پیش بازی اورتون - لیورپول؛ دربی مرسی ساید حساس تر از همیشه

پیش بازی اورتون - لیورپول؛ دربی مرسی ساید حساس تر از همیشه

وبسایت رسمی برنامه نود - لیورپول در هفته هفدهم میهمان تیم اورتون در دربی مرسی ساید است.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های اورتون و لیورپول در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر، ساعت 23.30 دوشنبه 29 آذر 1395 در ورزشگاه گودیسون پارک بندر لیورپول به قضاوت مایک دین برگزار خواهد شد. هم اکنون لیورپول با 34 امتیاز در رتبه سوم و اورتون با 23 امتیاز در مکان نهم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارند.

اورتون تحت هدایت رونالد کومان شروع خوبی در این فصل داشت ولی به تدریج دچار افت شد. البته تافی ها پس از 5 بازی بدون برد در لیگ برتر، بالاخره در سه شنبه شب گذشته یک پیروزی ارزشمند را مقابل آرسنال در ورزشگاه گودیسون پارک به دست آوردند تا دوباره امید هواداران اورتون برای ادامه فصل بیشتر شود. اورتون نیز پس از پیروزی اخیر ساوتهمپتون مقابل بورنموث، جایگاه خود در جدول را از دست داده و در صورت شکست لیورپول می تواند تا رده هفتم جدول صعود کند.

از طرف دیگر، لیورپول طی چند هفته اخیر و به ویژه پس از مصدومیت فیلیپه کوتینیو دچار افت و خیزهای زیادی شده است. قرمزها پس از دو ناکامی پیاپی مقابل بورنموث و وستهم توانستند با ارائه یک بازی بسیار خوب مقابل میدلزبورو پیروز شوند. با توجه به برد چلسی و منچستر سیتی در هفته هفدهم و شکست آرسنال، شاگردان یورگن کلوپ برای بقاء در جمع مدعیان قهرمانی هیچ چاره ای جز پیروزی مقابل اورتون ندارند. لیورپول در صورت پیروزی در این بازی به رده دوم صعود کرده و به فاصله 6 امتیازی چلسی می رسد ولی در صورت توقف قرمزها، فاصله عجیبی بین چلسی با سایر مدعیان به وجود خواهد آمد.

همواره تقابل های دو تیم اورتون و لیورپول به علت همشهری بودن آنها از حساسیت های مضاعفی برخوردار بوده و معمولاً این بازی را به نام «دربی مرسی ساید» می شناسند. تقابل دو مربی روی بورس دنیای فوتبال یعنی یورگن کلوپ و رونالد کومان نیز بر جذابیت های این بازی می افزاید.

نکات آماری بازی:

بیشترین تعداد کارت قرمز در تاریخ رویارویی های لیگ برتر، به دربی مرسی ساید تعلق دارد. تاکنون 21 کارت قرمز در بازی های این دو تیم ثبت شده است.

لیورپول طی 11 دربی اخیر لیگ مقابل اورتون شکست نخورده است. در صورت شکست نخوردن لیورپول در این بازی، قرمزها موفق به شکستن رکورد 11 بازی بدون باخت پیاپی مقابل اورتون بین مارس 1979 تا مارس 1984 خواهند شد.

اورتون طی 19 دربی اخیر مرسی ساید در لیگ برتر فقط یک بار پیروز شده، 9 تساوی و 9 باخت نیز در کارنامه تافی ها وجود دارد. تنها برد اورتون در اکتبر 2010 رقم خورد.

در تاریخ لیگ برتر 7 بار دربی مرسی ساید در دوشنبه شب ها برگزار شده که اورتون فقط یک بار در این 6 دربی اخیر مرسی ساید در دوشنبه ها شکست خورده است!

طی 4 مسابقه از 5 بازی اخیر اورتون در لیگ برتر، شاگردان رونالد کومان توانسته اند در 5 دقیقه انتهای بازی گلزنی کنند که در 3 بازی، این گل های دیرهنگام موجب تغییر سرنوشت بازی شده اند از جمله در پیروزی 2-1 اخیر مقابل آرسنال در گودیسون پارک

اورتون توانسته 11 امتیاز را از طریق کامبک در فصل جاری لیگ برتر به دست بیاورد و از این حیث، بیشترین امتیاز را بین سایر تیم ها کسب کرده است.

اورتون یکی از سه تیم بدون باخت خانگی در فصل جاری لیگ برتر است. تافی ها در 11 بازی خانگی طی فصل جاری لیگ شکست نخورده اند. پیروزی مقابل لیورپول به معنای پایان بحران اورتون و بازگشت به روند عادی خواهد بود.

لیورپول طی 14 بازی اخیر لیگ برتر فقط یک بار باخته است. (4-3 مقابل بورنموث) همچنین قرمزها در 7 بازی از 8 مسابقه اخیر خود، حداقل 2 گل به ثمر رسانده اند.

هر 4 دربی اخیر مرسی ساید که در ورزشگاه گودیسون پارک برگزار شده، با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

روملو لوکاکو در این فصل 9 گل زده و 3 پاس گل داده است. همچنین در کارنامه آدام لالانا نیز 6 گل و 6 پاس گل مشاهده می شود.

دیووک اوریگی در هر 5 بازی اخیر لیورپول گلزنی کرده و به دنبال رسیدن به رکورد گلزنی در 8 بازی پیاپی است که در سال 2014 توسط دنیل استوریج به ثبت رسید.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

اورتون: فیل جاگیلکا کاپیتان اورتون به علت محرومیت در این بازی غایب بوده و رامیرو فونس موری جانشین وی در خط دفاعی تافی ها می شود. گرت بری پس از غیبت مقابل آرسنال به علت مصدومیت، در صورت کسب آمادگی کامل می تواند به ترکیب اورتون بازگردد. در این صورت، دردسر شیرین رونالد کومان انتخاب بین روس بارکلی آماده و گرت بری با تجربه است. احتمالاً جیمز مک کارتی در ترکیب اصلی اورتون قرار نمی گیرد. محمد بشیچ، متیو پنینگتون و یانیک بولاسی به علت مصدومیت غایب بوده و حضور آرونا کونه نیز در هاله ای از ابهام است.

لیورپول: امره جان به علت مصدومیت زانو در دو بازی اخیر غایب بود و شاید به دربی هم نرسد. ژوئل ماتیپ نیز پس از مصدومیت مچ پا در مسابقه قبلی، مشکل حادی نداشته و احتمالاً زوج دیان لاورن در قلب خط دفاعی لیورپول خواهد بود. دیووک اوریگی نیز در مسابقه قبلی ضربه خورده ولی او نیز شانس زیادی برای حضور در میدان دارد. پس از نیمکت نشینی لوریس کاریوس در هفته شانزدهم، به نظر می رسد که باز هم یورگن کلوپ از سیمون مینیوله درون دروازه استفاده کند. فیلیپه کوتینیو و دنی اینگس به علت مصدومیت در این بازی حضور نخواهند داشت. حضور دنیل استوریج نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464