تیم منتخب دور اول بوندس لیگا؛ حکمروایی دورتموندی ها

تیم منتخب دور اول بوندس لیگا؛ حکمروایی دورتموندی ها

وبسایت رسمی برنامه نود - دور اول رقابت های بوندس لیگا با صدرنشینی بایرن مونیخ خاتمه یافت. در ادامه بهترین بازیکنان دور اول این رقابت ها از لحاظ آمار آمده اند و تیم منتخب این لیگ را تشکیل داده اند.

به گزارش وبسایت نود، تیم های بوندس لیگا اواسط هفته گذشته در هفته شانزدهم این رقابت ها به میدان رفتند و پس از آن این رقابت ها برای حدود یک ماه تعطیل شد و تیم ها به تعطیلات زمستانی رفتند. در نیم فصل اول این رقابت ها شگفتی های زیادی را دیدیم و حضور تیم هایی نظیر لایپزیگ، هرتا برلین، هوفنهایم و فرانکفورت در رده های بالای جدول به خوبی این امر را نشان می دهد.

دروازه: آینتراخت فرانکفورت با کسب رده چهارم به تعطیلات زمستانی رفت. بخشی از درخشش این تیم را می توان به عملکرد خود لوکاس هاردکی نسبت داد. دروازه بان فنلاندی در 7 بازی موفق به کلین شیت شد و با دریافت 12 گل رکورد جدیدی در این باشگاه به ثبت رسید.

دفاع: متس هوملس در بین بازیکنان بوندس لیگا بهترین عملکرد را در درگیری ها دو نفره یا دوئل ها داشت. هوملس که بازگشتی مجدد به مونیخ داشت در هفته های ابتدایی چندان روی فرم نبود اما کم کم به اوج خود بازگشت. این مدافع در 13 بازی که به میدان رفت فقط 6 بار مرتکب خطا شد.

دفاع: بدون حضور سوکراتیس هیچ جشنی برگزار نمی شود! دورتموند در بازی هایی که سوکراتیس را در اختیار نداشت (4 بازی) بردی کسب نکرد. مدافع تنومند یونانی در 66 درصد از دوئل ها برنده بود و در بین بازیکنان تیمش بهترین عملکرد را در این زمینه داشت.

دفاع: نیکلاس زوله مدافع جوان هوفنهایم به صورت اتفاقی مورد توجه بایرن مونیخ قرار نگرفته است. همانند سوکراتیس او هم در 2/3 از نبردهای دو نفره پیروز بود. همین عملکرد خوب باعث رسیدن مدافع 21 ساله هوفنهایم به تیم ملی آلمان هم شد.

هافبک: نبی کیتا با عملکرد بسیار خوبش همگان را متقاعد کرد که لایپزیگ بی جهت به دنبال او نبود و هزینه 15 میلیون یورویی برای جذب او متحمل نشد. هافبک دفاعی جوان گینه ای تا میانه فصل بوندس لیگا موفق به زدن 4 گل و ارسال 2 پاس گل شد. با توجه به توپ گیری های فراوان او و میل زیادش در به جلو بردن تیم می توان کیتا را قلب تیم لایپزیگ دانست.

هافبک: امیل فورسبرگ هم همانند کیتا درخششی خیره کننده داشت هر چند برای این امر باید از کارت قرمز او مقابل بایرن مونیخ چشم پوشی کرد. روح حملات لایپزیگ موفق به ارسال 9 پاس گل برای هم تیمی هایش شد. هافبک خلاق سوئدی خود هم در گلزنی موفق بود و 5 بار دروازه حریفان را باز کرد. او با ثبت 14 امتیاز (گل + پاس گل) دومین بازیکن برتر لیگ در این زمینه بود.

هافبک: سرج نبری در المپیک خود را دوباره به فوتبال آلمان نشان داد و خیلی زود به وردربرمن پیوست. در برمن او تبدیل به یک مهره کلیدی شد و موفق به زدن 6 گل تا پایان دور اول شد و بهترین گلزن تیمش هم لقب گرفت. نکته جالب اینکه در بازی هایی که نبری موفق به گلزنی شد وردربرمن هیچ بردی کسب نکرد!

هافبک: با 19 سال سن عثمان دمبله در نیم فصل اول بوندس لیگا درخششی چشمگیر داشت. دمبله در شش ماهه اول حضورش در دورتموند، روی 11 گل این تیم در بوندس لیگا تاثیر گذار بود و به طور میانگین هر 93 دقیقه یک بار یا گلزنی کرد یا پاس گل برای هم تیمی هایش مهیا کرد.

مهاجم: آنتونی مودست مهاجم فرانسوی کلن می تواند "با ارزش ترین" بازیکن بوندس لیگا در دور اول لقب گیرد. او که به طور منظم برای تیمش گلزنی می کرد روی 15 گل از 21 گل زده این تیم تاثیر گذار بود.

مهاجم: مهاجم اول بایرن مونیخ با زدن 12 گل در 16 بازی ابتدایی فصل دومین گلزن برتر بوندس لیگا تا میانه لیگ لقب گرفت. برای زدن این تعداد گل روبرت لواندوفسکی بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ به سوی دروازه حریفان اقدام به شوت زنی کرد (63 شوت).

مهاجم: پیر امریک اوبامیانگ همانند یک میوه رسیده به نظر می رسد. زدن 16 گل در 15 بازی مهاجم گابنی دورتموند را تبدیل به بهترین گلزن در دور اول رقابت ها کرد و او اکنون پس از کسب رده دوم بهترین گلزن در فصل قبل دنبال رسیدن به جایگاه اول است. اوبامیانگ سومین بازیکن دورتموند در این لیست است و با حضور او دورتموند بیشترین نماینده را در بین بازیکن های برتر دور اول بوندس لیگا دارد هر چند این تیم نتایج قابل قبولی تا هفته شانزدهم کسب نکرد.

در تیم ذخیره های این لیست بازیکنانی نظیر تیمو ورنر، ویلی اوربان، بنجامین هنریکس، یاشوا کیمیش، تیمو ورنر، ساندرو واگنر و ویچنزو گریفو قرار می گیرند.

منبع: Sport1

7899