اورتون 2 - 1 آرسنال؛ توپچی ها بالاخره باختند، کومان دوباره مچ ونگر را خواباند

اورتون 2 - 1 آرسنال؛ توپچی ها بالاخره باختند، کومان دوباره مچ ونگر را خواباند

وبسایت رسمی برنامه نود - اورتون موفق شد در گودیسون پارک، آرسنال را 2-1 شکست دهد تا تیم ونگر بعد از چهارده هفته در لیگ برتر شکست بخورد.

به گزارش وبسایت نود، اورتون در یک بازی جذاب موفق شد آرسنال مدعی را در خانه خود شکست دهد تا فشارها روی این تیم کمتر از قبل شود. آرسنال هم بعد از باخت در هفته ی اول مقابل لیورپول در لیگ جزیره، این بار مقابل دیگر تیم بندر لیورپول شکست خورد. در شانزده هفته لیگ برتر، آرسنال فقط همین دو باخت را داشته است.

سه شنبه شب در آغاز هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس، اورتون در ورزشگاه گودیسون پارک میزبان آرسنال بود. این بازی به قضاوت کلاتنبرگ انجام شد. دو تیم با این ترکیب روانه میدان شدند:

اورتون

استکلنبرگ، کولمن، بینس، جاگیلکا، ویلیامز، گانا، مک کارتی، لنون، بارکلی، والنسیا، لوکاکو

ذخیره ها:

جوئل، دلوفئو، میرالاس، کلورلی، موری، کالورت - لوین، هولگیت

آرسنال

چک، بیرین، گابریل، کوشیلنی، مونرئال، کوکلین، ژاکا، اوزیل، والکات، چمبرلین، سانچز

ذخیره ها:

اوسپینا، گیبز، هولدینگ، ال ننی، ایووبی، لوکاس، ژیرو

مسابقه پایاپای شروع شد و هر دو تیم در ابتدای بازی فرصت هایی را خلق کردند اما این تیم میهمان بود که موفق شد به گل اول بازی برسد.

دقیقه 20: کوکلین از آشفتگی خط دفاع اورتون استفاده کرد و در قلب دفاع این تیم نفوذ کرد که با خطای جاگیلکا سرنگون شد و داور در چند قدمی محوطه جریمه، ضربه آزاد به نفع آرسنال اعلام کرد. سانچز پشت توپ ایستاد و شوت او بعد از برخورد به ویلیامز منحرف شد و واکنش استکلنبرگ هم مانع از گل شدن توپ نشد.

بعد از این گل، هر دو تیم به فرصت هایی رسیدند، اما موقعیت های دو تیم فرصت های جدی گلزنی محسوب نمی شد تا این که اورتون پیش از پایان نیمه اول به یک گل روحیه بخش رسید.

دقیقه 44: سانتر عالی بینس با پای راست از جناح چپ با ضربه سر دقیق کولمن همراه شد تا یک گل زیبا از سوی بازیکنان اورتون رقم بخورد. در این صحنه، مدافع چپ اورتون توپ را سانتر کرد و مدافع راست این تیم با حضوری موثر در محوطه جریمه حریف، گلزنی کرد تا بازی 1-1 شود و اورتون بازنده به رختکن نرود.

پانزده دقیقه ابتدایی نیمه دوم، هر دو تیم با احتیاط کار را دنبال کردند. در این پانزده دقیقه، شاید تنها موقعیت جدی بازی، شوت بارکلی از راه دور بود که از کنار دروازه به بیرون رفت.

در آن سمت میدان، کارهای ترکیبی آرسنال برای این تیم به نتیجه ی خاصی نرسید. دقایقی بعد هم فرار لوکاکو به درون محوطه جریمه آرسنال، فقط یک کرنر برای این تیم به همراه داشت. ونگر هم در دقیقه 70، دست به دو تعویض زد و ژیرو و ایووبی را به زمین فرستاد.

اما از دقیقه ی هفتاد به بعد، تیم کومان بود که جریان بازی را به طور کامل در دست گرفت و آرسنال کاملاً عقب نشست. البته میزبان در خلق موقعیت خیلی موفق نبود، اما با وجود این توانست به گل برسد. اورتون که روی سانتر از جناحین حساب ویژه ای باز کرده بود. از همین طریق هم به گل پیروزی بخش خود رسید.

دقیقه 86: ابتدا سانتر از جناح راست روی ضربه کرنر با واکنش چک همراه شد و توپ دوباره راهی کرنر شد. سپس روی سانتر دوباره توپ از جناح راست، ویلیامز با ضربه سر، توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا اورتون جلو بیفتد و این مدافع ولزی، به نوعی اشتباهش را روی گل اول آرسنال، جبران کرده باشد.

در دقیقه چهارم از وقت های اضافه، جاگیلکا با دریافت کارت زرد دوم، از زمین بازی اخراج شد و آرسنال روی آخرین فرصت خود، تا مرز گل زدن هم پیش رفت، اما بازیکنان اورتون دو بار توپ را از نزدیکی خط دروازه بیرون کشیدند، بعد از دست رفتن این دو موقعیت، توپ به دست بازیکنان اورتون رسید و آن ها ضدحمله ای را ترتیب دادند و سعی کردند تا از بیرون آمدن چک برای استفاده از ضربه ی آزاد، نهایت استفاده را ببرند که این اتفاق نیفتاد تا بازی با همان نتیجه 2-1 تمام شود.

اورتون با این نتیجه، همچون بازی با یونایتد توانست در لحظات پایانی امتیاز بگیرد و البته بار دیگر در مقابل یک تیم مدعی، نتیجه خوبی را گرفت. آرسنال هم بعد از هفته ها بی شکستی، بالاخره طعم باخت را چشید. آرسنال در هفته ی اول مسابقات لیگ جزیره، مقابل لیورپول شکست خورده بود.

دانلود خلاصه بازی اورتون 2-1 آرسنال

2021