چالش زمستانه‌ی کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ 

چالش زمستانه‌ی کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ 

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ به شدت به دنبال تقویت تیمش در نیم فصل دوم لیگ برتر است تا از حضورش در صدر جدول محافظت کند و برای لیگ قهرمانان آسیا نیز مهیا شود. با این حال تداخل اردوی تیم ملی و باشگاه های لیگ برتری در نیم فصل می تواند بار دیگر کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ را دچار چالشی جدید کند.

طبق برنامه بازی های لیگ برتر در نیم فصل در تاریخ 6 دی به پایان می رسد و بعد از یک هفته اردوی تیم ملی در امارات برگزار خواهد شد تا شاگردان کی روش به مصاف حریف خود در این اردوی تدارکاتی  (مراکش) در تاریخ 17 دی بروند. بعد از این بازی اردوی تیم ملی در این کشور در تاریخ 20 دی به پایان می رسد و احتمالا بازیکنان بار دیگر در اختیار باشگاه های خود قرار خواهند گرفت. 

با توجه به اینکه بین دیدارهای هفته پانزدهم و شانزدهم که نیم فصل فوتبال ایران حساب می شود تنها 15 روز فاصله وجود دارد، بازیکنان باشگاهی حدود 8 روز تنها در اختیار باشگاه خواهند بود که سه روز آن نیز مرخصی نیم فصل گنجانده شده است. 

برانکو ایوانکوویچ طی روزهای اخیر مخالفت ضمنی خود را با این برنامه ریزی و تعطیلات کوتاه مدت نیم فصل اعلام کرده تا در اردوی پیش بینی شده تیمش را مهیای ادامه رقابت ها کند. با این حال احتمالا او در مقطع نیم فصل بیش از نیمی از شاگردان اصلی خود را با توجه به حضور در اردوی تیم ملی در اختیار نخواهد داشت و آنها در اختیار کارلوس کی روش در اردوی امارات و دیدار تدارکاتی مقابل مراکش خواهند بود.

با این حال بعید به نظر می رسد برانکو ایوانکوویچ با توجه به سیاستی که پیش از این نیز در نظر گرفته بود مانع حضور شاگردانش در اردوی تیم ملی شود و همانطور که در مصاحبه روز گذشته خود نیز عنوان کرد تنها برنامه ریزی لیگ قهرمانان آسیا و در اختیار داشتن شاگردانش طبق تقویم رسمی فیفا و ای اف سی در آن مقطع برایش اهمیت دارد.