صبا-نفت/جویندگان برد مقابل هم؛بازگشت دایی به قم و طلسمی که می شکند؟

صبا-نفت/جویندگان برد مقابل هم؛بازگشت دایی به قم و طلسمی که می شکند؟

تیم های صبای قم و نفت تهران در چهارچوب هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام به مصاف هم می روند.

به گزارش کاپ، تیم های صبای قم و نفت تهران در چهارچوب هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام قم که در روز پنجشنبه به مصاف هم می روند.

صبای قم – نفت تهران – ورزشگاه یادگار امام قم ساعت 15:15شاهین حاج بابایی – سعید علی نژادیان – فرهاد مروجی – محمد ملکی – ناظر: محمدعلی فروغی

* نفت تهران با هدایت علی دایی 20 امتیازی است و در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارد. آنها در صورت پیروزی مقابل صبا یک رده در  جدول صعود می کنند اما اگر موفق به انجام این کار نشوند باید منتظر سقوطی چند پله ای باشند.

* صبای قم با هدایت صمد مرفاوی با 9 امتیاز در رده پانزدهم جدول رده بندی قرار دارند آنها با شکست نفت تنها یک رده صعود می کنند اما شکست شان در یک شرایط خاص آنها را قعر نشین هم می تواند بکند.

* صبای قم به همراه ماشین سازی تنها تیم هایی هستند که تاکنون امتیازشان دو رقمی نشده است. شاگردان صمد مرفاوی با یک برد کمترین پیروزی را هم به اتفاق همتای تبریز مال خود کردند.

* تیم فوتبال صبای قم در دو بازی اخیر فقط یک شوت داخل چهارچوب داشته که آن هم توسط قاسم دهنوی از روی نقطه پنالتی تبدیل به گل شده است.

* ساکت الهامی و غلامرضا عنایتی مربی و بازیکن تیم صبا به دلایل انضباطی نمی توانند مقابل نفت به میدان بروند و غایب هستند.

* علی دایی سرمربی کنونی نفت فصل گذشته هدایت صبا را برعهده داشت. دایی با مسوولان باشگاه صبا هم به مشکلاتی برخورده بود و حالا باید پس از مدتی دوباره به قم بیاید و مقابل تیم قبلی اش به میدان برود.

* نفت تهران در دو هفت گذشته صاحب بردی نشده است. آنها هفته قبل در ورزشگاه خودی مقابل گسترش فولاد به تساوی رسیدند و پیش از آن با 4 گل از فولاد شکست خوردند.

* نفت تهران با زدن 19 گل بعد از ذوب آهن و تراکتورسازی بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.

* تیم های صبا و نفت تاکنون 12 بار در تاریخ لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته اند که حاصل آن 6 برد برای نفت ، 5 تساوی و یک پیروزی برای صبا بوده است. آخرین و تنها پیروزی صبا مقابل نفت در تاریخ 2 آذرماه سال 1390 رقم خورد. یعنی 5 سال و 23 روز پیش. حالا باید دید تیم مرفاوی می تواند سنت شکنی کند و به دومین پیروزی خود در لیگ امسال دست پیدا کند یا خیر.

* آخرین برد صبا در لیگ شانزدهم در هفته هفتم رقم خورد. آنها با یک گل سایپا را شکست دادند و حالا تقریبا 4 ماه از آن روز می گذرد.

* اکبر صادقی ، محمدقاضی ، میلاد فرهانی و وحید حمدی نژاد بازیکنانی هستند که سابقه حضور در تیم صبا را در کارنامه خودشان دارند.