هال سیتی سقوط کرد؛نیوکاسل لیگ برتری ماند

هال سیتی سقوط کرد؛نیوکاسل لیگ برتری ماند

سقوط برنلی و کوئینز پارک قطعی شده بود و در مهمترین دیدارهای این هفته، هال سیتی ۳۴ امتیازی و نیکوکاسل ۳۶ امتیازی که به ترتیب در رتبه های هجدهم و هفدهم لیگ جزیره قرار داشتند برای بقا در لیگ به تلاش داشتند.هال سیتی در صورتی می توانست در لیگ جزیره باقی بماند که منچستر یونایتد را شکست دهد و در طرف مقابل نیز نیوکاسل از وستهام شکست بخورد اما اینگونه نشد و هال سیتی برابر منچستریونایتد به تساوی بدون گل دست یافت و نیوکاسل نیز دو بر صفر وستهام را شکست داد. با این نتیجه سقوط هال سیتی به لیگ پایین تر و بقای نیوکاسل در لیگ جزیره قطعی شد.

در دیگر دیدار این هفته، تاتنهام با گل دقیقه ۲۴ هری کین از سد اورتون عبور کرد و لستر سیتی نیز چهار بر یک کوئینز پارک را شکست داد.منچستر سیتی نیز در هفته سی و هشتم با نتیجه دو بر صفر بر ساوتهمپتون غلبه کرد و کریستال پالاس نیز با همین نتیجه سوانسی را از پیش رو برداشت.تیم فوتبال چلسی نیز که از هفته های قبل قهرمانی خود را در فصل جاری لیگ جزیره قطعی کرده، در هفته سی و هشتم ۳ بر یک ساندرلند را شکست داد.

استوک سیتی نیز در هفته سی و هشتم موفق شد با نتیجه پرگل و عجیب ۶ بر یک لیورپول را شکست دهد. لیورپول با این نتیجه یک پله در جدول سقوط کرد و به لطف شکست ساوتهمپتون برابر منچسترسیتی، در رتبه ششم قرار گرفت و به لیگ اروپا راه یافت.

آرسنال هم که از قبل راه یابی خود را به لیگ قهرمانان اروپا در فصل آتی قطعی کرده بود، در هفته سی و هشتم با نتیجه ۴ بر یک وست برومویچ را شکست داد.

استون ویلا نیز در این هفته، یک بر صفر برنلی سقوط کرده را شکست داد تا این تیم با شکست از لیگ جزیره خداحافظی کند.

با برگزاری هفته سی و هشتم، چلسی جشن قهرمانی گرفت و به همراه منچستر سیتی، آرسنال و منچستر یونایتد سال آینده در لیگ قهرمانان اروپا حضور می یابد.

تیم های تاتنهام و لیورپول نیز به ترتیب در رتبه پنجم و ششم قرار گرفتند و به لیگ اروپا راه یافتند.

در پایین جدول نیز برنلی، کوئینز پارک و هال سیتی به لیگ دسته یک انگلیس سقوط کردند.