خواندنی های آماری میدلزبورو - لیورپول؛ نمایشی فرای حد تصور از یاران کلوپ

خواندنی های آماری میدلزبورو - لیورپول؛ نمایشی فرای حد تصور از یاران کلوپ

وبسایت رسمی برنامه نود - لیورپول پس از دو توقف ناامیدکننده نیاز به یک برد در هفته شانزدهم داشت و در نهایت نیز به این مهم دست یافت. نگاهی متفاوت به بازی میدلزبورو و لیورپول از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، لیورپول در شبی که فقط به پیروزی می اندیشید، با درخشش آدام لالانا و دیووک اوریگی به یک برد 3-0 مقابل میدلزبورو رسید. لالانا در این بازی دو گل زد و یک پاس گل داد و اوریگی نیز موفق به زدن یک گل و یک پاس گل شد. این بازی همگان را به یاد آخرین تقابل میدلزبورو و لیورپول انداخت که در چارچوب جام اتحادیه برگزار و 27 ضربه پنالتی برای تعیین چهره تیم پیروز در آن بازی زده شد.

لیورپول پس از 7 بازی پیاپی بدون برد در ورزشگاه ریورساید و برای اولین بار از مارس 2002 توانست میدلزبورو را در جلوی چشم تماشاگرهای این تیم شکست بدهد. جالب این که لیورپول طی این 7 بازی گذشته در ریورساید فقط یک گل به ثمر رساند ولی تعداد گل های لیورپول در این بازی، سه برابر تعداد گل های این تیم طی 14 سال گذشته در ریورساید بود.

میدلزبورو در این بازی 3 شوت داخل چارچوب زد تا مجموع شوت های این تیم در فصل جاری لیگ برتر به 41 رسیده و پایین ترین شوت زده در داخل چارچوب به نام شاگردهای آیتور کارانکا ثبت گردد. میدلزبورو در هیچ کدام از 16 بازی لیگ نتوانسته بیش از 4 شوت داخل چارچوب را در هر بازی بزند.

بر عکس، بیشترین تعداد شوت های زده و بیشترین تعداد شوت های داخل چارچوب در فصل جاری لیگ به نام لیورپول ثبت شده است. قرمزها در این بازی 16 شوت زدند که 4 شوت در داخل چارچوب بود. بدین ترتیب، تعداد شوت های داخل چارچوب لیورپول به 105 رسید. فقط کافی است بین دو عدد 41 و 105 یک مقایسه ساده را انجام دهید تا به تفاوت عملکرد هجومی این دو تیم پی ببرید.

آدام لالانا در این بازی دو گل زد و یک پاس گل داد. او طی 14 بازی اخیر توانسته در 12 گل قرمزها مشارکت مستقیم داشته باشد. (6 گل و 6 پاس گل)

دیووک اوریگی توانست برای پنجمین بازی متوالی گلزنی کند.. همگان منتظر هستند تا ببینند که آیا او موفق به شکستن رکورد دانیل استوریج در فوریه 2014 خواهد شد یا خیر. استوریج حدود دو سال پیش در 8 بازی پیاپی برای لیورپول گل زد.

بازگشت آداما ترائوره و آلوارو نگردو به ترکیب اصلی میدلزبورو نیز کمکی به شاگردان کارانکا نکرد. این مربی اسپانیایی ترجیح داد تا برای مقابله با لیورپول از سیستم تیم حریف یعنی 3-3-4 استفاده بکند ولی هرگز بازی خوبی را از بورویی ها ندیدیم و حتی کارانکا مجبور به تعویض زودهنگام ویکتور فیشر و آدام کلیتون در نیمه دوم شد.

عملکرد مفتضحانه خط دفاعی لیورپول طی دو بازی پیشین باعث شد تا یورگن کلوپ از راگنار کلاوان به جای جوئل ماتیپ و همچنین سایمون مینیوله به جای لوریس کاریوس استفاده کند. سرانجام کلوپ تسلیم فشار انتقادات شد و کاریوس را روی نیمکت نشاند. ثبت کلین شیت در این بازی به اندازه 3 امتیاز در در ریورساید برای لیورپولی ها ارزشمند بود.

ترنت الکساندر-آرنولد محصول مستعد آکادمی باشگاه لیورپول در این بازی به میدان رفت. درخشش آدام لالانا باعث شد تا کمتر کسی به تقدیر از عملکرد سادیو مانه بپردازد. مانه باز هم یک نمایش کم نظیر را در ترکیب لیورپول ارائه داده و رد پای او در گل ها و حملات لیورپول عیان بود. معلوم نیست که در غیاب سادیو مانه طی زمستان به منظور حضور در جام ملت های آفریقا، یورگن کلوپ چه آلترناتیوی خواهد داشت.

آمار پاس های سالم این بازی بسیار جالب بود. 314 پاس صحیح برای میدلزبورو و 598 برای لیورپول با به ترتیب با دقت پاس 80% و 88%

همچنان آمار رؤیایی پاس های جردن هندرسون ادامه دارد. هندو در این بازی 104 پاس صحیح با دقت 91% فرستاد و پس از وی، بیشترین تعداد پاس به دیان لاورن و ناتانیل کلاین به ترتیب با 82 و 71 پاس تعلق داشت. اوج هنر کلاین، سانتر رؤیایی منجر به گل نخست لیورپول بود.

لاورن و کلاوان دو دفاع وسط لیورپول در این بازی مجموعاً 8 دفع توپ، 2 تکل و 7 دوئل را ثبت کردند.

عملکرد لیورپول در این بازی به ویژه در نیمه دوم به قدری خوب بود که حتی یورگن کلوپ نیز آن را فراتر از حد تصور خویش دانسته و آیتور کارانکا اذعان کرد که لیورپول غیر قابل توقف است.

کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

4464