پیش بازی منچستر سیتی - واتفورد؛ یاران پپ محکوم به پیروزی

پیش بازی منچستر سیتی - واتفورد؛ یاران پپ محکوم به پیروزی

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر سیتی در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر به مصاف واتفورد سیتی می رود.

به گزارش وبسایت نود، دیدار تیم های منچستر سیتی و واتفورد سیتی در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر، ساعت 23.30 چهارشنبه 24 آذر 1395 در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر به قضاوت کوین فرند برگزار خواهد شد. دو شکست سنگین اخیر منچستر سیتی مقابل چلسی و لستر سیتی باعث شده تا شاگردان پپ گواردیولا در وضعیت بدی قرار گرفته و حتی این مربی سرشناس تلویحاً گفته که حتی شاید شغل خویش را از دست بدهد. سیتیزن ها با 30 امتیاز در رده چهارم جدول حضور دارند ولی با توجه به شکست اخیر آرسنال مقابل اورتون، انگیزه یاران پپ برای کسب هر سه امتیاز بسیار بیشتر شده است. عدم پیروزی در این بازی به معنای ورود منچستر سیتی به یک بحران بزرگ می باشد.

از طرف دیگر، واتفورد سیتی با والتر ماتزاری نتایج خوبی گرفته اند. حضور در رده نهم جدول با 21 امتیاز یک نتیجه خوب برای تیم کوچکی همچون واتفورد محسوب می شود. زنبورها در ابتدای همین هفته موفق شدند تیم اورتون را با حساب 3-2 شکست بدهند.

نکات آماری بازی:

منچستر سیتی طی 4 بازی اخیر مقابل واتفورد شکست نخورده و در فصل گذشته توانست هر دو بازی رفت و برگشت لیگ را با پیروزی به پایان برساند. در دیدار قبلی این دو تیم، حتی یک شوت داخل چارچوب نیز برای واتفورد ثبت نشد. هر 7 گل رد و بدل شده طی رویارویی های اخیر سیتیزن ها و زنبورها در نیمه دوم به ثمر رسیده اند. منچستر سیتی در 4 تقابل اخیر با واتفورد، حداقل 2 گل در هر بازی زده است.

آخرین برد واتفورد مقابل منچستر سیتی در بازی های لیگ، به سال 1989 مربوط می شود که هر دو تیم در لیگ دسته دوم حضور داشتند.

تیم های تحت هدایت پپ گواردیولا فقط یک بار طعم تلخ 3 باخت پیاپی را در لیگ تجربه کرده اند. (بایرن مونیخ در ماه می 2015)

تعداد بردهای خانگی منچستر سیتی در فصل جاری لیگ برتر نصف تعداد بردهای این تیم در بازی های بیرون خانه است. آبی های آسمانی طی 7 بازی خانگی اخیر فقط 3 بار پیروز شده اند.

واتفورد طی 5 بازی اخیر بیرون خانه در لیگ فقط یک بار پیروز شده است.

واتفورد طی دو بازی خانگی اخیر در لیگ برتر، 9 گل خورده و 20 شوت در داخل چارچوب دروازه شاگردان ماتزاری زده شده است. بیش از نیمی از گل های دریافتی واتفورد در فصل جاری از طریق سانتر توپ می باشد.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

منچستر سیتی: نیکولاس اوتامندی از محرومیت برگشته و جانشین الکساندر کولاروف می شود. احتمالاً به علت نمایش ضعیف خط دفاعی سه نفره آبی های آسمانی طی چند بازی اخیر، پپ گواردیولا مجدداً از خط دفاعی 4 نفره استفاده خواهد کرد. سرخیو آگوئرو و فرناندینیو به علت محرومیت و ونسان کمپانی طبق معمول به علت مصدومیت در این بازی غایب هستند. فابین دلف نیز مدت هاست که آماده بازی بوده ولی فعلاً هیچ جایی در اندیشه های پپ گواردیولا ندارد.

واتفورد سیتی: کندی، اریک ژا ژه ژه، کریگ کثکرت و آدریان ماریاپا به علت مصدومیت قادر به همراهی واتفورد سیتی نخواهند بود. حضور یونس کابول و والون بهرامی در ترکیب واتفورد در هاله ای از ابهام قرار دارد. محرومیت روبرتو پریرا به پایان رسیده و احتمالاً به ترکیب اصلی زنبورها بر می گردد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

پیش بینی نتیجه بازی:

4464