ایوان کمپو: اگر گواردیولا در انگلیس هم بخواهد مثل بارسلونا بازی کند، حتماً شکست خواهد خورد

ایوان کمپو: اگر گواردیولا در انگلیس هم بخواهد مثل بارسلونا بازی کند، حتماً شکست خواهد خورد

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی اسپانیایی منچستر سیتی تصور می کند که هنوز در حال تجربه اندوزی و یادگیری نکات جدیدی از فوتبال انگلیس است، اما ایوان کمپو معتقد است که گواردیولا در این تیم انگلیسی نمی تواند به شیوه هایی که در بارسلونا پیاده می کرد، تکیه کند.

به گزارش وب سایت نود، مدافع سابق تیم های فوتبال رئال مادرید و بولتون انگلیس معتقد است که هیچ تضمینی برای موفقیت پپ گواردیولا در تیم لیگ برتری منچستر سیتی وجود ندارد. گواردیولا در ابتدا شروع فوق العاده ای همراه با منچستر سیتی داشت و 10 بازی متوالی را با پیروزی پشت سر گذاشت، اما پس از آن هفته های سختی را پشت سرگذاشت و در همین ماه دسامبر دو شکست بد مقابل چلسی صدرنشین و لستر سیتی که در رده های نزدیک به پائین قرار دارد متحمل شد؛ با این دو شکست شاگردان گواردیولا اندکی از کورس قهرمانی رقابت های لیگ برتر جا مانده اند. علیرغم آنکه منچستر سیتی با دو پیروزی مقابل تیم های واتفورد و آرسنال توانست تا اندازه ای به وضعیت خود سر و سامان بدهد، اما ایوان کمپو نظر دیگری دارد. به گزارش Omnisport، کمپو می گوید پپ باید اشتیاق بیشتری برای سازگاری با سبک فوتبال انگلیس از خود نشان دهد. کمپو 42 ساله در این رابطه اظهار داشت:

فوتبالی که گواردیولا در ایده و افکار خود دارد متفاوت از لیگ برتر انگلیس است. فوتبال انگلیس سریع تر و جنگنده تر است. مسئله اینست که اگر شما می خواهید به همان سبک و سیاق بارسلونا در لیگ برتر انگلیس بازی کنید، به احتمال زیاد بازنده خواهید بود.

کمپو در ادامه هم گفت:

اکنون پپ روزهای بسیار سخت و دشواری را در لیگ برتر سپری می کند زیرا این مربی با خودش فکر می کند که ”خب، اگر همانطوری که در بارسلونا بازی می کردیم، اینجا هم بازی کنیم، حتماً پیروز خواهیم شد. اما داستان لیگ برتر انگلیس بسیار متفاوت سایر لیگ هاست.

2081