پشت پرده نابودی برق شیراز

پشت پرده نابودی برق شیراز

رسول فلاح مدیرعامل سابق باشگاه برق شیراز در گفتگو با «ورزش سه» در خصوص جلسه چهارشنبه چگونگی احیاء مجدد این باشگاه اظهار داشت: به جهت تعصب و عرقی که به جوانان شهرم دارم اعلام می‌کنم هر کمکی از دستم بربیاد برای احیای برق شیراز و یا هر تیم دیگری از این شهر دریغ نخواهم کرد و اگر بتوانم قدمی بردارم باعث افتخارم خواهد بود.

مدیر کنونی ورزش سپاه استان فارس با تمجید از کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس که در این خصوص پیشگام شده، متذکر شد: آقای کامیاب را مدیری پرتلاش می‌دانم که دنبال تلاش و آشتی دادن است و می‌خواهد تفکرات مدیریتی شهر را عوض کند. اگر بلایی سر ما در زمان مدیریت برق شیراز آمد به خاطر همین اختلافات بود و ایشان خوب فهمیده که باید تفکرات مدیریتی شهر را تغییر دهند.

فلاح با طرح این مسئله که بدهی‌های برق شیراز چگونه پیش آمد؟ گفت: این موضوع دو وجه داشت که یک طرف آن سوء مدیریت در وزارت نیروی وقت و طرف دیگر آن سوء مدیریت مدیران برق منطقه‌ای فارس بود که البته با این که آن آدم‌ها اکنون از برق رفته‌اند اما باز هم تفکراتشان در این مجموعه دیده می‌شود.

مدیرعامل سابق برق شیراز تصریح کرد: عرف این است که تیمی که پول خرجش کنی و مهره بخری در لیگ می‌ماند مثل سپاهان، ذوب‌آهن و ... اما وقتی یک میلیاردو 200 تومانی که از وزارت نیرو برای ما می‌آمد را 30درصدش را مدیرکل تربیت‌بدنی وقت به عنوان سهم اداره خود برمی‌داشت چه می شد کرد جز اینکه مجبور بودیم برای جبران بودجه سراغ این و آن برویم که تازه مدیران منطقه ای برق ناراحت می‌شدند که چرا اینکار را می‌کنیم؟! مدیران برق منطقه‌ای دنبال زدن ریشه تیم بودند و وقتی هم پولی به باشگاه آورده می‌شد، اتهام تفکرات سیاسی می‌زدند.

وی ادامه داد: مدیران وزارتخانه هم که می‌دیدند مدیران استانی خودشان دلشان برای تیمشان نمی‌سوزد دلیلی برای دلسوزی بیش از حد نمی‌دیدند و اینطور شد که سکان به دست مدیران بله قربان‌گویی رسید که فوتبال را نمی‌شناختند و اگر بودجه هم به آنها داده نمی‌شد چیزی نمی‌گفتند؛ برعکس من که هر وقت پول ندادند در رسانه‌ها اعلام کردم تا شرمنده برق با این قدمت و هوادارانش نباشیم.

مدیرعامل اسبق برق شیراز با بیان اینکه چوب خصوصی سازی بر سر برق شیراز بدترین ضربه به این باشگاه بود، تاکید کرد: مدیران ناکارآمد و بله قربان‌گو برق را بدهکار کردند و با بدهکار کردن به آژانس هواپیمایی، هتل، بازیکن و ... موانعی را برای ادامه کار تیم فراهم کردند که روز به روز بر آن انباشته شد و در نهایت تصمیم نادرستی که در خصوص خصوصی‌سازی گرفتند و عده‌ای آمدند به صورت کارشناسی نشده به عنوان خصوصی‌سازی، این تیم را موش آزمایشگاهی کردند و برق شیراز ورزشش به این روز افتاد.

وی با مرور اتفاقات تلخ برق شیراز تصریح کرد: برخلاف آنکه مدیران برق خودشان تیم خودشان را قبول نداشتند، مدیران شرکت آب منطقه‌ای، برق شیراز را قبول داشتند و خاطرم هست آن سال که سعیدلو اعلام کرد تیم برق مال مردم است، مهندس رضائیان مدیرعامل وقت شرکت آب می‌گفت این تیم را ندهید برود ما خودمان هزینه‌هایش را می‌دهیم و اتفاقا کمکم کردند. اما همان موقع عده ای بر ما خرده می گرفتند که چرا تیم بستیم و چرا از دیگران کمک گرفتیم که همه و همه دست به دست هم داد تا برق امروز به این روز بیفتد.

فلاح خاطرنشان کرد: ما وقتی به لیگ یک سقوط کردیم فقط به خاطر یک گل کمتر از داماشی که امیر عابدینی مدیرش همه از او حمایت می‌کردند بالا نیامدیم اما امروز اگر حرکتی از جانب اداره کل شود باز هم برای احیاء تیم شهرم پیش قدم خواهم بود. ضمن اینکه در مورد تمام حرف هایی که زدم سند دارم و آمادگی کاملی دارم تا اگر کسی حرفی دارد در مورد اتفاقات برق پاسخگویش باشم.

وی در خاتمه تاکید کرد: امروز رسانه‌ها نقش بسزایی دارند و اگر امروز دوباره نامی از برق شیراز برده می‌شود، مرهون همین رسانه‌هاست. امیدوارم با کمک ارباب جراید و رسانه‌ها دوباره برق شیراز به شرایط مطلوب بازگردد و شیراز به این تیم و همه تیم‌های خوب دیگرش افتخار کند.