روسیه بالاخره دوپینگ سازماندهی شده در ورزش این کشور را تایید کرد

روسیه بالاخره دوپینگ سازماندهی شده در ورزش این کشور را تایید کرد

وبسایت رسمی برنامه نود - بعد از چندین ماه درگیری بین مقامات ارشد روسیه و آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، روسیه بالاخره زیر بار دوپینگ گسترده در ورزش این کشور رفت.

به گزارش سایت نود، درحالی که کمیته مستقل بررسی این پرونده (که زیر نظر وادا فعالیت کرد) پیش از آغاز رقابت‌های المپیک اعلام کرد دوپینگ در ورزش روسیه بسیار گسترده‌ است، روسیه بارها این گزارش را مخدوش و مقرضانه دانست. 

این کمیته ماه گذشته در بخش دوم گزارش مفصل خود از بررسی پرونده روسیه اعلام کرد دوپینگ در این کشور از سال‌ها پیش وجود دارد و مقامات ارشد ورزشی و سیاسی این کشور منجمله رئیس جمهور پوتین از آن اطلاع دارند و این برنامه را طراحی کرده‌اند.

بعد از چندین بار تکذیب رسمی از طرف ر وسیه، یک مقام ارشد ورزش این کشور بالاخره تایید کرد صدها ورزشکار روس در سال‌های گذشته دوپینگ کرده‌اند.

آنا آنتشلوویچ مدیرکل آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز آمریکا تایید کرد صدها ورزشکار روس از سال‌های گذشته در قالب یک برنامه سازماندهی شده از مواد نیروزا استفاده کرده‌اند. این مقام روس اعلام کرد لابراتوارهای مبارزه با دوپینگ در روسیه بخشی از این برنامه بوده‌اند و برای پوشاندن دوپینگ با متخلفان همکاری کرده‌اند.

آنتشلوویچ در این گفت‌وگو هرگونه ارتباط مقام‌های دولتی روسیه منجمله پوتین با این پرونده را تکذیب کرد. 

39046