پیش بازی بارسلونا – اسپانیول؛ بلوگرانا به دنبال کم کردن فاصله امتیازی با صدرنشین

پیش بازی بارسلونا – اسپانیول؛ بلوگرانا به دنبال کم کردن فاصله امتیازی با صدرنشین

وبسایت رسمی برنامه نود - دو تیم بارسلونا و اسپانیول در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که بارسا با 31 امتیاز در مقام دوم جدول لالیگا قرار دارد و اسپانیول با 22 امتیاز در رتبه دهم این مسابقات قرار دارد.

به گزارش وبسایت نود، بارسا پس از پیروزی 3-0 مقابل اوساسونا در شرایط مناسبی پا به این دیدار خواهد گذاشت اما بازی تدافعی اسپانیول عاملی است که لوییز انریکه به آن آگاهی کامل دارد. اسپانیول آخرین دیدارش را با حساب 2-1 مقابل خیخون به پیروزی رسیده است و آمادگی خوبی برای حضور در برابر بارسا دارد. آخرین دیدار این دو تیم با حساب 5-0 به سود بارسلونا به پایان رسید، دیداری که در هفته سی و هفتم لالیگا در فصل گذشته برگزار شد حساسیت خاصی داشت، بارسا تنها به پیروزی در آن دیدار نیاز داشت تا به مقام قهرمانی لالیگا برسد و در نهایت موفق شد با گل‌های مسی، سوارز، نیمار و رافینیا با حساب 5-0 مقابل تیم همشهری به پیروزی برسد. با این حال اسپانیول با سال گذشته تفاوت زیادی دارد، شاگردان کیکه سانچز فلورس با ارائه دیدارهای تدافعی و استفاده حداکثری از حداقل فرصت‌ها در فصل جاری نتایج نسبتا خوبی را به دست آورده‌اند.

این تیم دو هفته قبل مقابل اتلتیکو مادرید نیز به تساوی 0-0 رسید تا نشان دهد خط دفاعی قدرتمندی در فصل جاری در اختیار دارد. همچنین در 6 دیدار آخر بین این دو تیم، بارسا با 4 پیروزی، یک تساوی و یک شکست نتایج خوبی را مقابل رقیب همشهری خود کسب کرده است. لوچو در این دیدار تنها جرمی متیو را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت در حالیکه فلورس، لئو باپتیستائو و هرنان پرز را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و حضور ویکتور آلوارز نیز در این دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نیمار پس از دو بازی غیبت بار دیگر می‌تواند برای بارسا به میدان برود، علاوه بر آن با توجه به اینکه سرجیو بوسکتس و خاویر ماسکرانو 4 کارته هستند، اگر در این دیدار کارت زرد بگیرند دیدار آینده کاتالان‌ها مقابل ویارئال را از دست خواهند داد. از سوی دیگر دیگو لوپز که رکورد کلین شیت را در باشگاه اسپانیول به نام خودش ثبت کرده است، پس از اینکه مقابل خیخون رکوردش شکسته شد، تمام تلاشش را خواهد کرد تا بهترین عملکردش را به نمایش بگذارد با این حال این دروازه بان اسپانیایی رکورد خوبی مقابل لیونل مسی نداشته است، لوپز 10 گل از مسی دریافت کرده است تا به یکی از قربانیان مورد علاقه مسی تبدیل شده باشد. بارسا برای افزایش فشار بر رئال مادرید و برای نزدیک کردن امتیازاتش به کهکشانی‌ها نیاز مبرم به پیروزی در این دیدار خواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم:

آمار مرتبط با این دیدار:

بارسلونا در 30 دیدار از 33 دیدار آخر خانگی خود شکست نخورده است.

اسپانیول در 4 دیدار آخر خارج از خانه خود کلین شیت داشته است. همچنین این تیم در 6 دیدار آخر خارج از خانه خود شکست نخورده است تا بهترین رکورد خود از سال 2007 را به جای گذاشته باشد.

اسپانیول در 9 دیدار آخر خود در لالیگا شکست نخورده است.

آخرین باری که اسپانیول در لالیگا موفق شده است بارسا را شکست دهد به سال 2009 باز می‌گردد و در 11 دیدار از این 14 دیدار این تیم موفق به گلزنی مقابل بارسلونا نشده است.

کاتالان‌ها 7  دیدار آخر لالیگایی خود در نیوکمپ را مقابل اسپانیول با پیروزی پشت سر گذاشته اند و متوسط 3.1 گل در هر دیدار را به ثبت رسانده‌اند، علاوه بر آن در 6 دیدار از این 7 دیدار کلین شیت داشته‌اند.

ضربات بازیکنان بارسلونا در فصل جاری 10 بار به تیرک دروازه برخورد کرده است که از این حیث این تیم در لالیگا رکورد دار است.

دیگو لوپز در 12 دیدار آخری که مقابل بارسا قرار گرفته است تنها یکبار موفق شده است دروازه‌اش را بسته نگاه دارد.

کیکه سانچز فلورس از 4 دیداری که مقابل بارسلونا قرار گرفته است دو بار به پیروزی رسیده است اما این مربی هرگز در نیوکمپ موفق به پیروزی مقابل بارسلونا نشده است.

پیش بینی وبسایت Whoscored:

1899