کلوپ: جو درون باشگاه لیورپول همانند دورتموند است

کلوپ: جو درون باشگاه لیورپول همانند دورتموند است

وبسایت رسمی برنامه نود - یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول بر این باور است که بازیکنان این تیم توانسته‌اند جوی شبیه به جو درون باشگاه دورتموند را برای خود ایجاد کنند.

به گزارش وبسایت نود، یورگن کلوپ در دوران حضور خود در بروسیا دورتموند توانست نه تنها این تیم را پس از سال ها به قهرمانی آلمان برساند، بلکه دو قهرمانی پیاپی آلمان و یک جام حذفی را هم برای زنبور ها به ارمغان آورد. باشگاه دورتموند در آن دوران جو و رختکنی بسیار صمیمی داشتند و یورگن کلوپ ارتباط بسیار نزدیک و احساسی با بازیکنانش داشت. حال این مربی آلمانی بر این باور است که جوی مشابه در باشگاه لیورپول شکل گرفته است.

به نقل از وب سایت fourfourtwo، کلوپ در مصاحبه با نشریات انگلیسی گفت:

جو درون باشگاه به همان اندازه که باید خوب باشد خوب است و این را مدیون تک تک افرادی است که اینجا کار می کنند. هفته گذشته مهمانی کریسمس خود را داشتیم و دیدن همه افراد باشگاه در یک جا واقعا خوشایند بود. پس از گذشت یک سال حس واقعا متفاوتی برای من داشت چون همه را شناخته ام. سال گذشته پس از سپری شدن سه ماه هنوز اسم خیلی از افراد کادر فنی را هم نمی دانستم!

نسبت به سال گذشته موقعیت کاملا متفاوتی داریم. نمی توانم بگویم دقیقا، اما از بسیاری جهات شبیه آن‌چه در دورتموند وجود داشت.

شاگردان کلوپ تقویم شلوغ تعطیلات خود را امروز (سه شنبه) با بازی برابر استوک آغاز می کنند. کلوپ احتمال خرید بازیکن در ژانویه را رد نمی کند اما می گوید که تلاش اصلی او پرورش تیم با تمرکز بر دارایی های آن و بازیکنان جوانی نظیر ترنت الکساندر آرنولد و بن وودبرن بوده است که توانست از آن ها در نیم فصل اول استفاده کند. کلوپ در این‌باره گفت:

هم نقل و انتقالات و هم استفاده از بازیکنان جوان مسئله ای است که ما خیلی روی آن حساسیم. زیاده روی در هر کدام می تواند کشنده باشد. اینکه برای بازی در پستی که می خواهی داشته باشی رقابت کنی خیلی خوب است اما اگر قطعا هیچ شانسی برای به دست آوردن جایگاه وجود نداشته باشد باعث از بین رفتن چرخه پیشرفت می شود. این واقعیت است. 

خرید بازیکن تنها راه حل برای زمستان نیست. مشخصا ساختن یک تیم بسیار مهم و حساس است.

تیم یورگن کلوپ در حال حاضر با یک بازی کمتر نسبت به منچسترسیتی و با 37 امتیاز در جایگاه سوم جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس جای دارد.

1721