موانع قانونی برای ماندن طاهری در پرسپولیس هنوز رفع نشده/ وزارت به دنبال حل مشکل

موانع قانونی برای ماندن طاهری در پرسپولیس هنوز رفع نشده/ وزارت به دنبال حل مشکل

وبسایت رسمی برنامه نود - علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس در دیدار با نصرالله سجادی درخواست کرده است که وزارت ورزش مجوز قانونی ادامه فعالیتش را صادر کند.

به گزارش خبرنگار وبسایت نود، درپی اتفاقات و حواشی به وجود آمده طی روزهای گذشته روز چهارشنبه جلسه ای در وزارت ورزش با حضور اعضای هیئت مدیره پرسپولیس و نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش برگزار شد.

پس از این جلسه خبر صدور حکم ادامه فعالیت طاهری توسط وزیر ورزش در رسانه ها منتشر شد. این در حالی است که حکمی در این باره صادر نشده اما به طاهری اعلام شده به فعالیت خود ادامه دهد.

سجادی در مصاحبه خود که در سایت وزارت ورزش منتشر شد به این نکته اشاره کرده است که «آقای طاهری می خواهد در تیم بماند و وزیر ورزش و جوانان هم اطمینان داده است که تمام موانع را برای ادامه فعالیت ایشان رفع می کند.»

این اظهار نظر نشان می دهد هنوز موانع قانونی ادامه فعالیت طاهری با توجه به صدور حکم بازنشستگی او برطرف نشده است. هیئت دولت دو ماه پیش طی مصوبه ای تاکید کرد بازنشسته ها حق فعالیت در ارگان ها و سمت های دولتی را ندارند.

درپی همین مصوبه و تاکید سازمان بازرسی به اجرای آن جلوی فعالیت افراد کلیدی و باتجربه ای مثل غلامرضا بهروان و علی کاظمی در سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گرفته شد. کاظمی سرپرست سازمان لیگ بود و بهروان نیز رئیس کمیته مسابقات بوده و حالا آنها به عنوان مشاور به فعالیت خود در سازمان لیگ ادامه می دهند.

طاهری نیز در جلسه با مسئولان وزارت ورزش خواهان صدور مجوز برای ادامه فعالیتش و ابلاغ رسمی وزارت ورزش شد تا قانوناً مشکلی برای ادامه فعالیت نداشته باشد.

سلطانی فر نیز روز سه شنبه در جلسه ای با جعفر کاشانی رئیس هیئت مدیره پرسپولیس اعلام کرده بود تمام تلاش خود را برای رفع محدودیت و موانع قانونی ادامه فعالیت طاهری انجام خواهد داد تا سرپرست باشگاه پرسپولیس بدون منع قانونی بتواند امورات باشگاه را پیگیری کند.

در حال حاضر مشکل بزرگ پرسپولیس این است که طاهری حق امضا ندارد و این مانع بزرگ باید برطرف شود.

از سوی دیگر برخی چهره های دیگر همچون محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال و فریبا محمدیان معاون امور زنان وزارت ورزش نیز در زمره بازنشسته ها هستند اما همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و باید دید که این قبیل افراد با چه سرنوشتی مواجه می شوند. جالب این است که فریبا محمدیان اخیرا حکم فعالیت خود را دریافت کرده است و در حکم او ذکر شده معاونان وزارت از شمول قانون بازنشستگی معاف هستند.

تلاش های وزارت ورزش در رایزنی با نهادهای ذیربط برای رفع مشکل قانونی فعالیت طاهری ادامه دارد.

باید دید طی هفته های آینده خبر رفع این موانع اعلام خواهد شد یا خیر و طبق خواسته طاهری مجوز رسمی فعالیت وی صادر شده و به او ابلاغ می شود یا نه.