تعلیق یا تأیید محرومیت؛ مادریدی ها در انتظار رأی دادگاه عالی ورزش پیش از نقل و انتقالات ژانویه

تعلیق یا تأیید محرومیت؛ مادریدی ها در انتظار رأی دادگاه عالی ورزش پیش از نقل و انتقالات ژانویه

وبسایت رسمی برنامه نود - دادگاه عالی ورزش (CAS) قصد دارد تا پیش از فرا رسیدن فصل نقل و انتقالات ژانویه 2017، رأی خود در خصوص پرونده محرومیت دو باشگاه اتلتیکو مادرید و رئال مادرید از هرگونه فعالیت در بازار نقل و انتقالات را صادر کند.

به گزارش وب سایت نود، ژانویه سال گذشته بود که فیفا دو باشگاه مادریدی را به دلیل عدم رعایت مقررات بین المللی مربوط به نقل و انتقال بازیکنان جوان، به مدت 12 ماه از جذب بازیکنان جدید محروم کرد. اما دادخواست استیناف هر دو تیم اسپانیایی از سوی این نهاد حاکمیتی پذیرفته نشد و همین امر سبب شد تا مسئولان و مقامات باشگاه رئال مادرید محرومیت های اعمال شده را مضحک تلقی کنند.

در سال 2015 نیز محرومیت مشابهی برای دیگر تیم بزرگ اسپانیا یعنی بارسلونا در نظر گرفته شد و حتی دادگاه CAS هم دادخواست استیناف کاتالانها را نپذیرفت و محرومیت مشابهی را برای بارسا در نظر گرفت؛ با وجودی که تلاش های بارسلونا برای ملغی کردن رأی صادره از سوی فیفا بی نتیجه بود، اما دو باشگاه مادریدی همچنان امیدوارند تا رأی محرومیت صادر شده از سوی فیفا را به حالت تعلیق درآورند. در حالیکه تنها چند روز به شروع فصل نقل و انتقالات ژانویه در سال 2017 باقی مانده، دبیر کل دادگاه عالی ورزش در یک نشست خبری اعلام کرد که این سازمان قصد دارد تا در مدت زمان اندک باقیمانده وضعیت این پرونده را مشخص کند. ماتیو ریب در این باره به خبرنگاران گفت:

هدف ما اینست که پیش از پایان سال میلادی، در این باره تصمیم گیری کنیم.

با وجود محرومیت های اعمال شده از سوی فیفا، باشگاه های اتلتیکو مادرید و رئال مادرید بازیکنان جوانی را به ترکیب خود اضافه کرده اند؛ این در حالیست که بازیکنان بزرگ آنها شامل کریستیانو رونالدو، گرت بیل و آنتوان گریزمان قراردادهای بلندی مدتی را با باشگاه های خود دارند. بارسلونا هم در سال 2015 بیکار ننشسته بود و با وجودی که دوران محرومیت خود را سپری می کرد، حدود شصت میلیون یورو برای جذب آردا توران و آلیکس ویدال هزینه کرد. البته این دو بازیکن حدود شش ماه فقط در تمرینات بارسلونا شرکت داشتند و برای این تیم بازی نمی کردند تا اینکه پس از اتمام دوران محرومیت آبی و اناری پوشان اجازه حضور در میادین به این دو بازیکن داده شد.

2081