کامرانی فر:توقع ام از داوری بیشتر است/به داوران زن،لباس مردانه ندادیم

کامرانی فر:توقع ام از داوری بیشتر است/به داوران زن،لباس مردانه ندادیم

 رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت:مسوولان AFC به من گفتند که زنان داور ایرانی می توانند در مسابقات جام جهانی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان داوری کنند.

به گزارش کاپ، حسن کامرانی فر در حاشیه دوره داوری فوتسال بانوان اظهار داشت: امیدواریم همین روند که در داوری مردان وجود دارد در داوری بانوان هم وجود داشته باشد. من دو هفته پیش با مسوولان AFC صحبت می کردم. ما این ظرفیت را داریم که در مسابقات بین المللی در تمام رده ها داوران زن داشته باشیم و این را مسوولان AFC به من گفتند که زنان داور ایرانی می توانند در مسابقات جام جهانی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان داوری کنند.

وی درباره عملکرد داوران در نیم فصل لیگ برتر گفت: کارهای آماری درباره لیگ برتر در نیم فصل انجام شده است و این نظر شخصی نیست. بلکه مطابق تحلیل ها صورت گرفته است. من به عنوان رییس دپارتمان داوری توقع ام از داوری ها بالاست و از داوری ها به همین دلیل راضی نیستم. اما از نظر آماری عملکرد داوران روبه بهبود گذاشته است. به هرشکل باید آنها تلاش بیشتری کنند و از این هم بهتر شوند. ما در هفته هفتم داوری داشته ایم که 8/5 کیلومتر دوید اما پس از دو هفته این میزان به 10 کیلومتر در مسابقه افزایش یافت.من سعی کردم  آرامش را در داوری کشور پدید آورم فکر می کنم همه موافق هستند که داوران در حال حاضر در آرامش مشغول قضاوت هستند. در نیم فصل با داوران جلسه خواهیم داشت و همچنین در نیم فصل دوم تعداد داوران کاهش خواهد یافت این مساله سبب می شود که قضاوت داوران بیشتر شود و عملکرد آنها بیشتر به چشم آید. 

به گزارش کاپ،کامرانی فر درباره استفاده از شش داور در بازی استقلال مقابل تراکتورسازی و اینکه دلیل این تصمیم چه بود اظهار داشت: قرار است که AFC در مسابقات لیگ قهرمانان از سیستم 6 داوره استفاده کند این مساله ای است که فیفا در کتاب قوانین خود آورده است و ما هم در بازی استقلال و تراکتورسازی از این سیستم استفاده کردیم البته استفاده از 6 داور در تمام مسابقات امکان پذیر نیست اما تلاش می کنیم در بازی های مهم از این روند استفاده کنیم. 

وی درباره انتقادات به داوران تکراری در بازی های پخش مستقیم تصریح کرد: تاکنون تنها دو داور تکراری داشته ایم و از زمانی که من آمده ام تعداد داورانی که در پخش مستقیم قضاوت کردند بیش از دو برابر شده است. داوران در این شرایط می توانند در مسابقاتی با سطح پایین تر قضاوت بهتری کنند . قطعا هر داوری که توانایی بیشتری داشته باشد بیشتر قضاوت می کنند. 

رییس دپارتمان داوری درباره هدایای داده شده به داوران گفت: تا به حال نشده که باشگاهی به داوری هدیه بدهد. حالا شاید از طرف یک استان به داوری هدیه داده شود اما اینطور نبوده و نخواهد بود که باشگاهی به داوری هدیه بدهد. 

کامرانی فر درباره شایعه دادن پیراهن مردانه به داوران زن در کلاس ها خاطرنشان کرد: در این  کلاس به داوران زن لباس داده می شود و این صحبت هایی که گفته می شود از لباس مردانه به آنها داده می شود موثق نیست. 

وی درباره میزان بدهی فدراسیون به داوران و اینکه آیا این مبلغ به یک میلیارد می رسید یا خیر بیان داشت: من رقم دقیق بدهی فدراسیون به داوری نمی دانم اما ما هر وقت تقاضای کلاسی کردیم فدراسیون پذیرفته و هزینه های کلاس ها را تقبل کرده است.

کامرانی فر در خاتمه درباره اینکه AFC قرار است از چه زمانی از سیستم 6 داوره استفاده کند اذعان داشت: از یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا این اتفاق رخ می دهد.