منصوریان زیرذره بین/ ضعیف تر از ژنرال، چوبله و برانکو؛ مساوی با خودش

منصوریان زیرذره بین/ ضعیف تر از ژنرال، چوبله و برانکو؛ مساوی با خودش

عملکرد سرمربی استقلال در نیم فصل اول نسبت به دو سرمربی قبلی آبی ها ضعیف تر بوده اما دقیقا مانند فصل پیش خودش در نفت نتیجه گرفته است. 

به گزارش کاپ، استقلال تهران نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر را با 22 امتیاز دررده هفتم جدول رده بندی به پایان رساند. علیرضا منصوریان در اولین نیم فصل حضورش در استقلال از لحاظ نتیجه گیری نتوانست انتظارات را برآورده کند. حال در ادامه به مقایسه نتیجه گیری او در این برهه از زمان با زمانی که پرویز مظلومی در لیگ پانزدهم هدایت استقلال را برعهده داشت و امیر قلعه نویی در لیگ چهاردهم سکان دار آبی ها بود، می پردازیم.

مقایسه منصوریان با دو سرمربی قبلی استقلال: 

لیگ شانزدهم:

سرمربی: علیرضا منصوریان 

امتیاز: 22 

گل زده: 18 

گل خورده : 14

تفاضل: 4+

لیگ پانزدهم:

سرمربی: پرویز مظلومی

امتیاز: 30 

گل زده: 23

گل خورده: 12

تفاضل: 9+

لیگ چهاردهم: 

سرمربی: امیر قلعه نویی

امتیاز: 24 

گل زده: 24

گل خورده:18

تفاضل: 6+

همانطور که مشاهده می کنید عملکرد علیرضا منصوریان از قلعه نویی و مظلومی ضعیف تر بوده و پرویز مظلومی بالاتر از قلعه نویی بهترین عملکرد را در نیم فصل اول کارش داشته است.

تیم منصوریان با زدن 18 گل نسبت به تیم های قلعه نویی  و مظلومی به ترتیب 6 و 5 گل کمتر زده و از لحاظ گل خورده هم نسبت به تیم مظلومی 2 گل بیشتر دریافت کرده اما از تیم قلعه نویی 4 گل کمتر خورده است.

در بعد امتیازی هم تیم منصوریان 2 امتیاز کمتر از تیم قلعه نویی و 8 امتیاز کمتر از تیم مظلومی کسب  کرده است.

مقایسه استقلال لیگ شانزدهم با پرسپولیس لیگ پانزدهم:

همچنین استقلال این فصل علیرضا منصوریان را با تیم فصل گذشته برانکو مقایسه می کنند که در نیم فصل نخست لیگ پانزدهم نمایش خوبی نداشت. حال اگر به آمار توجه  کنیم مشخص می شود که تیم برانکو در نیم فصل اول لیگ پانزدهم 25 امتیاز دشت کرد یعنی 3 امتیاز بیشتر از تیم منصوریان. 

تیم برانکو با زدن 21 گل از تیم منصوریان 3 گل جلوتر بود اما با دریافت 16 گل از این حیث نسبت به منصوریان 2 گل ضعیف تر عمل کرده بود. تفاضل گل تیم برانکو هم یک امتیاز از منصوریان بیشتر بود.

مقایسه منصوریان استقلال با منصوریان نفت:

در نهایت اگر کارنامه این فصل منصوریان را در دور رفت رقابت ها با عملکردش در تیم نفت تهران مقایسه کنیم متوجه می شویم که او نسبت به لیگ چهاردهم 5 امتیاز کمتر کسب کرده است اما آمار امتیازی او نسبت به لیگ پانزدهم کاملا برابر است. 

منصوریان در لیگ پانزدهم به عنوان سرمربی نفت در نیم فصل اول 22 امتیاز گرفت. 15 گل تیم او به ثمر رساند و 13 بار هم دروازه اش باز شد. او در این فصل هم با استقلال 22 امتیاز گرفته اما تفاضل گلش بهتر است. اگر منصوریان بخواهد مانند نفت فصل گذشته در نیم فصل دوم عمل کند استقلال 30 امتیاز در نیم فصل پیش رو جمع آوری می کند و با 52 امتیاز به کارش پایان می دهد.