خواندنی های آماری منچستر سیتی - واتفورد؛ ابقای شاگردان گواردیولا در جمع مدعیان

خواندنی های آماری منچستر سیتی - واتفورد؛ ابقای شاگردان گواردیولا در جمع مدعیان

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر سیتی در هفته شانزدهم لیگ برتر نیاز شدیدی به سه امتیاز داشت و در نهایت نیز با شکست تیم واتفورد سیتی به این مهم دست یافت. نگاهی متفاوت به این بازی از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های منچستر سیتی و واتفورد سیتی با برتری 2-0 شاگردان پپ گواردیولا به پایان رسید. پابلو زابالتا و داوید سیلوا در هر نیمه یک گل زدند تا سه امتیاز حیاتی هفته شانزدهم به حساب سیتیزن ها واریز شود. ستاره این میدان کسی نبود جز رحیم استرلینگ که یک پاس گل داد و بارها مدافعان حریف را تحت فشار گذاشت. مصدومیت روبرتو پریرا و ایکای گوندوعان دو بازیکن مطرح تیم های واتفورد و منچستر سیتی در نیمه اول باعث شد تا والتر ماتزاری و پپ گواردیولا مجبور به انجام تعویض های اجباری شوند. بدین ترتیب پنجمین برد پیاپی آبی های آسمانی مقابل زنبورها رقم خورد. از آخرین شکست منچستر سیتی مقابل واتفورد 27 سال می گذرد.

بر خلاف فصل گذشته که واتفورد نتوانسته بود حتی یک شوت را در داخل چارچوب دروازه منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد بزند، در این بازی، دو شوت داخل چارچوب زد.

از 9 گل اخیر که در رویارویی های این دو تیم رد و بدل شده، 8 گل در نیمه دوم به ثمر رسیده است. در این بازی با توجه به نیاز مبرم منچستر سیتی به هر 3 امتیاز، یاران پپ گواردیولا از همان شروع بازی سیل حملات خود را روی دروازه اورلیو گومز دروازه بان برزیلی واتفورد روانه کردند. با ناکامی واتفورد در این بازی، همچنان طلسم ناکامی زنبورها در چهارشنبه شب ها پا بر جا ماند.

بهترین اتفاق برای شاگردان پپ در این بازی، نه تنها کسب سه امتیاز پس از دو باخت سنگین اخیر در لیگ برتر، بلکه ثبت یک کلین شیت پس از 8 بازی و تقریباً 45 روز بود.

با این پیروزی خانگی، تیم منچستر سیتی توانست نسبت بردهای خانگی خود در فصل جاری لیگ برتر را به 50% برساند ولی همچنان عملکرد شاگردان پپ گواردیولا در خارج خانه بهتر است.

داوید سیلوا توانست در این بازی برای اولین بار از ژانویه 2016 و پس از 23 بازی متوالی در لیگ برتر گلزنی کند. داوید سیلوا و یحیی توره برای دویستمین بار در لیگ برتر با پیراهن منچستر سیتی به میدان رفته و تبدیل به پنجمین و ششمین بازیکن تاریخ این باشگاه پس از جو هارت، ریچارد دان، ونسان کمپانی و پابلو زابالتا شدند که به مرز 200 بازی لیگ برتری با پیراهن سیتی دست می یابد.

از سپتامبر 2015 تاکنون، کوین دی بروینه 17 پاس گل را در بازی های لیگ برتر ارسال کرده است. او با ثبت یک پاس گل دیگر در این بازی، فقط 3 پاس گل تا رسیدن به تعداد پاس های گل مسوت اوزیل طی همین بازه زمانی فاصله دارد.

از 9 گل پابلو زابالتا در لیگ برتر، 7 گل در ورزشگاه اتحاد به ثمر رسیده اند.

نیمکت نشینی جان استونز و باکاری سانیا به علاوه استفاده از گائل کلیشی، رحیم استرلینگ، یحیی توره و نولیتو از تصمیمات بارز پپ گواردیولا در این بازی بود. جالب این که سیتی مجدداً به خط دفاعی 4 نفره رجعت کرده و الکساندر کولاروف در قلب خط دفاعی جانشین جان استونز گران قیمت شد.

روبرتو پریرا که با تصمیم والتر ماتزاری به ترکیب اصلی واتفورد برگشته بود، مجدداً مصدوم شد و به احتمال زیاد تا مدتی قادر به بازی نخواهد بود. بازگشت دریل یانمات به قلب خط دفاعی واتفورد و استفاده از سیستم دفاعی 5 نفره را می توان جزو مهم ترین تصمیمات سرمربی ایتالیایی واتفورد دانست. ماتزاری ترجیح داد تا دوباره از زوج جروم سینکلر و اودیون ایگالو در خط حمله استفاده کند. شاید کمتر کسی نیمکت نشینی تروی دینی کاپیتان واتفورد و یونس کابول را پیش بینی می کرد. تروی دینی از مسابقه با منچستر سیتی در آگوست 2015 تاکنون، در هر 57 بازی تیم واتفورد در کلیه رقابت ها به میدان رفته است.

تعداد پاس های صحیح منچستر سیتی دقیقاً دو برابر واتفورد بود. سیتی 404 و واتفورد 202 پاس صحیح

بیشترین تعداد پاس در این بازی؛ یحیی توره، داوید سیلوا و الکساندر کولاروف به ترتیب با 65، 52 و 48 پاس سالم

در حالی که پپ گواردیولا بارها تأکید کرد که تاکتیک های مورد نظر خویش را تحت فشار انتقادات تغییر نخواهد داد، پابلو زابالتا می گوید که منچستر سیتی باید به جای بازی مبتنی بر پاس های پیاپی، از بازی مستقیم تری استفاده کند. البته پپ عملاً با ایجاد 5 تغییر در ترکیب اصلی تیم خود و سپردن سکان رهبری میانه میدان به یحیی توره، تغییرات عمده ای را نسبت به بازی قبل به وجود آورد. مصدومیت شدید ایلی گوندوعان و دوری طولانی وی از میادین، بدترین اتفاق این بازی برای سیتیزن ها بود.

کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

4464