117 سال با میلان؛ درخشش دوباره فینالیست سفیدپوش( بخش دوم)

117 سال با میلان؛ درخشش دوباره فینالیست سفیدپوش( بخش دوم)

تیم میلان از دهه 60 میلادی قهرمانی خود را در اروپا آغاز کرد.

به گزارش کاپ، بخش اول تاریخ تصویری میلان ایتالیا که به 50 سال ابتدایی تاسیس این باشگاه می پردازد را اینجا می توانید مرور کنید. در ادامه به 30 سال پر افتخار در تاریخ روسونری می پردازیم.

 پوستر تبلیغاتی فینال جام باشگاه های اروپا در فصل 63-62. میلان باید در ورزشگاه ومبلی به میدان رود. حریف این تیم دو بار قهرمان اروپا شده است.

 لحظه ای با شکوه در تاریخ میلان. روز 22 می 1963 است و ژوزه آلتافینی درواره بنفیکا را در دقیقه 69 باز می کند. آلتافینی پیش از این نیز در دقیقه 58 بازی را به تساوی(1-1) رسانده بود. حالا میلان قهرمان اروپا بود.

 اولین مربی و اولین کاپیتان فاتح اروپا. نرو روکو در 20 می 1912 متولد شده بود و به محص ورود به میلان این تیم را قهرمان ایتالیا کرد و یک سال بعد قهرمان اروپا. کاپیتان چزاره مالدینی هم پس از چهار قهرمانی در ایتالیا، جام باشگاه های اروپا را بالای سر برد.

 چزاره مالدینی در کنار خانواده. دست تقدیر پسری را که در مرکز تصویر دیده می شود از پدر مشهورتر ساخت. او پائولو مالدینی است!

 آنجلو آنکویلتی طی سالهای 1966 تا 1977 در 428 بازی برای میلان به میدان رفت و تا مدتها در کنار جیانی ریوه را بیشترین بازی را برای میلان انجام داده بود.

28 می 1969 و دومین قهرمانی در باشگاه های اروپا با برتری قاطع(4-1) مقابل آژاکس رینوس میشل. کاپیتان جیانی ریوه را جام قهرمانی را در دستان خود دارد.

 اولین تیم« ستاره دار» در تاریخ میلان. فصل 78-79 است و تیم با  44 امتیاز بالاتر از پروجا و یوونتوس قهرمانی لیگ می شود. این دهمین فتح سری ا است و از آن پس یک ستاره به نشانه ده قهرمانی روی پیراهن میلان جاودانه می شود.مربی این تیم نیلس لیدهولم سوئدی بود. اسطوره ای که در زمان بازیگری 359 بار برای روسونری به میدان رفت.

 کارلو آنچلوتی طی سال های 1987 تا 1992 عضو روسونری بود. او به عنوان بازیکن میلان دو بار فاتح جام باشگاه های اروپا شد. آنچلوتی بعدها سه بار دیگر نیز فاتح این جام شد. دو بار با میلان و یک بار رئال مادرید. کارلتو این افتخارات را به عنوان مربی این تیمها کسب کرد.

دربی میلان در سال 1988 و تصویری از دو برادر. فرانکو باره سی متولد 8 می 1960 بود و 532 بار برای میلان به میدان رفت. برادرش جوزپه هم که دو سال از او بزرگ تر بود 392 بار با پیراهن اینتر به میدان رفت.

 اوج اقتدار ستارگان میلان در اروپا. در پایان سال 1988 مارکو فان باستن هلندی توپ طلای اروپا را از آن خود کرد. رود گولیت هموطن وی توپ نقره را کسب کرد و فرانک ریکارد توپ برنز را به خود اختصاص داد.

ستارگانی چون جیووانی گالی، مائورو تاسوتی،پائولو مالدینی، آلساندرو کوستاکورتا، فرانکو باره سی،آنجلو کولومبو،فرانک ریکارد، کارلو آنچلوتی،روبرتو دونادونی، مارکو فان باستن و رود گولیت پیش از فینال فصل 89-88 در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون. این تیم قدرتمند آخرین تیم در فوتبال اروپا بود که دو سال پیاپی قهرمان باشگاه های اروپا شد.