نقش صوری یک وکیل در انتقال پاستوره به پاریسن ژرمن؛ 45 هزار یورو برای یک امضا

نقش صوری یک وکیل در انتقال پاستوره به پاریسن ژرمن؛ 45 هزار یورو برای یک امضا

وبسایت رسمی برنامه نود – دوازده نشریه معتبر فوتبال اروپا در پرونده ای موسوم به "فوتبال لیکس" گزارشاتی را در مورد تخلفات و فساد در فوتبال اروپا منتشر کرده اند.

به گزارش وبسایت نود، داستان عجیب دو شخصیت فوتبالی در نوع خود جالب است. یکی از این ایجنت ها مارکو ترمس هلندی است. مردی که قبل از این که وارد فوتبال شود یک شاعر و نویسنده بود و هیچ تجربه ای از نظر فعالیت فوتبالی نداشته است. شغل وی این بود: با امضای قرارداد در هلند به پولشویی و فرار مالیاتی این وکیل ها کمک کند. او در شرکتی صوری به نام" دوما" نقش ریاست را پذیرفت.  شغل او صرفا "مدیر یک شرکت" در هلند بود. کارش هم خیلی ساده بود، باید ایمیلش را باز می کرد، سفر می کرد و اسناد را امضا می کرد. کل کار او هفته ای ده ساعت طول می کشید. او تا سال 2013 مشغول این کار بود.

نفر دوم لورن گوتسموث نام دارد. او به جای دو وکیل ممنوع الکار یعنی مارسلو سیمونیان که در انتقال پاستوره و تیاگو سیلوا به پاریسن ژرمن نقش داشت. نقش وی چیزی به جز امضا کردن قرارداد نبود . او برای امضای چند کاغذ 45 هزار یورو دریافت کرد در حالی که عملا در  این انتقال هیچ قراردادی انجام نداده بود.

1140