پیش بازی یوونتوس - رم؛ نبردی برای قهرمانی نیم فصل

پیش بازی یوونتوس - رم؛ نبردی برای قهرمانی نیم فصل

وبسایت رسمی برنامه نود - یوونتوس در حساس ترین بازی هفته هفدهم سری آ میزبان رم است.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های یوونتوس و رم در چارچوب هفته هفدهم سری آ ساعت 23.15 شنبه 27 آذر 1395 در ورزشگاه یوونتوس شهر تورین به قضاوت دومینیکو اورساتو برگزار خواهد شد تا جدالی تعیین کننده برای تعیین قهرمان نیم فصل اول باشد. همواره جدال این دو تیم در زمره بازی های بزرگ تاریخ سری آ قرار می گیرد ولی با توجه به جایگاه آنها در صدر جدول سری آ در فصل جاری، حساسیت این بازی صد چندان شده است. هم اکنون یوونتوس با 39 امتیاز در صدر جدول ایستاده و رم با 35 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

اگر یوونتوس در این بازی پیروز شود، با ایجاد فاصله 7 امتیازی در صدر جدول، با خیال راحت تری به تعطیلات ژانویه خواهد رفت اما در صورت شکست یوونتوس مقابل رم، اختلاف امتیاز در صدر جدول به یک رسیده و رقابت بسیار بیشتری برای قهرمانی در ادامه فصل به وجود می آید. در صورت تساوی، شاید یوونتوس خوشحال تر از رم باشد.

هر دو تیم در هفته گذشته توانستند بازی مهمی را با پیروزی به پایان برسانند. از طرفی یوونتوس موفق شد در دربی شهر تورین به پیروزی 3-1 دست یابد و رم یک برد بسیار ارزشمند 1-0 را مقابل میلان کسب کرد. شاید در این بازی عیار واقعی تیم رم مشخص شده و بتوان به این موضوع پی برد که آیا جالوروسی قادر به تعقیب جدی بیانکونری در صدر جدول است یا خیر؟ شاید هیچ چیز در این بازی به اندازه تقابل میرالم پیانیچ با تیم سابق خود جالب توجه نباشد.

نکات آماری بازی:

یوونتوس طی 22 تقابل اخیر با رم در سری آ فقط 3 بار باخته و در 21 بازی، حداقل یک گل را درون دروازه رم قرار داده است.

در هر 5 سفر اخیر رم به ورزشگاه یوونتوس، هیچ چیز جز شکست عاید جالوروسی نشده است. 15 گل زده برای یوونتوس و فقط 3 گل برای رم طی این 5 تقابل در ورزشگاه خانگی یوونتوس

رم طی 10 بازی اخیر در سری آ، 8 بار پیروز شده ولی در 7 بازی اخیر بیرون خانه در سری آ، 3 بار طعم تلخ شکست را چشیده است. سه برد پیاپی اخیر جالوروسی در سری آ یک هشدار بزرگ برای بیانکونری خواهد بود. فقط 3 باخت طی 33 بازی اخیر رم در سری آ حاکی از قدرت این تیم می باشد.

یوونتوس در هر 24 بازی خانگی اخیر در سری آ پیروز شده و در صورت شکست رم به طولانی ترین رکورد بردهای خانگی متوالی در تاریخ سری آ دست یافته و رکورد خودش بین آگوست 2013 و نوامبر 2014 را خواهد شکست.

یوونتوس در 12 بازی خانگی اخیر حداقل 2 گل به ثمر رسانده است.

رم در رتبه دوم بیشترین تعداد شوت های داخل چارچوب در بین تیم های حاضر در سری آ است (99 شوت داخل چارچوب) و کمترین تعداد شوت داخل چارچوب در این فصل، به سوی دروازه یوونتوس زده شده است. (39 شوت داخل چارچوب)

پائولو دیبالا در سه تقابل اخیر یوونتوس و رم، دقیقاً در هر بازی یک بار گلزنی کرده است.

رجا نائینگولان برای اولین بار توانست در دو بازی سری آ پیاپی برای رم گلزنی کند. از 5 گل اخیر این بازیکن بلژیکی، 3 گل از بیرون محوطه جریمه به ثمر رسیده است.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

یوونتوس: ماسیمیلیانو آلگری در این بازی از خط دفاعی 4 نفره استفاده خواهد کرد تا آزادی عمل بیشتری به میرالم پیانیچ بین خطوط هافبک و حمله بدهد. پائولو دیبالا نیز به ترکیب یوونتوس بازگشته و انتخاب بین چند گزینه آماده در خط حمله برای آلگری دشوار است. گونزالو هیگوایین انتخاب اول بوده و رقابت سختی بین پائولو دیبالا و ماریو مانژوکیچ بسیار آماده وجود دارد. دنی آلوس و لئوناردو بونوچی دو بازیکن مصدوم و غایب بیانکونری در این بازی هستند.

رم: برونو پرز به علت مصدومیت مچ پا در دیدار اخیر با میلان به جمع مصدومین رم پیوست. با توجه به عدم آمادگی کامل ماریو روی، کار بسیار دشواری به منظور یافتن یک جانشین مناسب برای برونو پرز وجود دارد و شاید لوچانو اسپالتی مجبور به استفاده مجدد از آنتونیو رودیگر در پست دفاع راست باشد. در ابتدا گفته می شد که محمد صلاح بعد از پایان جام ملت های آفریقا به ترکیب رم باز می گردد ولی مصدومیت وی زودتر از حد تصور پایان یافت و حتی احتمال حضور مهاجم مصری رم در این بازی نیز وجود دارد. لئاندرو پاردس و آلساندرو فلورنتزی دو بازیکن مصدوم و غایب جالوروسی در این بازی هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464