرح بارها در بوندس لیگا با یکدیگر رو به رو شده ولی برای اولین بار شاهد چنین تقابلی در لیگ برتر هستیم. تنها دو مربی وجود دارند که تیم های تحت هدایت گواردیولا را بیش از 2 بار شکست داده اند که یکی از این دو مربی، کسی نیست جز یورگن کلوپ!

نکات آماری بازی:

لیورپول پس از وقفه ای کوتاه توانسته هر 3 بازی اخیر لیگ را به ترتیب مقابل میدلزبورو، اورتون و استوک سیتی با پیروزی به پایان برساند. منچستر سیتی نیز هم زمان با لیورپول دچار افت شد ولی شاگردان گواردیولا هم در 3 بازی اخیر مقابل واتفورد، آرسنال و هال سیتی پیروز شده اند.

لیورپول طی 3 تقابل اخیر این دو تیم پیروز شده و در صورت شکست سیتی در این بازی، برای اولین بار پس از سال 1981 به 4 برد متوالی مقابل سیتیزن ها دست می یابد.

اولین و آخرین برد لیگ برتری تیم منچستر سیتی در ورزشگاه آنفیلد مربوط به ماه می 2003 است که با گلزنی نیکولاس آنلکا به تیم سابقش و با حساب 2-1 به سود سیتیزن ها خاتمه یافت. لیورپول طی 15 بازی خانگی اخیر مقابل منچستر سیتی در لیگ برتر شکست نخورده است.

سرخیو آگوئرو 4 بار به منچستر سیتی در دیدارهای لیگ برتر گلزنی کرده ولی تاکنون موفق به گلزنی در آنفیلد نشده است.

لیورپول در هر 19 مسابقه اخیر خانگی مقابل منچستر سیتی در لیگ برتر گلزنی کرده است.

منچستر سیتی طی 26 مسابقه اخیر لیگ برتر فقط یک بار در امر گلزنی ناکام مانده است.

لیورپول در هر دو مسابقه آخر سال طی دو سال اخیر پیروز شده است.

لیورپول طی 16 بازی اخیر لیگ شکست نخورده که طولانی ترین رکورد شکست ناپذیری تیم های لیگ برتر در حال حاضر است.

لیورپول طی 5 بازی اخیر خانگی در لیگ برتر حداقل 2 گل زده است. همچنین قرمزها طی 6 دیدار اخیر خانگی مقابل منچستر سیتی، حداقل 2 گل را در 5 بازی به ثمر رسانده اند.

منچستر سیتی طی 9 بازی اخیر بیرون خانه در لیگ برتر، حداقل 2 گل را در 8 بازی به ثمر رسانده است.

دنیل استوریج در دیدار مقابل استوک سیتی توانست با زدن بیست و یکمین شوت خود در فصل جاری لیگ برتر، نخستین گل خویش در این مسابقات را برای لیورپول به ثمر برساند.

کلچی ایهیناچو با 20 سال و 84 روز پس از وین رونی و جرمین دفو، سومین بازیکن جوان تاریخ لیگ برتر است که به عنوان بازیکن ذخیره 5 گل برای تیم خود می زند.

لیورپول در طول سال 2016 توانسته 86 گل در بازی های لیگ بزند. قرمزها در صورت زدن بیش از یک گل در این بازی، می توانند رکورد گلزنی خویش در طول سال 1985 را بشکنند.

آدام لالانا با 7 گل و 6 پاس گل مؤثر ترین هافبک فصل جاری لیگ برتر محسوب می شود.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

لیورپول: طبق اعلام یورگن کلوپ، در این بازی هم فیلیپه کوتینیو قادر به همراهی لیورپول نخواهد بود. ژوئل ماتیپ نیز به علت مصدومیت مچ پا همچون 3 بازی اخیر، غایب است. شاید یورگن کلوپ پس از 3 بازی متوالی، ترکیب اصلی تیم خود را تغییر داده و از امره جان و دنیل استوریج به جای جورجینیو واینالدوم و دیووک اوریگی استفاده کند. دنی اینگس به علت مصدومیت همچنان غایب است ولی مارکو گروئیچ از کمند مصدومیت رها شد.

منچستر سیتی: بهترین خبر برای پپ گواردیولا پایان محرومیت 4 جلسه ای سرخیو آگوئرو است ولی خبر بد، غیبت جان استونز به علت مصدومیت در دیدار قبل می باشد. احتمالاً الکساندر کولاروف به جای استونز در قلب خط دفاعی و به عنوان زوج نیکولاس اوتامندی به میدان خواهد رفت تا گائل کلیشی در پست دفاع چپ قرار بگیرد. شاید فرناندو جانشین یحیی توره در خط هافبک شود تا انرژی بیشتری را به میانه زمین تیم خود در مقابل تیم پویای لیورپول ببخشد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464