نگاه آماری به گلرهای لیگ شانزدهم/ بهترین‌ها کدام بودند؟

نگاه آماری به گلرهای لیگ شانزدهم/ بهترین‌ها کدام بودند؟

وبسایت رسمی برنامه نود - در دور رفت لیگ تنها پنج تیم در تمامی بازی ها از یک دروازه‌بان استفاده کردند.

به گزارش وب سایت نود، در نیم فصل اول لیگ برتر یک اتفاق جالب در لیگ ایران رخ داد. در بازی پیکان-سیاه‌جامگان، خداداد عزیزی مجبور شد دقایقی از محمدرضا خانزاده، مدافع تیمش در درون دروازه استفاده کند. خانزاده در سه دقیقه ای که داخل دروازه قرار گرفت یک گل هم دریافت کرد.

با احتساب خانزاده، 29 بازیکن در نیم فصل اول درون دروازه های لیگ قرار گرفتند که هفت نفر آنها خارجی بودند؛ پنج دروازه‌بان برزیلی، یک اسپانیایی و یک کروات.

بد نیست مروری به رکوردهای دروازه‌بانها در نیم فصل داشته باشیم. هرچند برگزار نشدن بازی ماشین‌سازی- سایپا باعث شد آمار گلرها کامل نشود.

بیشترین حضور

در نیم فصل فصل اول لیگ برتر 28 دروازه‌بان و یک غیر دروازه‌بان در درون دروازه ها قرار گرفتند. در بین این 28 دروازه‌بان محمدرضا اخباری(تراکتورسازی)، میلاد فراهانی(نفت تهران)، حسن هوری(صنعت نفت آبادان)، رحمان احمدی( پیکان) و حامد لک(صبا) دروازه‌بانانی بودند که در 15 بازی دور رفت به میدان رفتند. کمترین حضور هم به محمدرضا خانزاده اختصاص دارد که در بازی پیکان-سیاه‌جامگان، سه دقیقه دروازه‌بان سیاه‌جامگان بود. تزلزل دروازه‌بانها، مصدومیت یا محرومیت به دیگر تیم ها اجازه نداد در طول فصل یک دروازه‌بان ثابت داشته باشند. فرناندو ده‌خسوس(گسترش) و مرتضی قدیمی پور( سیاه‌جامگان) گلرهایی که بودند که اخراج شدن را تجربه کردند.

بیشترین گل خورده

بیشترین گل خورده به حامد لک اختصاص دارد با 21 گل خورده. مانوئل فرناندس دروازه‌بان ماشین‌سازی وحسن هوری(صنعت نفت)هم 19 گل خورده اند. اگر بازی ماشین‌سازی-سایپا لغو نمی شد شاید فرناندس اسپانیایی به لک می رسید. فرناندس این 19 گل را در 12 بازی دریافت کرد هر 59 دقیقه یک گل که بسیار ضعیف تر از آمار لک است. در این جا هم خانزاده بدترین رکورد را دارد سه دقیقه بازی و یک گل.

بیشترین کلین‌شیت

بیشترین کلین شیت متعلق به محمدرضا اخباری و علیرضا بیرانوند با 7 کلین شیت است. پس از این دو نوبت به رشید مظاهری( ذوب آهن)، فرناندو ده‌خسوس( گسترش فولاد) و رحمان احمدی(پیکان) با 6 کلین شیت می رسد.

کمترین گل خورده

تنها دروازه‌بانی که در این فصل گل نخورده است مرتضی قدیمی پور دروازه‌بان دوم سیاه‌جامگان است که در بازی با پیکان 31 دقیقه بازی کرد اخراج شد و گل نخورد اما اگر در بین دروازه‌بانهایی که حضور پررنگ در دور رفت داشتند میانگین گل خورده محاسبه شود علیرضا بیرانوند هر 300 دقیقه یک گل خورده است، رادوشوویچ ( دروازه‌بان کروات پرسپولیس)هم آمارش بد نبوده و هر 225 دقیقه گل دریافت کرد.

بیشترین زمان گل نخوردن

در زمینه بیشترین زمان بسته نگه داشتن دروازه هم پیشتازی با بیرانوند است که در یک بازه زمانی 415 دقیقه گل نخورد. رشید مظاهری(ذوب آهن) هم گل نخوردن در 341 دقیقه را تجربه کرد.

57189